Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Volvo EX 90 Recharge

Startet av eSaab, torsdag 16. januar 2020, klokken 12:38

« forrige - neste »

eSaab


1317142119

Opptil 500 km rekkevidde skriver Broom. Det er ikke akkurat imponerende i en helt ny og så stor bil i 2022.De vanlige bilmerkene for folk flest lover bedre rekkevidde i familiebiler som kommer i år, i tillegg til at Tesla allerede har det ...

bobakka

500 km er vel bra nok for mange - i hvert fall meg.
Det er jo slutt på at folk bare går etter rekkevidde med det gode utvalget som er i ferd med å utvikle seg.
iMiev fra 8.2.11 og deretter 20 000 elbil km per år. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 fra 18.10.17. Mindre rekkeviddeangst.
iX3 hentet 25.3.21. Slutt på rekkeviddeangst (nesten) :-) Solgt for innkjøpspris etter 15 mnd.
iX fra 7.11.22. Helt slutt på rekkeviddeangst..?
Fossilbil kun for lange ferieturer?

1317142119

Sitat fra: bobakka på torsdag 30. januar 2020, klokken 13:00
500 km er vel bra nok for mange - i hvert fall meg.
Det er jo slutt på at folk bare går etter rekkevidde med det gode utvalget som er i ferd med å utvikle seg.
150-200 km var bra nok for mange det også - i gamle dager. Men når konkurrentene tilbyr langt bedre rekkevidde, så skal det godt gjøres å lure kundene til å kjøpe bilen. Vi har tross alt nå erfaring med hva som skjer med biler som faller bakpå hva angår rekkevidde.

Håvar

#4
Hvem tilbyr langt bedre rekkevidde enn 500 km?
Hører sjelden klager om at TMX LR har for lite rekkevidde med 507 km WLTP NEDC
Tror ikke vi kan forvente så mye mer med det første, batteripakkene vil bli for tunge.
2023 TMY LR Midnight Cherry Red (levert mai 23)
2015 e-Golf

Magnus Hansen

Problemet med «opp mot 500km» rekkevidde er at det mangler masse info. Etter hvilken standard og testsykel? Kommer det modeller med forskjellige batteristørrelser og dette gjelder det største batteriet?

1317142119

Sitat fra: Håvar på torsdag 30. januar 2020, klokken 13:26
Hvem tilbyr langt bedre rekkevidde enn 500 km?
Hører sjelden klager om at TMX LR har for lite rekkevidde med 507 km WLTP NEDC
Tror ikke vi kan forvente så mye mer med det første, batteripakkene vil bli for tunge.
I år kommer vel både Ford og VW, naturlige konkurrenter, med familiebiler i vanlig størrelse (XC90 er diger) med inntil 600 km rekkevidde. Det samme gjør Model Y, Model 3 og Skoda sine to nye familiebiler.

Dette er altså i år. Hvem vet hva rekkevidden er høsten 2022 - nesten 2 år frem i tid.

Problemet er at inntil x km rekkevidde alltid er største batteripakke med minst utstyr. Hvor kort rekkevidde vil en XC90 med AWD, stappfull av utstyr og store felger ha? Kanskje 400 km på sommeren og enda kortere på vinteren. Det er ikke mye å toppe hurra for i år.

At de tre premiumprodusentene regelrett hat bæsja på leggen hva angår rekkevidde tror jeg eierne vil merke på lommeboken når de skal selges (ref hva som har skjedd med kortrekkeviddebiler når det har kommet alternativer med bedre rekkevidde). Det samme vil skje med en XC90 med for kort rekkevidde.


eSaab

#8
Volvo byter namn på XC 90
https://www.vibilagare.se/nyheter/volvochefen-avslojar-nya-elbilen-ska-inte-heta-xc90

Lidar i fler modeller?
www.vibilagare.se/nyheter/lidar-kan-bli-standard-i-fler-volvomodeller-sakrare

eSaab

Video på volvo concept car , sen får vi se om kommande bil liknar denna?
www.youtube.com/watch?v=RZrnKuOWRjA

bmw2002

Lite nytt om bilen her. Men den spekuleres i at den skal hete Volvo Embla.

Lansering er visst også «straks», så får vi se hva det betyr

bmw2002

Levering av Volvo Embla er fra november. Vurderer sterkt å bestille hvis rekkevidde, lading og pris er bra.

bmw2002

Bestilling er visst fra november, leveranse av bil første kvartal 2023.

batterimannen

Håper den blir en SUV. Synes en del av de animerte bildene basert på gjetning er alt for mye stasjonsvogn.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA