Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tredje seterad

Startet av Diravi, søndag 19. januar 2020, klokken 20:36

« forrige - neste »

Electric cars in Norway

#45
Spennende :+1: info her:
https://youtu.be/O6ru5etwmJs

Leaked Tesla video demos Model Y 3rd row seats!

Han sier at dersom du bestiller nå med 3 seterad så leveres bilen om 14 dager der bort i USA. Så vi vil snart få gode bruker videos snart fra de som har fått levert sin bil med tredje seterad. Frem til det så blir det spekulasjoner og det er gøy :+1: :+1:

Limer også inn en kommentar til den videoen der de krangler :-1: veldig i kommentarfeltet om det er mulig å sitte bak der for voksne over 1,70 cm og denne useriøse kommentaren syntes jeg var en helt i nedre bunnsjiktet.... de bør ikke ha tastaturet så nærme når de skriver og tenke seg om en gang til før de trykker på send knappen :D :D :D:

Personen skrev dette: "This third seat option is a joke for most people w sloped roof. Only a dog would I put there. Not worth 3k at all."

Mens denne kommentaren jeg har kopiert inn unnder likte jeg godt og jeg tror flere synes det her inne også basert på hva jeg leser av det dere skriver :+1:

"It looks fine to me.  It's there for emergency and occasional use for short trips, like quick drive to lunch with friends or relatives when COVID is over.  I have one on order.  If I need 3rd row for daily use, I'd get a van or full size SUV.  I have been in asia where 3rd row in small SUV are common and they work as intended for occasional use."


kodax

Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

kodax

Sitat fra: Radial på tirsdag 12. januar 2021, klokken 09:15
Men denne løsningen må da stjele en del av bagasjerommet når det er nedslått?

"Forsenkingen" 5-seteren kan bruke til litt oppbevaring, er ikke nok til å sluke hele 3. Seterad... Gulvet i 7-seteren må vel da heves?
Forsenkningen er nok for å sluke 3.rad på TMX, og ser ut som de får det til på TMY også.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3


Dieselgubben

Interessant. Ser ut til at 170 cm blir maks høyde. Beinplass kan man flekse greit med.

Regen

Var bedre jeg jeg forventet hvertfall
TM3 2021 LR hvit

nosi1202

Det er jo også verdt å tenke på hva slags size mange er vant til i USA. Både på folk og biler. At noen i kommentarfeltet der synes det ser trangt ut, betyr ikke nødvendigvis at det er trangt for vanlige folk✌️
2019 - e-Golf
2023 - Model Y P

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Øyvind.h

Ser veldig bra ut! Rad 3 er uansett ikke en god plass for voksne, men med barn i barneskolealder er dette perfekt mtp fleksibilitet til å ta med flere på tur. Hmmm. Får se om jeg får lagt til disse setene i konfig før leveranse, om jeg ender opp med å kjøpe.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

kodax

Denne kan vel bli populær som vanlig taxi også.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

kodax

Sitat fra: kodax på onsdag 13. januar 2021, klokken 20:44
Sitat fra: Radial på tirsdag 12. januar 2021, klokken 09:15
Men denne løsningen må da stjele en del av bagasjerommet når det er nedslått?

"Forsenkingen" 5-seteren kan bruke til litt oppbevaring, er ikke nok til å sluke hele 3. Seterad... Gulvet i 7-seteren må vel da heves?
Forsenkningen er nok for å sluke 3.rad på TMX, og ser ut som de får det til på TMY også.
Ser at du fikk rett i denne, @Radial:
SitatIt was also noted during his tour of the vehicle the third row when folded flat still sits about 5 inches higher than the cargo area. This is unlike the 5-seat configuration that features a completely flat cargo area.
...altså nok en grunn for oss til å beholde TMX-en.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

fonberg

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 15. januar 2021, klokken 10:17
Ser veldig bra ut! Rad 3 er uansett ikke en god plass for voksne, men med barn i barneskolealder er dette perfekt mtp fleksibilitet til å ta med flere på tur. Hmmm. Får se om jeg får lagt til disse setene i konfig før leveranse, om jeg ender opp med å kjøpe.

Kanskje du skal spørre om å få med ørepropper, også, om du går fra EQC til Y  ;D
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Øyvind.h

Slik vi bruker bilen (vesentlig andel langturer på motorvei) er støydemping svært høyt på prioriteringslisten.
Ikke så høyt at jeg går for de styggeste 18" ballonghjulene jeg finner, men relativt høyt. Det er noe som kan avgjøre om Y`en blir beholdt eller ei, selv om den leverer veldig bra på mange parametere som er viktig for meg.
En av mine nærmeste venner kjører Model S, og vi misunner hverandre på forskjellige områder :D
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

ToWalkOrDrive

Sitat fra: kodax på fredag 15. januar 2021, klokken 11:38
Denne kan vel bli populær som vanlig taxi også.

Det kan jeg skrive under på, om de vil spørre sjåførene i hvert fall. Nå skal de jo og installere superladere i byene, så dermed kan de toppe opp litt i "lunsjen". Blir jo ofte litt venting som taxi-sjåfør, og når de kan ha varme uten å ha motoren i gang, se på youtube osv, samt veldig god bagasjeplass og/eller 7 seter...og kilometerprisen er lav...må jo være genialt som taxi...
Tesla Model Y                         2021-

DagfinnN

Sitat fra: ToWalkOrDrive på fredag 15. januar 2021, klokken 15:21
Sitat fra: kodax på fredag 15. januar 2021, klokken 11:38
Denne kan vel bli populær som vanlig taxi også.

Det kan jeg skrive under på, om de vil spørre sjåførene i hvert fall. Nå skal de jo og installere superladere i byene, så dermed kan de toppe opp litt i "lunsjen". Blir jo ofte litt venting som taxi-sjåfør, og når de kan ha varme uten å ha motoren i gang, se på youtube osv, samt veldig god bagasjeplass og/eller 7 seter...og kilometerprisen er lav...må jo være genialt som taxi...
Eneste motargumentet er at de ikke får gleden av momsfradraget når de kjøper bilen :)
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA