Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveranse Mii

Startet av Elmo, onsdag 01. januar 2020, klokken 12:45

« forrige - neste »

Lars79

Jeg ble oppringt av en svært hyggelig kar fra ATS i ettermiddag som beklaget feilinformasjonen jeg hadde fått når jeg ringte sentralbordet tidligere i dag. Han opplyste om at dette prosjektet med hjemlevering var helt unikt for de og bransjen, og at internkommunikasjonen om rutinene rundt dette dessverre ikke hadde nådd de som besvarte hovednummeret.

Uansett; avtale ble inngått og bilen blir levert tirsdag neste uke.  8)

edyrli

Ser det allerede er registrert 107 Mii i januar. Tenker det er lenge siden Seat var så høyt oppe på registrerings statistikken i Norge.
Lurer på når Basic Edition begynner rulle ut...
2021 BYD Tang
2020 SEAT Mii Electric
2017 Zoe Z.E. 40 Bose
2020 SEAT Mii Electric Frii
2013 Peugeot iOn
2009 Reva i

Stigern

Sitat fra: edyrli på torsdag 16. januar 2020, klokken 08:37
Ser det allerede er registrert 107 Mii i januar. Tenker det er lenge siden Seat var så høyt oppe på registrerings statistikken i Norge.
Lurer på når Basic Edition begynner rulle ut...

Var ikke det april/mai de skulle starte å bli levert ut?

Elmo

Sitat fra: edyrli på torsdag 16. januar 2020, klokken 08:37
Ser det allerede er registrert 107 Mii i januar. Tenker det er lenge siden Seat var så høyt oppe på registrerings statistikken i Norge.
Lurer på når Basic Edition begynner rulle ut...
Sitat fra: Stigern på torsdag 16. januar 2020, klokken 12:30
Var ikke det april/mai de skulle starte å bli levert ut?

Det var vel Skoda Citigo-e det.   Som er hovedårsaken til at det ble Mii og ikke Citygo på oss ;)
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Radiobil1

Har du et bilde av den lille spanske da?

Sponzo

#35
Sitat fra: Radiobil1 på torsdag 16. januar 2020, klokken 17:16
Har du et bilde av den lille spanske da?

Vi fikk også levering tirsdag 14/1

Veldig fornøyd...lille bil med stort hjerte.

Fikk vite at appen ikke er klar enda ved overlevering men at det skal komme på plass i løpet av noen uker 🙂

Elmo

Sitat fra: Sponzo på fredag 17. januar 2020, klokken 02:02
Fikk vite at appen ikke er klar enda ved overlevering men at det skal komme på plass i løpet av noen uker 🙂

Det var vel ikke eksakt det han sa ??  Det finnes DriveMii APP - antagelig egentlig for fossilbilen.
Men det som skal komme er ekstra funksjoner (eller tilleggs-APP) som man forventer på elbil, dvs for styring av varme og lading osv.   
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Sponzo

Sitat fra: Elmo på fredag 17. januar 2020, klokken 10:34
Sitat fra: Sponzo på fredag 17. januar 2020, klokken 02:02
Fikk vite at appen ikke er klar enda ved overlevering men at det skal komme på plass i løpet av noen uker 🙂

Det var vel ikke eksakt det han sa ??  Det finnes DriveMii APP - antagelig egentlig for fossilbilen.
Men det som skal komme er ekstra funksjoner (eller tilleggs-APP) som man forventer på elbil, dvs for styring av varme og lading osv.


Ja, jeg tror det han sa var relatert til funksjoner i appen for Mii Electric

Stigern

Dere som nå har fått bilen, hvilke ladekabler fulgte med? For videoene viser jo til lading både med vanlig vegg kontakt og type 2 kabel.

Elmo

Både schuko kabel med "kladd" og type2 kabel  :+1:
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Sandvika

Da var bilen i hus
Plusser
+Bilen var i forventet stand. På bilder så synes jeg den ser svært traust og kjedelig ut. I virkeligheten så kommer linjeføringen over fronten bedre frem. Mye finere enn forventet, klart penest av trillingene!

+Hyggelig kar som leverte på tid. Ingenting å utsette på bilen. Eneste merker var noen voksrester som hang igjen langs kanal.

+Kjapp og smidig i trafikken, men føles likevel trygg og stødig som med større biler.

Minus
-Litt klønete ladeluke. Liten designendring på tank-lokket så hadde man sikkert sluppet ekstra beskyttelsespropp for ladeporten.

-Seat Connect er ikke rullet ut enda. Dette er neste utilgivelig faktisk. Muligheten for å kunne forvarme bilen og slippe å skrape ruter er grunnleggende forventning til en elbil. Også greit å vite hvor mye som er på batteriet. Seat connect er omhandlet på Seat sine nettsider og vi er ikke blitt fortalt at dette blir rullet ut først senere.

-Ryggekamera hadde not vært greit til man lærer seg hvor liten faktisk bilen er.

-Nøkler (og oppstart). Dette føltes litt som en tidsmaskin tilbake til 1997. Bare fjernkontrol på en av nøkkelene. Oppstarten minner en om at dette er elektrifisering av en bensinbil.

Electric cars in Norway

Takk for rapport Sandvika :+1: da er bilen slik jeg forventet den skulle være. Jeg skal prøvekjøre denne snart. Gleder meg.

nilsen33

Noen som kan skrive mer om bilen? Er dere fornøyd?

ChristR

#43
Sitat fra: nilsen33 på tirsdag 21. januar 2020, klokken 19:36
Noen som kan skrive mer om bilen? Er dere fornøyd?
Jeg vil veldig gjerne vite litt om praktisk rekkevidde i temperaturforhold slik som nå (-/+ 5C).
Nå:
2021 Tilhengerfeste m/TM3 LR
Før:
2018 VW Golf GTE
2020 Škoda CITIGOe iV

Mippen

Jeg får min i morgen. Kommer tilbake til rekkevidden når jeg får testet den litt. Har en e-Up fra før med vanlig rekkevidde så er lett å sammenligne.
Fremtiden er elektrisk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA