Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tester og medieomtaler av MG ZS EV

Startet av Electric cars in Norway, tirsdag 14. januar 2020, klokken 06:43

« forrige - neste »

Svk

Har 2 puter og en 15-36kg stol. Har lyst på elbil igjen.nv200 er for mye varebil og tesla for dyrt. De andre er for små

Electric cars in Norway

#31
Enig! Det er en kjempefin bil. Og til ev veldig god pris kr 239.890,-

Jeg ser MG annonserer mye på TV2 nå om dagen for bilen (se bilde jeg tok fra tv) det er bra :+1:

Jeg håper de selger mange biler. Jeg gleder med til prøvekjøring :+1:

paalao

Sitat fra: Svk på søndag 09. februar 2020, klokken 18:14
Har 2 puter og en 15-36kg stol. Har lyst på elbil igjen.nv200 er for mye varebil og tesla for dyrt. De andre er for små

Ta med deg stort og smått og kjør en prøvetur så ser du selv :)

Svk


paalao

Sitat fra: Svk på søndag 09. februar 2020, klokken 20:59
Det skal jeg  :)

En av fordelene som flere påpeker, er at det er veldig enkelt å sette fast barn i slike stoler da det er liksom rett inn. Du kan se på denne videoen som gir en del info om bilen og det med barn i bilen.

https://www.youtube.com/watch?v=xnQg71EZyOk


jman76

#35
Forbruket er vel tilnærmet slakt på vinterstid, tror mange som har kastet seg på blir ganske skuffet, selv om det er en "billig" bil. Det er ikke akkurat motorvei til Geilo.

At den suger mye på ren motorvei er ikke overraskende. Hadde den levert stabil, rask lynhurtiglading, kunne det kanskje vært til å leve med, men ganske "uforståelig" at hastighetene varierer så mye ved hvert ladestopp, slik TeslaBjørn erfarer. Temperaturene på 1000-kilometertesten var vel ganske gunstige.

Nei, jeg kommer nok ikke til å bytte ut 40-Leafen til fordel for MG-en i den formen den fremstår i per i dag. Kun 40 liter ekstra bagasjeplass, og Leafen er jo høyeffektiv sammenliknet med MG-en ;)

Tror mye kommer til å skje med oppdatert modell.

paalao

#36
Sitat fra: jman76 på mandag 10. februar 2020, klokken 08:48
Forbruket er vel tilnærmet slakt på vinterstid, tror mange som har kastet seg på blir ganske skuffet, selv om det er en "billig" bil. Det er ikke akkurat motorvei til Geilo.

At den suger mye på ren motorvei er ikke overraskende. Hadde den levert stabil, rask lynhurtiglading, kunne det kanskje vært til å leve med, men ganske "uforståelig" at hastighetene varierer så mye ved hver ladestopp, slik TeslaBjørn erfarer. Temperaturene på 1000-kilometertesten var vel ganske gunstige.

Nei, jeg kommer nok ikke til å bytte ut 40-Leafen til fordel for MG-en i den formen den fremstår i per i dag. Kun 40 liter ekstra bagasjeplass, og Leafen er jo høyeffektiv sammenliknet med MG-en ;)

Tror mye kommer til å skje med oppdatert modell.

Nærmest slakt på vintertid er en drøy påstand, kanskje du skulle se flere av Bjørns vidoer. I Underkant av 2 kw på lokalkjørng er da ikke mye på kald vintersdag. Men klart om disse få ti-ørene er for mye for deg så er det jo det. Hadde han kjørt den manuelt til Geilo uten ACC og llinjehold og holdt fartsgrensene uten hyppige akkselerasjoner så hadde han nok greid turen uten mellom lading. Han nevner jo dette etterhvert i andre videoer. Han sier jo også at man kommer like raskt ut av lading om man bruker 50 KW laderen og da er jo det temmelig bra med ladehastighet om vinteren som da blir i mellom 40 og 50 kw. Coldgate lider denne av som de fleste andre bilene.

Det er ikke mye vits i skifte en bil ut med en nesten tilsvarende når det gjelder El-Biler, det hadde ikke jeg heller gjort. Skal jeg senere skifte ut MG`n må det være betydelige oppgradderinger både i kapasitet forbruk og utstyr for at det skal være verdt det. Mellomlegget i tap/pris fra gammel til nytt er jo også en avgjørende faktor.

For meg er dette min første rene elbil og da er denne mer enn godt nok for oss og til våre behov.

jman76

Jeg har ingen problemer med å se at MG-en er en fin bil for veldig mange.

Dette er kun mine betraktninger.

Jeg hadde blitt særdeles skuffet hvis jeg hadde kjøpt denne bilen og kun fått 48 kw fra en Ionity-lader på en skikkelig langtur i temperaturer over null grader. Mulighet for noe raskere lading var der bilen skilte seg litt ut i mine øyne, og det markedsføres vel også ganske aktivt. Dette ble litt for mye shiieeet...

Svk

Sitat fra: jman76 på mandag 10. februar 2020, klokken 10:01
Jeg har ingen problemer med å se at MG-en er en fin bil for veldig mange.

Dette er kun mine betraktninger.

Jeg hadde blitt særdeles skuffet hvis jeg hadde kjøpt denne bilen og kun fått 48 kw fra en Ionity-lader på en skikkelig langtur i temperaturer over null grader. Mulighet for noe raskere lading var der bilen skilte seg litt ut i mine øyne, og det markedsføres vel også ganske aktivt. Dette ble litt for mye shiieeet...

Er dette noe som de muligens får orden på med en software oppdatering?

torlie

#39
Absolutt ikke et dårlig kjøp størrelse/pris/rekkevidde tatt i betraktning. Kan man leve med en bil som selvsagt har noe mangler er det ikke noe problem.

Vurderte denne selv som mulig oppgradering fra min 18 mod Zoe40.

Det jeg er litt skeptisk til er annenhåndsverdien ved evt salg om 2-3 år, da det for mange er et ukjent/ukurant merke. MG ZS EV har nok også om 1-2 år kommet i facelift, hvor da barnesykdommer nok er rettet på i form av både hardware og software. Frykter dagens ZS EV vil være tungsolgt.

Hadde veldig troen, men ble noe skeptisk etter videoene av Bjørn, men jeg booker nok en prøvekjøring på senere tidspunkt likevel, mulig jeg blir overbevist. Jeg er ikke så kresen mtp bil, den er først og fremt noe som kjører meg fra A til B  :)

Edit: Samt at 99% av kjøringen min er innenfor 20 mil, med den lengste etappen jeg vanligvis trenger er 18,5mil, Skien-Gardermoen via Svarstad  :)

2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

advale

#40
Sitat fra: jman76 på mandag 10. februar 2020, klokken 10:01
Jeg hadde blitt særdeles skuffet hvis jeg hadde kjøpt denne bilen og kun fått 48 kw fra en Ionity-lader på en skikkelig langtur i temperaturer over null grader. Mulighet for noe raskere lading var der bilen skilte seg litt ut i mine øyne, og det markedsføres vel også ganske aktivt. Dette ble litt for mye shiieeet...

Tja, dette problemet gjelder ikke bare MG, så og si stort sett over hele fjøla. Enten coldgate eller rapidgate. Hvis man skal ha konsistens lading så må man gå for Tesla eller e-Tron. Dessuten folk som vurderer MG vet langturer er ikke primæroppgaven.

Teslabjørn forklarte også at han fikk høyere ladehastighet når han ladet nedover Sverige med høyere temperatur, men ladingen gikk saktere når han kjørte tilbake til Norge. Så er nok bare de kaldeste mnd som er problemet. Til sitt bruk tror jeg den er ganske ypperlig med tanken på pris/størrelsen/rekkevidde.

jman76

Fra Elbilforeningen på FB:
"Vintertesten er i gang🚘⚡️⚡️Ekstremværet «Elsa» stopper ikke oss!

Den første kinesiske elbilen, MG ZS EV kom på norsk jord i midten av januar og er selvfølgelig med i Norsk elbilforenings årvisse vintertest, sammen med Mercedes EQC 400, Renault Zoe R 50, Skoda City Go iV og Kia e-Soul.

Rundt 900 km skal kjøres, tre fjelloverganger skal passeres, men først; lunsj på Gol!"

Dette blir interessant. Tror MG-en kommer til å lide en god del under mangel av varmepumpe.

EV-FTW

Sitat fra: jman76 på mandag 10. februar 2020, klokken 08:48
Forbruket er vel tilnærmet slakt på vinterstid, tror mange som har kastet seg på blir ganske skuffet, selv om det er en "billig" bil. Det er ikke akkurat motorvei til Geilo.

At den suger mye på ren motorvei er ikke overraskende. Hadde den levert stabil, rask lynhurtiglading, kunne det kanskje vært til å leve med, men ganske "uforståelig" at hastighetene varierer så mye ved hvert ladestopp, slik TeslaBjørn erfarer. Temperaturene på 1000-kilometertesten var vel ganske gunstige.

Nei, jeg kommer nok ikke til å bytte ut 40-Leafen til fordel for MG-en i den formen den fremstår i per i dag. Kun 40 liter ekstra bagasjeplass, og Leafen er jo høyeffektiv sammenliknet med MG-en ;)

Tror mye kommer til å skje med oppdatert modell.

Flink til å sette på spissen du.

Nå er ikke akkurat Leafen din noe forbilde når det kommer til forbruk eller ladehastighet. Ei heller på infotainment og fungerende app.
Jeg tenker at i mange sammenhenger vil MG'en fungere vel så bra som Leafen din, mens i andre sammenhenger  ikke.
Sånn i utgangspunktet ser jeg ikke noen vits i å bytte inn Leaf 40 i denne bilen, da de er stort sett jevngode. Hadde du derimot hatt en Leaf 30 eller 24 hadde jeg hatt full forståelse for valget om å bytte bil.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

paalao

"Everyone knows the range of an electric car reduces greatly when driving higher speeds. But what if you drive top speed? Time to answer this question for the MG ZS EV."

https://www.youtube.com/watch?v=wFwmGLd581k

chriso89

Her var det mange fanboys!
Denne bilen skuffer på mange områder!
1. Treg på hurtiglading, Selv min leaf lader raskere i kulda.  treg hurtiglading betyr dyrere hurtiglading
2. ingen rattvarme
3. ingen pre heating via system.  da blir rattet veldig kaldt når man skal ut og kjøre
4. ingen varme i setet bak
5. kun av og på varme i sete forran
6. ingen varmepumpe
7. ingen app
8. ikke mulig å stille inn når den skal lade
9. acc bremser med bremsene nedover noe som kan slite ut bremsene mer og gir ikke ekstra strøm
Sikkert mer jeg ikke kommer på nå

Dette er luksus som mangler som konkurentene har til cirka samme pris.   nei takk til denne bilen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA