Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Erfaringer med CityGo E

Startet av Radiobil1, tirsdag 07. januar 2020, klokken 08:39

« forrige - neste »

Radiobil1

Da begynner vel registreringene av CityGo E å komme, står 13 registrert i januar.


Hva synes dere som har kjøpt om bilen, svarer den til forventningere?

nilsen33

Noen som har bestilt Citigo? Er det noe å hente på pris? Er bilene klar for levering?

Trond C

Jeg bestilte for tre uke siden, produksjon/leveringstidspunkt ikke fastsatt, men stipulert levering i april. Den kom i utstilling for to uker siden, så det går vel litt tid til mange får sin erfaringer.
Vennlig hilsen
Trond

ChristR

Jeg bestilte 23. januar.
Fikk levering i uke 18-22 (slutten av april - slutten av mai).
Nå:
2021 Tilhengerfeste m/TM3 LR
Før:
2018 VW Golf GTE
2020 Škoda CITIGOe iV

elektrolux

En kollega i Chemnitz Tyskland solgte sin Tesla og kjøpte en Citigo. I dag kunne han fortelle om et veldig spesielt problem:

Bilen er avhengig av nettilkobling for å lade med anstendig hastighet. Uten slik nettilkobling går ladestyrken ned i under 2 kW effekt selv om bilen har samme ladesystem som e-Golf, altså 2 fase 7 kW lading.
Der min kollega bor er det dårlig dekning, og lang kjørevei til jobben, og han får nå ikke lade inn nok strøm på bilen til å komme seg på jobb. Uten netttilkobling lader bilen med 1 kW fra mode 2, og 2 kW fra mode 3, men dette er annenhånds informasjon, og 1 kW lading er noe ulogisk da det normalt ikke er mulig å lade med mindre enn 6A som betyr 1,4 kW om spenningen er på normale 230V.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

ChristR

Sitat fra: elektrolux på fredag 31. januar 2020, klokken 08:17
En kollega i Chemnitz Tyskland solgte sin Tesla og kjøpte en Citigo. I dag kunne han fortelle om et veldig spesielt problem:

Bilen er avhengig av nettilkobling for å lade med anstendig hastighet. Uten slik nettilkobling går ladestyrken ned i under 2 kW effekt selv om bilen har samme ladesystem som e-Golf, altså 2 fase 7 kW lading.
Der min kollega bor er det dårlig dekning, og lang kjørevei til jobben, og han får nå ikke lade inn nok strøm på bilen til å komme seg på jobb. Uten netttilkobling lader bilen med 1 kW fra mode 2, og 2 kW fra mode 3, men dette er annenhånds informasjon, og 1 kW lading er noe ulogisk da det normalt ikke er mulig å lade med mindre enn 6A som betyr 1,4 kW om spenningen er på normale 230V.

Det var mildt sagt en dårlig erfaring. Får håpe det ikke gjelder alle.  :o
Nå er ikke jeg kjent med appen, men kan det være avgangstider eller innstillinger i appen som spiller inn?
Nå:
2021 Tilhengerfeste m/TM3 LR
Før:
2018 VW Golf GTE
2020 Škoda CITIGOe iV

elektrolux

Vedkommende bygger elbiler, så det er nok ikke der problemet ligger.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Radiobil1

Det var jo rart, vil det si at appen er styrende for ladehastighet?
Det virker i overkant merkelig.


Noen som har en god teknisk forklaring på åssen det kan henge sammen?

ElviraGo

Vi hentet vår Citigo E i går! Ikke allverdens erfaringer hittil, logisk nok, men håper å kunne bidra etter hvert!

(Bilen ble bestilt første uka i oktober)

Radiobil1

#9
Sitat fra: elektrolux på fredag 31. januar 2020, klokken 08:17
En kollega i Chemnitz Tyskland solgte sin Tesla og kjøpte en Citigo. I dag kunne han fortelle om et veldig spesielt problem:

Bilen er avhengig av nettilkobling for å lade med anstendig hastighet. Uten slik nettilkobling går ladestyrken ned i under 2 kW effekt selv om bilen har samme ladesystem som e-Golf, altså 2 fase 7 kW lading.

Mobildekning eller nett via privat lan?
Virker jo veldig rart at nettilgang skal styre ladehastighet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA