Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ny Tesla-modell (småbil/hatchback) fra Kina (Model 2, Q eller ?)?

Startet av ventle, torsdag 16. januar 2020, klokken 15:21

« forrige - neste »

ventle

Kan ikke se at dette har vært nevnt tidligere/andre steder (korriger meg gjerne om det har det):

Electrek melder at Tesla skal etablere designsenter i Kina, som skal utvikle en kompakt/småbil som skal selges globalt. De har også delt en konsepttegning av noe som minner om en Honda Civic i Tesla-klær.

https://ww.electrek.co/2020/01/16/tesla-new-design-drawing-announces-design-center-chinese-style-car/

Dette gir vel mening ettersom dette er en del av elbilmarkedet Tesla ikke har vært tilstede i tidligere - småbiler med lav pris og kort rekkevidde for bybruk?

Counterpointer

Dette er noe Tesla mangler. Hvis de får til god inntjening i denne klassen har de enda et godt kort på hånd.

Counterpointer

Trodde forøvrig ikke det var mulig å lage enda en str bil som har akkurat samme designspråk til de grader.

Håper dette er tilfelle.

Amoss

Sitat fra: ventle på torsdag 16. januar 2020, klokken 15:21
Kan ikke se at dette har vært nevnt tidligere/andre steder (korriger meg gjerne om det har det):

Dette har vært nevnt tidligere ifm kundeutleveringer av de første bilene fra GF3 tidligere denne måneden. Da ble det nevnt at de også skulle produsere TMY på denne fabrikken og starte et eget designsenter i Shanghai for å designe en "Kinesisk" Tesla for salg på verdensmarkedet. Konsepttegningen er ny. Finner i farten ikke igjen tråden dette ble snakket om, kanskje druknet inne i en av trådene under "Tesla i media"?

Forøvrig er det greit å også ha i bakhodet at de også skal etabler ett designsenter i Berlin ifm. GF4. Nøyaktig hva de skal jobbe med er ikke nevnt så vidt jeg vet, men vil tro at det kan være en ny Tesla på *europeiske* premisser. Om dette da betyr *2* nye (og mindre?) Tesla modeller er ukjent.

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 16. januar 2020, klokken 17:36
Trodde forøvrig ikke det var mulig å lage enda en str bil som har akkurat samme designspråk til de grader.

Tror ikke du skal legge for mye vekt på designet i denne skissen ;)  Men ja, den hinter om en mindre "hot hatch"? bil...
Model S 85D

Counterpointer

Sitat fra: Amoss på torsdag 16. januar 2020, klokken 18:23
Tror ikke du skal legge for mye vekt på designet i denne skissen ;)  Men ja, den hinter om en mindre "hot hatch"? bil...
Legger «ingen» vekt på prosjektskisser

Men det var ikke vanskelig å se at den tegningen var i sterk slekt med S3XY

Amoss

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 16. januar 2020, klokken 19:31
Men det var ikke vanskelig å se at den tegningen var i sterk slekt med S3XY

Det skal jeg være enig med deg i ja :)
Model S 85D

Handyman

Sitat fra: Amoss på torsdag 16. januar 2020, klokken 18:23
.....Forøvrig er det greit å også ha i bakhodet at de også skal etabler ett designsenter i Berlin ifm. GF4. Nøyaktig hva de skal jobbe med er ikke nevnt så vidt jeg vet, men vil tro at det kan være en ny Tesla på *europeiske* premisser. Om dette da betyr *2* nye (og mindre?) Tesla modeller er ukjent.
Stasjonsvogn mener du??  ;D  :P
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Counterpointer

Sitat fra: Handyman på torsdag 16. januar 2020, klokken 22:13
Sitat fra: Amoss på torsdag 16. januar 2020, klokken 18:23
.....Forøvrig er det greit å også ha i bakhodet at de også skal etabler ett designsenter i Berlin ifm. GF4. Nøyaktig hva de skal jobbe med er ikke nevnt så vidt jeg vet, men vil tro at det kan være en ny Tesla på *europeiske* premisser. Om dette da betyr *2* nye (og mindre?) Tesla modeller er ukjent.
Stasjonsvogn mener du??  ;D  :P
Eller siden det er Tyskland, stridsvogn europeisk variant av Cybertruck

Amoss

Sitat fra: Handyman på torsdag 16. januar 2020, klokken 22:13
Stasjonsvogn mener du??  ;D  :P

Hehe, tenkte faktisk ikke på det, men når du først nevner det så.... :P
Model S 85D

DeepFu

Sitat fra: Amoss på torsdag 16. januar 2020, klokken 23:14
Sitat fra: Handyman på torsdag 16. januar 2020, klokken 22:13
Stasjonsvogn mener du??  ;D  :P

Hehe, tenkte faktisk ikke på det, men når du først nevner det så.... :P
Må være verdens enkleste jobb. Fronten til en TM3, og hekken til en Mazda 6. Ferdig.
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

jlan

2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

DeepFu

TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

DeepFu

Bakdelen på denne er faktisk veldig lik Mazda 6. Hadde valgt den før både TM3 sedan og TMY.

Sent fra min AGS2-W09 via Tapatalk
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

Lynkjapp

Sitat fra: DeepFu på søndag 19. januar 2020, klokken 22:33Tesla må kanskje jobbe litt med skjøten, men har sett verre..  :D

"Det er innenfor spesifikasjonene." :D

geear

At det kommer en Tesla stasjonsvogn med rails kan vi iallfall glemme... selv fossilprodusentene har gått over til flushrails for å få ned luftmotstanden. :) Ville nok blitt enda mer shooting brake også...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA