Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Priser i Norge og utlandet

Startet av Gnist, tirsdag 07. januar 2020, klokken 21:14

« forrige - neste »

Gnist

VW i Finland har presentert priser for ID.3 i dag.

Basert på info lagt ut på Facebook av en av deltagerne er de finske prisene som følger. Omregnet fra Euro og fratrukket 24% finsk moms.

ID.3 1st        NOK 319.000
ID.3 1st Plus NOK 363.000
ID.3 1st Max NOK 398.000

Finland får 250 ID.3 1st biler fordelt slik:

ID.3 1st         20 biler
ID.3 1st Plus 120 biler
ID.3 1st Max 110 biler

Leveranse i August/September.

Kilde: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1961107567365935

(Så dessverre ikke at det var tråd med samme tema lenger nede på siden før jeg postet. Kan nå ikke slette denne meldingen/tråden.)

Gnist

Fikk nå høre fra en av finnene at prisene oppgitt så langt i Finland ikke nødvendigvis er de endelige finske prisene. Priser og spesifikasjoner kan endres inntil endelig kontraktsinngåelse.

Min vurdering er da at prisene som nå er oppgitt i Finland og kanskje i Danmark er antydninger slik som vi i Norge har fått muntlig fra selgere.


gte-bjørn

Når du har trukket fra 24% finsk moms, har du da trukket 24% fra sluttsummen? Det er isåfall feil, du skal dele på 1,24 og det betyr å trekke fra ca. 19,35%. Bare for å pirke litt, i tilfelle.  :police:

Gnist

Sitat fra: gte-bjørn på onsdag 08. januar 2020, klokken 18:45
Når du har trukket fra 24% finsk moms, har du da trukket 24% fra sluttsummen? Det er isåfall feil, du skal dele på 1,24 og det betyr å trekke fra ca. 19,35%. Bare for å pirke litt, i tilfelle.  :police:

Selvsagt delt på 1,24.

Du kan følge lenken til kilden og selv kontrollregne, om du ikke tror meg ;)

Gustav Hedelin

Är det kommunicerat några priser i norge?

I Sverige har dessa "indikativa priser" kommit på mail från VW:

ID.3 1st under 410.000
ID.3 1st Plus under 475.000
ID.3 1st Max under 535.000

tornaldo

Sitat fra: Gustav Hedelin på mandag 17. februar 2020, klokken 11:10
Är det kommunicerat några priser i norge?

I Sverige har dessa "indikativa priser" kommit på mail från VW:

ID.3 1st under 410.000
ID.3 1st Plus under 475.000
ID.3 1st Max under 535.000

535000. Jeg ler meg i hjel.  :laugh:
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Daniel_0007

Sitat fra: tornaldo på mandag 17. februar 2020, klokken 20:08
Sitat fra: Gustav Hedelin på mandag 17. februar 2020, klokken 11:10
Är det kommunicerat några priser i norge?

I Sverige har dessa "indikativa priser" kommit på mail från VW:

ID.3 1st under 410.000
ID.3 1st Plus under 475.000
ID.3 1st Max under 535.000

535000. Jeg ler meg i hjel.  :laugh:

vel har du sett hva model 3 performance koster hos søta bror? 700 000 sek men husk at svenske får igjen 60 000 etter 6 måneder.
Forresten egolf koster nesten det samme som golf gti og hos svenskene 😝
Model 3 2019 LR Rwd

Gustav Hedelin

Sitat fra: tornaldo på mandag 17. februar 2020, klokken 20:08
Sitat fra: Gustav Hedelin på mandag 17. februar 2020, klokken 11:10
Är det kommunicerat några priser i norge?

I Sverige har dessa "indikativa priser" kommit på mail från VW:

ID.3 1st under 410.000
ID.3 1st Plus under 475.000
ID.3 1st Max under 535.000

535000. Jeg ler meg i hjel.  :laugh:

Är det kommunicerat några priser i norge var min fråga?

Tack!


Gnist

Sitat fra: Gustav Hedelin på mandag 17. februar 2020, klokken 11:10Är det kommunicerat några priser i norge var min fråga?

VW har uformelt kommuniser "under" priser slik som du sier er gjort i Sverige.

Uansett hvilke priser ID.3 1st selges for, så føler jeg meg sikker på at prisen på tilsvarende bil er vesentlig lavere i 2021.

Jeg opplever det som om VW er usikker på hva som er rett pris på 1st og at de føler seg frem.

Jeg tror pris/spesifikasjon/opplevd kvalitet pakken som er vist så langt skuffer mange.

advale

#9
Får håpe de tar til seg tilbakemeldingene om at prisen er altfor høy.

Muligens de spekulerer med høy startpris, for deretter å kjøre kampanjer når den flopper.

At den blir Norges mest solgte bil kan de bare glemme. Helt nye Kia e-Soul Eksklusive hoper seg opp og forblir usolgt på Finn for 359 000. Foruten utseende vil jeg si de 2 er sammenlignbart.

EV-FTW

Sitat fra: advale på tirsdag 18. februar 2020, klokken 18:06
Får håpe de tar til seg tilbakemeldingene om at prisen er altfor høy.

Muligens de spekulerer med høy startpris, for deretter å kjøre kampanjer når den flopper.

At den blir Norges mest solgte bil kan de bare glemme. Helt nye Kia e-Soul Eksklusive hoper seg opp og forblir usolgt på Finn for 359 000. Foruten utseende vil jeg si de 2 er sammenlignbart.

Tviler sterkt på den flopper. Ser du sammenligner den med Kia, men VW har et helt annet navn hos folk enn Kia, som gjør at de kan ta betalt mer. Er ikke et sekund i tvil om at den kommer til å selge langt bedre enn Kia.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

advale

Selvfølgelig selger den langt mer enn Kia. Om e-Soul selges 8 000 så vil det være en braksuksess, men for ID.3 vil det være en flopp.

EV-FTW

Sitat fra: advale på tirsdag 18. februar 2020, klokken 22:37
Selvfølgelig selger den langt mer enn Kia. Om e-Soul selges 8 000 så vil det være en braksuksess, men for ID.3 vil det være en flopp.

Dine ord.

Tviler sterkt på at VW selv vil kalle 8000 solgte i Norge for en flopp.
De har som mål å bli mest solgt i Norge 2020.
Når det er sagt, tror Jeg heller ikke de vil klare det.
De har ikke solgt ut de første bilene sine enda, noe jeg tror de regnet med å gjøre fort.
De drøyer med prisene, som ikke er et bra tegn, da de nok vurderer markedet.
Og, de drøyer med å levere ut biler.
Å smi mens jernet er varmt, det har de tydelig ikke fått helt med seg.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

navyelsen

Da VW først annonserte "under 330.000" var vel dette prisen for innstegsmodellen, og prisen var mer eller mindre en direkte konvertering fra euro til kroner av den prisen VW annonserte i Europa.

Siden den gang har krona svekket seg betydelig, kanskje med en økning på 5000 kr. I tillegg kommer "europeisk" innstegsmodell uten varmepumpe, mens norsk importør hevder at alle norske biler vil ha varmepumpe som standard. Altså må man fort legge til ytterliggere 10.000 kr.

Dette taler for at "under 330.000" ikke holder mål. Hvis importør skal ta de europeiske prisene, legge til litt "norsk" utstyr, samt transport, tror jeg fort vi kan se en startpris på 340-350.000 for 1st.
Med mindre importøren føler seg bundet av tidlige lovnader, og reduserer prisen for ikke å tape ansikt...
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

advale

#14
Sitat fra: Øyst1 på onsdag 19. februar 2020, klokken 07:32
Sitat fra: advale på tirsdag 18. februar 2020, klokken 22:37
Selvfølgelig selger den langt mer enn Kia. Om e-Soul selges 8 000 så vil det være en braksuksess, men for ID.3 vil det være en flopp.

Dine ord.

Tviler sterkt på at VW selv vil kalle 8000 solgte i Norge for en flopp.
De har som mål å bli mest solgt i Norge 2020.

Når de går ut og sier ID.3 skal bli Norges mest solgte bil og ender på 8 000 og tusenvis av usolgte biler på lager vil de fleste kalle det for flopp. Det er salgsmål og budsjetter man strekker etter. Du hører sjelden VW innrømme at de har bommet i media, men internt kan jeg uansett love deg er det høy aktivitet.  Jeg har selv 2 firmaer og bare nedgang/oppgang på 10-15 % merker man det godt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA