Premium connectivity SR+

Startet av samohT, fredag 17. januar 2020, klokken 15:44

« forrige - neste »

samohT

Hentet min nye SR+ i forrige uke og lurer litt på premium connectivity i min bil.
Jeg sendte mail til delivery og nå 1 uke seinere får jeg til svar at det skal ligge en mulighet på "min side" på Tesla til å starte et abonnement. Der står det forøvrig også at bilen skulle bli levert med 1 mnd gratis prøveabonnement.

Ingenting av disse tingene stemmer.

Forsøkte å ringe teknisk support, men fikk bare beskjed om å kjøre til Drammen å prate med selgerene ( nei, jeg kjører ikke 1.5 time hver veg nei )

Er det noen her som vet noe mer?
Bmw i3 2016-solgt
Kia Soul 30Kw 2018-solgt
Tesla mod3 Sr+ 2020

DagfinnN

Jeg hentet en SR+ 30.12. Ser ut til at jeg har premium connectivity. Riktig nok forsvant dette på nest siste software update, men kom tilbake ved 2019.40.50.7
Skal ha Juniper selv om jeg misliker Elon på det sterkeste.

samohT

Jeg lastet ned 2019.40.50.7 samme dag jeg hentet bilen.

Står det noen steder på teslakontoen din eller i bilen at du abonnerer på premium connectivity?
Bmw i3 2016-solgt
Kia Soul 30Kw 2018-solgt
Tesla mod3 Sr+ 2020

amstray

Sliter med nøyaktig det samme. Ble lovet av selger ved overlevering at det var inkludert det første året, men har ikke fnugg av nett i bilen. SC påstår at det ikke er inkludert, men at det skulle være enkelt å opprette abo. SC ber meg kontakte delivery for å klage, delivery ber meg kontakte SC.
2024: VW ID4
2020: Tesla Modell 3 SR+ - solgt
2018: Nissan Leaf  40kw - solgt

DagfinnN

Sitat fra: samohT på fredag 17. januar 2020, klokken 16:37
Står det noen steder på teslakontoen din eller i bilen at du abonnerer på premium connectivity?
Nei
Står intet om dette. Men jeg ble litt usikker på hva premium er. Er det ikke det samme som at man får satelitt-basert navigasjon?
edit:
Jeg merket forskjell i en periode da navi kun viste normale kart og ingen google maps. Ved siste oppgradering kom denne muligheten tilbake.

samohT

Sitat fra: andersms@gmail.com på fredag 17. januar 2020, klokken 16:54
Sliter med nøyaktig det samme. Ble lovet av selger ved overlevering at det var inkludert det første året, men har ikke fnugg av nett i bilen. SC påstår at det ikke er inkludert, men at det skulle være enkelt å opprette abo. SC ber meg kontakte delivery for å klage, delivery ber meg kontakte SC.

Da ser vi ut til å være i samme båt.
Bmw i3 2016-solgt
Kia Soul 30Kw 2018-solgt
Tesla mod3 Sr+ 2020

Kartelaven

Det er feil at det skal være inkludert 1 år på SR+, dette gjelder LR og P. Kan du dokumentere feilinformasjonen kan du kanskje prøve å kreve å få det. Verdien er vel 1000kr - så personlig hadde jeg ikke brukt så mye krefter på akkurat det.
Før: VW E-up! (2015)
Nå: Tesla Model 3 LR RWD/HW3/AP (2019)

oysteingu

Jeg hentet ut ut vår sr+ for over en måned siden nå, har fortsatt premium, ikke sett noen muligheter for å tegne noe abonnement på dette noen steder ennå.

amstray

Sitat fra: Kartelaven på fredag 17. januar 2020, klokken 19:26

Det er feil at det skal være inkludert 1 år på SR+, dette gjelder LR og P. Kan du dokumentere feilinformasjonen kan du kanskje prøve å kreve å få det. Verdien er vel 1000kr - så personlig hadde jeg ikke brukt så mye krefter på akkurat det.

For min del kommer det i kombinasjon med en del andre ting (riper i inventar, feil informasjon om matter som gjør at jeg nå har dobbelt opp, forsinket leveranse, feil vognkort), så jeg skal klage uansett. Og når det ikke er noe sted (i alle fall ikke som jeg kan se) man enkelt kan tegne abonnement, hjelper det lite at det ikke er så dyrt.

Men sånn ellers: jeg er strålende fornøyd med bilen. Er bare forhandler jeg er litt under mellomfornøyd med.

samohT

Hvem i Tesla er det jeg må forholde meg til for å få abonnert på Premium connectivity?
Slik jeg forstår det skal det allerede være tilgjengelig på "min side" på Tesla?

Jeg skjønner faktisk ikke hvordan det er fysisk mulig at jeg ikke har/får muligheten til å få Premium connectivity.

Det jeg ser på siden er at navnet på bilen min ikke dukker opp på siden min.
# NAME # s # MODEL # Er det som står der. Det er sikkert ikke relevant, men stusser litt på det likevel.
Bmw i3 2016-solgt
Kia Soul 30Kw 2018-solgt
Tesla mod3 Sr+ 2020

DagfinnN

Jeg har også name + modell. Men resten er riktig og har premium (trur eg).
På den annen side, hva f... betyr en 1000-lapp?

srolvag

Sitat fra: andersms@gmail.com på fredag 17. januar 2020, klokken 20:09
Sitat fra: Kartelaven på fredag 17. januar 2020, klokken 19:26

For min del kommer det i kombinasjon med en del andre ting (riper i inventar, feil informasjon om matter som gjør at jeg nå har dobbelt opp, forsinket leveranse, feil vognkort), så jeg skal klage uansett. Og når det ikke er noe sted (i alle fall ikke som jeg kan se) man enkelt kan tegne abonnement, hjelper det lite at det ikke er så dyrt.

Men sånn ellers: jeg er strålende fornøyd med bilen. Er bare forhandler jeg er litt under mellomfornøyd med.
Bergen?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Hyundai Ioniq 5 2023
VW E-Up! 2017
Tesla Model 3 LR RWD - Mandagsbil - Solgt 2020
VW E-Up! 2015 - Solgt 2019

ToreFB

Sitat fra: andersms@gmail.com på fredag 17. januar 2020, klokken 20:09...feil informasjon om matter som gjør at jeg nå har dobbelt opp...

Fikk du matter med SR+?

Jeg venter på bil nå, og har allerede kjøpt matter fordi jeg ikke forventet å få matter inkludert...
Tesla Model 3 SR+ 2020 - Bestilt 10.01.2020

amstray

Sitat fra: ToreFB på lørdag 18. januar 2020, klokken 09:02
Sitat fra: andersms@gmail.com på fredag 17. januar 2020, klokken 20:09...feil informasjon om matter som gjør at jeg nå har dobbelt opp...

Fikk du matter med SR+?

Jeg venter på bil nå, og har allerede kjøpt matter fordi jeg ikke forventet å få matter inkludert...

Jeg fikk matter med min SR+, ja. Men jeg kjøpte en bil som hadde gått drøyt 2000 km som demobil hos Tesla Drammen. Var nettopp derfor jeg spesifikt spurte Tesla Delivery om den kom til å bli levert med matter til tross for at det ikke lenger er standard. Delivery sa at mattene ville bli tatt ut av bilen, så jeg bestilte nye. Da jeg hentet bilen var mattene likevel på plass.

Spinner

Sitat fra: samohT på fredag 17. januar 2020, klokken 20:37Det jeg ser på siden er at navnet på bilen min ikke dukker opp på siden min.
# NAME # s # MODEL # Er det som står der. Det er sikkert ikke relevant, men stusser litt på det likevel.
Det er bare et par elementer som ikke er oversatt til norsk. Hvis du velger USA som region istedenfor Norge kommer det opp riktig tekst.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA