Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Påvirkes comfort av S-line pakken ?

Startet av Idua, lørdag 04. januar 2020, klokken 17:16

« forrige - neste »

Idua

Hei!
Jeg skal bestille en e tron, men møter på et problem. For meg er comfort det viktigste aspektet av bilen, men jeg ønsker å inkludere s-line pakken. Vet noen i hvor stor grad det påvirker comfort? Er det en merkbar forskjell med og uten s-line ?


S-line pakken inkluderer

*       S-støtfanger foran, støtfanger bak, hjulbuelister og kanaler i hellakk (bilens farge), kontrastlakk leveres som ekstrautstyr
*       Beskyttelsesplate under bilen foran og diffusor bak i sportslig, markant design i matt selenittsølv
*       Innstigningslister foran og bak med aluminiumsfelt, med lys, med S-logo foran
*       20-tommers støpte aluminiumsfelger
*       Adaptiv luftfjæring sport
*       S line-logo på grillen

LMOR

Med 20 tommer og sport luftfjæring, så blir den jo stivere/hardere. Du vil nok miste litt av det som jeg forbinder med komfort fjæring. Men noen synes vel at det du mister er for mykt uansett.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Orbit

Spørsmålet (til forhandler) blir om «Adaptiv luftfjæring sport» er en ekstra innstilling på luftfjæringen, eller om det er en fysisk forskjell. Tipper det første, og at det også er et komfortprogram tilgjengelig.

Det er og stor forskjell på seter, men S-line kan kombineres med komfortseter.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

LMOR

Du finner nok alle programmene på begge, spørsmålet er om komfort er lik eller ikke.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Truls Antonsen

S-Line setene er iallefall komfortable slik jeg opplever dem.

TA


Sent from my iPhone using Tapatalk

Idua

Sitat fra: Orbit på lørdag 04. januar 2020, klokken 18:06
Spørsmålet (til forhandler) blir om «Adaptiv luftfjæring sport» er en ekstra innstilling på luftfjæringen, eller om det er en fysisk forskjell. Tipper det første, og at det også er et komfortprogram tilgjengelig.

Det er og stor forskjell på seter, men S-line kan kombineres med komfortseter.

Fin spissing av problemstilling. Det er primært dette jeg lurer på. Selger hos Møller hadde ikke svaret på dette spørsmåle

LMOR

Det er nok slik jeg skrev, "With the S line exterior, the customer receives the slightly firmer adaptive air suspension sport. Because of this, the body is 15 mm (0.6 in) lower when at the normal level."

I samme modus er den stivere, og altså lavere.

Hvis du kombinerer dette med 20" i stedet for 19", så blir det enda "hardere" mot underlaget.

Men det betyr jo ikke at komfort ikke oppleves behagelig nok.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

daktari

Vanligvis har sportsfjæring betydd lavere og stivere fjærer og dempere, og dermed kortere fjæringsvei og således mindre komfortabel.
Utsagnet over bekrefter dette.

Personlig synes jeg m-sport og s-line fjæring er alt for stiv. I byen er det vanligvis ubehagelig. Da jeg var ung derimot og for meget rask landeveiskjøring.

Det er synd de ikke har en opsjon som gir S-line kosmetikk uten sportsfjæring.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

samotholt

S-line sportsfjæring på luft er nok ikke et problem, og sannsynligvis å foretrekke. Bilen blir litt lavere enn i standard. Det gir bedre kjøreegenskaper. Man mister kanskje litt bakkeklaring i toppen, men i forhold til komfort vil jeg faktisk tro at det har positiv effekt.

Har A8 med sport og den er rimelig mjuk, men litt lav. Begge deler sammenliknet med MS.
E-tron får ikke problemet med å bli lav.
Polestar 2, S85D, A8 3.0 Tdi,

elektro

#9
Så lenge du velger 20 tommers hjul, og ikke 21, tror jeg ikke dette kommer til å føles for mykt, men smaken er som kjent som baken. :) Velg ev. inividual komfort setene, eller hva de heter, hvis det går. Nydelige! Selv om jeg personlig synes litt hardere seter også er behagelig.

Vanlig e-tron har sju moduser med en kombinasjon av tre forskjellige fastheter på fjæringen og fire forskjellige høyder, pluss en ekstra hev/lift, så fem høyder totalt. I tillegg justerer den høyden basert på hastighet.

Offroad 4 m. redusert ESC og hill descent
Allroad 4
Komfort 3
Auto 3
Dynamic 2 m. Sport
Efficiency 1 m. AC ECO
Individual 3 (?)

Bilen husker siste innstilling, så liker du komfort kan du kjøre på dette programmet hele tiden. Ev. lage en Individual hvis du vil ha mer gassrespons eller tyngre/lettere styring.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Erl

Som flere skriver er sports-luftfjæring stivere og bilen er senket i alle modi, antakelig 15mm.

I tysk konfigurator kan man velge normal fjæring til S-Line-ekstriør uten merkostnad. Du kan sjekke med forhandler om dette er mulig selv om det ikke er mulig i bygg din Audi, hvis det er ønskelig å maxe komfort-opplevelse i bilen. Ligger under gruppe Utstyr - Trknikk og sikkerhet (Ausstattung- Technik und Sicherheit)

Sportsfjæring koster for øvrig 2680,- til basis- og Advanced-utgavene

vikingsemb

Jeg har fullspekket bil med S line og komfortseter etc. Har aldri hatt en mer komfortabel bil!

Sent fra min SM-G975F via Tapatalk


daktari

Sitat fra: vikingsemb på søndag 05. januar 2020, klokken 21:31
Jeg har fullspekket bil med S line og komfortseter etc. Har aldri hatt en mer komfortabel bil!

Sent fra min SM-G975F via Tapatalk
Men vi snakker om nye biler som ikke enda har blitt levert med S-line eksteriør og inkludert S-line sportsfjøring. Antagelig først fra våren en gang.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA