Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Leaf N-Connect og Wifi

Startet av sdhweb, søndag 05. januar 2020, klokken 19:02

« forrige - neste »

sdhweb

Under Connections finner jeg blant annet Bluetooth, Wifi og USB. Jeg får imidlertid ikke valgt Wifi. Når jeg velger Wifi-fanen får jeg opp 'Wifi' og en ON-knapp på høyresiden. Det skjer imidlertid ikke noe når jeg forsøker å aktivere Wifi. Jeg antar at bilen da ikke har Wifi men det er litt rart (teit) at det ser ut som det skal være mulig å aktivere i menyen. Noen som har noen tips til dette? N-Connecta MY19.

sdhweb

Ingen som vet noe om Wifi? Det er da så mange Leaf-kyndige her :-)

unik42

Sitter på gjerdet litt selv angående Leaf, men kan jeg spør hva Wifi er godt for i en Leaf?
2021 ID.4, bestilt 2020
2020 Leaf, kjøpt i 2020, solgt 2020
2012 - Leaf, kjøpt i 2018, solgt i 2019

sdhweb

Det kan du spør om. Den kan angivelig laste ned systemoppdateringer til infotainment-anlegget og kartoppdateringer via Wifi.

EV-FTW

Sitat fra: sdhweb på mandag 06. januar 2020, klokken 14:10
Det kan du spør om. Den kan angivelig laste ned systemoppdateringer til infotainment-anlegget og kartoppdateringer via Wifi.


Jeg tenker du kan se ganske langt etter slike muligheter på Leaf. Kanskje er dette noe Nissan tilbyr på kommende biler. Leaf har et ganske dårlig infotainment system og elendig navigasjon som ikke er oppdatert.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

unik42

2021 ID.4, bestilt 2020
2020 Leaf, kjøpt i 2020, solgt 2020
2012 - Leaf, kjøpt i 2018, solgt i 2019

EV-FTW

Og Apple CarPlay. Noe som er bra. Da kan en bruke gode oppdaterte kart. Google Maps er veldig bra.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

sdhweb

Sitat fra: Øyst1 på mandag 06. januar 2020, klokken 14:17
Sitat fra: sdhweb på mandag 06. januar 2020, klokken 14:10
Det kan du spør om. Den kan angivelig laste ned systemoppdateringer til infotainment-anlegget og kartoppdateringer via Wifi.


Jeg tenker du kan se ganske langt etter slike muligheter på Leaf. Kanskje er dette noe Nissan tilbyr på kommende biler. Leaf har et ganske dårlig infotainment system og elendig navigasjon som ikke er oppdatert.

Hva skal de med den Wifi-fanen da? Kun for å friste/forvirre?  :police:

Jeg synes ikke navigasjonen er så dårlig faktisk, men jeg har ikke fått bedømt hvor oppdatert den er, men den fungerte fint synes jeg.

Apple Carplay har vel krav om iPhone?

hva er Android Auto? (Ja, jeg kan Google, men fint å høre om andres erfaringer).

unik42

I prinsippet bytter du ut navigasjon og underholdning med Googles eget system. Da får du Assistant og slik med på kjøpet. Krever dog at du laster ned Auto og sideloader den, da den egentlig ikke er tilgjengelig i Norge.

Personlig syns jeg AA er helt fantastisk.
2021 ID.4, bestilt 2020
2020 Leaf, kjøpt i 2020, solgt 2020
2012 - Leaf, kjøpt i 2018, solgt i 2019

sdhweb

Jeg har lastet ned og installert på telefon. Hvordan 'sideloader' jeg den i bilen?

Joltus

Da plugger du usb kabel i telefon og bil og voila.

unik42

Jepp. Så blir Android Auto et valg under kilder.

Bemerk at med min gamle Huawei var det et helsike å starte AA hver gang jeg plugget i kabelen. Den tok evigheter for å si det slik. Men med Samsung A9 som jeg har nå starter den med en gang.
2021 ID.4, bestilt 2020
2020 Leaf, kjøpt i 2020, solgt 2020
2012 - Leaf, kjøpt i 2018, solgt i 2019

EV-FTW

Funker supert også med Apple CarPlay, men da må du ha en iPhone, og med Android må du ha en android telefon. Smak og behag.
Skjuler ikke det fakta at Nissan sitt eget infotainment system og kartverk er noe lastverk.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

sdhweb

Jeg har Huawei Mate 10 Pro, får ny telefon snart men usikker på hvilken det blir. Kanskje Huawei P30 Pro eller Samsung Galaxy S10+

Så langt har bluetooth-tilkoblingen vært mer ustabil på min nye Leaf enn den gamle 2014-modellen. Lyden hakker og skurrer, knappene for å hoppe til neste sang fungerer bare av og til.

Takk for tips.

Marius Kotsbak

Du må jo ha tilgjengelige wifi-nettverk når du skrur på wifi. Så dukker det opp i lista. Noe nytte av det har jeg ikke hatt til nå. Ikke dukket opp noen oppdateringer av verken system eller kart.

Med Android auto overføres også lyden via USB-kabelen (evt rent teknisk muligens fildataene), så lyden vil jo bli bedre og mer stabilt den veien. Android auto er autoinstallert med Android 10 i Norge nå.
2018: Leaf 24 kWh MY2013 (solgt)
2019: Leaf e+ 62 kWh Tekna MY2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA