Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lading fra 22kwh

Startet av Skrotten, mandag 13. januar 2020, klokken 20:30

« forrige - neste »

Skrotten

Hei.

Var på Jessheim storsenter i dag og plugget inn ladekabelen 32kwh kabel i en 22kwh lader.

Når jeg hadde stått der i 55 minutt hadde jeg fått 0.57kwh strøm og betalte 55,-
Syns det ser ut som jeg fikk lite strøm for pengene.

Ombordladeren er 6kwh på bilen.
Nissan Leaf 40kwh 2020 mod.

Aner ikke hvor mye jeg burde fått ladet, noen som vet om jeg fikk lite eller at dette er normalt

jkirkebo

Sitat fra: Skrotten på mandag 13. januar 2020, klokken 20:30
Hei.

Var på Jessheim storsenter i dag og plugget inn ladekabelen 32kwh kabel i en 22kwh lader.

Når jeg hadde stått der i 55 minutt hadde jeg fått 0.57kwh strøm og betalte 55,-
Syns det ser ut som jeg fikk lite strøm for pengene.

Ombordladeren er 6kwh på bilen.
Nissan Leaf 40kwh 2020 mod.

Aner ikke hvor mye jeg burde fått ladet, noen som vet om jeg fikk lite eller at dette er normalt

Her var det litt hummer og kanari. Jeg antar du mente 32A kabel?

Leaf har 7,4kW lader, så du får bare 7,4kW. Netto 6,6kW inn på batteriet. Så på 55 minutter skulle du fått ca. 6kWh inn på batteriet. Du skriver 0,57kWh, mener du 5,7kWh? I så fall stemmer det bra. Det blir dyre kWh å lade en bil med 1-fase lader på en 22kW ladestasjon ja. Det blir mye billigere på hurtiglader. 
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Skrotten

Hei.
Surret nok litt her, på regningen står det kwh brukt 0.57kwh.
Ladet fra kl.16:54 til 17:49

Ladekabel Type 2-Type 2 32A 1 fase 10 M

Burde jeg heller kjøpt Ladekabel Type 2-Type 2 32A 3 faser 10 M

Jossemosse

Hjelper ikke med om kabelen klarer 3-fas 32A så lenge ombordladeren kun klarer 7,4kW.. Det er 1-fas 32A som er maks bilen klarer å benytte seg av
Leaf 2011, 120.000 km, kjøpt desember 2018
Leaf 2018, 110.000 km, kjøpt januar 2020

Skrotten

Ok takk, da tror jeg at jeg dropper disse laderne og heller finner meg en hurtiglader :)

Skrotten

Men hva med det som står på regningen, der står det at jeg har brukt 0,57kwh i løpet av 1 time

Da er det vel ikke mye jeg har fått inn i batteriet på bilen

Jossemosse

Nei, det burde jo vært ca 7,4kWh. Hvor mange batteristreker økte landingen med?
Leaf 2011, 120.000 km, kjøpt desember 2018
Leaf 2018, 110.000 km, kjøpt januar 2020

Skrotten

#7
Litt usikker, men jeg mener jeg ikke så noen endring.

Kan det være feil på kabelen jeg har kjøpt

Vollis47

Sitat fra: Skrotten på mandag 13. januar 2020, klokken 21:42
Litt usikker, men jeg mener jeg ikke så noen endring.

Kan det være feil på kabelen jeg har kjøpt
Er det første gang du bruker denne kabelen? Ja, det kan jo være feil med den.
Prøv på en annen ladeboks.
Eventuelt prøv en annen kabel om du har mulighet til å låne av noen.
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

Skrotten

Første gang jeg bruker kabelen, tenkte jeg tar å prøver den på hjemmeladeren min og ser om den lader like kjapt som med originalkabelen jeg bruker til vanlig hjemme

Skrotten

Tror jeg nå vet årsaken til hele greia, jeg har satt på lade timeren på bilen til bare å lade mellom 23:00 og 06:00.

Men uansett så hadde jeg stilt inn at dette bare skulle gjelde hjemme, etter hva som sto i innstillingen, men den har nok ikke vist om at jeg ikke var hjemme, kanskje gps`n ikke har oppdaget hvor bilen var og derfor ikke tok i mot mer lading.

Så nå fjerner jeg innstillingen om at det bare gjelder hjemme og slår av planleggeren neste gang jeg skal lade.

Uansett så var fortum så hyggelige at jeg fikk tilbake hele summen for ladingen.

Marius Kotsbak

Den funksjonen har vært ustabil hos meg også. Og det har hendt at ladingen har startet og deretter stoppet opp og dermed fått tilsvarende regning på ingen lading omtrent. Etter jeg skrudde av den funksjonen har lading alltid fungert fint.
2018: Leaf 24 kWh MY2013 (solgt)
2019: Leaf e+ 62 kWh Tekna MY2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA