Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: 2019.40.50.7  (Lest 10281 ganger)

oggy007

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 95
  • Tesla Model S75D 2018
    • Vis profil
Sv: 2019.40.50.7
« Svar #45 på: Torsdag 09. Januar 2020, klokken 15:17 »
Enig med de som skriver pingpong her. Bilen svaier fra side til side, og jeg tenker støtt og stadig "fyren bak meg er sikkert overbevist om at jeg kjører i påvirket tilstand" ..

Det geniale er jo at når du faktisk kjører i påvirket tilstand vil politiet bare tenke at du kjører på autopilot og la deg kjøre videre...  :police: ::)

Morsom spøk, genialt og NÅR er vell ikke akkurat de rette ordene her. Og tilbake til alvoret. OM du er så patetisk å setter deg bak rattet i påvirket tilstand, så må man for guds skyld håpe at folk blir stoppet. Fælt og se data på promille kontroller avogtil når man leser at feks 5 av 50 biler som ble stoppet var påvirket. Det er hver 10ende bil du møter på veien!

Ja takk til flere promillekontroller sier jeg! SKREMMENDE få jeg har vært med på, 12 år  med lappen og 25k km snitt vært år.. Har vell blåst 2 ganger i mitt liv!

Folk som er glade i en fest og et par glass på kvelden og sene nattestimer som meg,, kjøp dere en alkotester og spar samfunnet for X antall farlige og potensielt tragiske situasjoner! ;)

Nå var dette svar på det som etter alle solemerker var en spøk. Men kan ikke understreke hvor viktig dette er!
Tesla Model S75D Des 2018 Deep blue Premium+FSD
Vest-Agder
Mandal

mikaelf

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 78
    • Vis profil
Sv: 2019.40.50.7
« Svar #46 på: Torsdag 09. Januar 2020, klokken 15:45 »
Enig med de som skriver pingpong her. Bilen svaier fra side til side, og jeg tenker støtt og stadig "fyren bak meg er sikkert overbevist om at jeg kjører i påvirket tilstand" ..

Det geniale er jo at når du faktisk kjører i påvirket tilstand vil politiet bare tenke at du kjører på autopilot og la deg kjøre videre...  :police: ::)

Morsom spøk, genialt og NÅR er vell ikke akkurat de rette ordene her. Og tilbake til alvoret. OM du er så patetisk å setter deg bak rattet i påvirket tilstand, så må man for guds skyld håpe at folk blir stoppet. Fælt og se data på promille kontroller avogtil når man leser at feks 5 av 50 biler som ble stoppet var påvirket. Det er hver 10ende bil du møter på veien!

Ja takk til flere promillekontroller sier jeg! SKREMMENDE få jeg har vært med på, 12 år  med lappen og 25k km snitt vært år.. Har vell blåst 2 ganger i mitt liv!

Folk som er glade i en fest og et par glass på kvelden og sene nattestimer som meg,, kjøp dere en alkotester og spar samfunnet for X antall farlige og potensielt tragiske situasjoner! ;)

Nå var dette svar på det som etter alle solemerker var en spøk. Men kan ikke understreke hvor viktig dette er!

 :+1:
TM3 - LR AWD (2019 HW2.5) 2020.12.11
Nissan Leaf N-Connecta - (2018) 40KWh

OhmPaPa

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1242
    • Vis profil
Sv: 2019.40.50.7
« Svar #47 på: Torsdag 09. Januar 2020, klokken 17:19 »
På neste UNEVE GRVA-møte som er i midten av februar, ligger det inne et forslag om endring av direktivet til blant annet å kunne øke denne grensen til 0.4g.

Det hjelper for Tesla og faktisk møte opp i arbeidsgruppen og presentere data... ;)

Interessant!

Hvor har du denne informasjonen fra?

HKS

  • Medlem i Elbilforeningen siden 2014
  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 663
    • Vis profil
Sv: 2019.40.50.7
« Svar #48 på: Lørdag 11. Januar 2020, klokken 23:06 »
På neste UNEVE GRVA-møte som er i midten av februar, ligger det inne et forslag om endring av direktivet til blant annet å kunne øke denne grensen til 0.4g.

Det hjelper for Tesla og faktisk møte opp i arbeidsgruppen og presentere data... ;)

Interessant!

Hvor har du denne informasjonen fra?
Fra nettsiden til GRVA. Alle presentasjoner og dokumenter er offentlige.
Tesla Model S 90D

OhmPaPa

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1242
    • Vis profil
Sv: 2019.40.50.7
« Svar #49 på: Lørdag 11. Januar 2020, klokken 23:53 »
Takk!

Kim-

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 819
    • Vis profil
Sv: 2019.40.50.7
« Svar #50 på: Tirsdag 14. Januar 2020, klokken 20:54 »
Kjørte på AP i dag i rushtrafikken hjem. Kom til en liten slak oppoverbakke før en rundkjøring, så stopper vi opp pga. kø, trodde jeg, men nei, vi begynner å trille bakover på AP. Andre som har opplevd? Software eller faktisk feil?
2021 Tesla Model 3 LR (819)
2018 Hyundai Ioniq
2018 Tesla X75D - solgt

tibber73

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 354
    • Vis profil
Sv: 2019.40.50.7
« Svar #51 på: Onsdag 15. Januar 2020, klokken 09:27 »
Kjørte på AP i dag i rushtrafikken hjem. Kom til en liten slak oppoverbakke før en rundkjøring, så stopper vi opp pga. kø, trodde jeg, men nei, vi begynner å trille bakover på AP. Andre som har opplevd? Software eller faktisk feil?
Ja, min slipper også bilen bakover.
Tesla Model S 75D, VIN 226XXX, 14.12.2017
Tesla Model 3, reservert 01.04.2016 07:00, kansellert 03.2019
Nissan Leaf Tekna, VIN 6011XXX, 26.03.2014, solgt 01.2020

Handyman

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 3271
  • Dengang DA og hver gang NÅR.
    • Vis profil
Sv: 2019.40.50.7
« Svar #52 på: Onsdag 15. Januar 2020, klokken 09:33 »
Kjørte på AP i dag i rushtrafikken hjem. Kom til en liten slak oppoverbakke før en rundkjøring, så stopper vi opp pga. kø, trodde jeg, men nei, vi begynner å trille bakover på AP. Andre som har opplevd? Software eller faktisk feil?
Ja, min slipper også bilen bakover.
Hvilken innstilling bruker dere: creep, roll eller hold?

tibber73

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 354
    • Vis profil
Sv: 2019.40.50.7
« Svar #53 på: Onsdag 15. Januar 2020, klokken 09:40 »
Kjørte på AP i dag i rushtrafikken hjem. Kom til en liten slak oppoverbakke før en rundkjøring, så stopper vi opp pga. kø, trodde jeg, men nei, vi begynner å trille bakover på AP. Andre som har opplevd? Software eller faktisk feil?
Ja, min slipper også bilen bakover.
Hvilken innstilling bruker dere: creep, roll eller hold?
Min er fra 2017 med MCU1 og den har kun 2 valg (creep og noe annet). Jeg har valgt creep.
Tesla Model S 75D, VIN 226XXX, 14.12.2017
Tesla Model 3, reservert 01.04.2016 07:00, kansellert 03.2019
Nissan Leaf Tekna, VIN 6011XXX, 26.03.2014, solgt 01.2020

o.b.lix

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 2560
    • Vis profil
Sv: 2019.40.50.7
« Svar #54 på: Onsdag 15. Januar 2020, klokken 17:09 »
Ja, min slipper også bilen bakover.

Når min gjorde dette for et par år siden, måtte jeg bytte bremseklosser og smøre opp, for da bremset den bare på ene siden av skiven.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0 HW3 - MCU1) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Kim-

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 819
    • Vis profil
Sv: 2019.40.50.7
« Svar #55 på: Onsdag 15. Januar 2020, klokken 18:40 »
Hvilken innstilling bruker dere: creep, roll eller hold?
Model X med kun valg om creep, men den er av.

Ja, min slipper også bilen bakover.

Når min gjorde dette for et par år siden, måtte jeg bytte bremseklosser og smøre opp, for da bremset den bare på ene siden av skiven.
Ah, kan det være noe der da. Huff, kanskje få sjekket det da
2021 Tesla Model 3 LR (819)
2018 Hyundai Ioniq
2018 Tesla X75D - solgt

geear

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 7714
    • Vis profil
Sv: 2019.40.50.7
« Svar #56 på: Onsdag 15. Januar 2020, klokken 18:50 »
Dere MÅ (!!) ta service på bremsene minst en gang i året. Jeg ventet til bilen hadde gått nesten 30k (i underkant av to år), og ble sjokkert over hvordan disse Brembo-bremsene så ut. Var til og med vanskelig å demontere uten å ødelegge noe, fordi det satt så fast. Kommer IKKE til å la det gå mer enn 12 mnd igjen.

Elmo

  • Medlem i Elbilforeningen siden 2013
  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 8346
  • Elbileiere gjør det med spenning.
    • Vis profil
    • Elmo
Sv: 2019.40.50.7
« Svar #57 på: Onsdag 15. Januar 2020, klokken 19:23 »
SW 2019.40.50.7 ?? !!!!!! :police:
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 - HW2.5 - FW: 2020.36.11   og Seat Mii 2020. 
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

sjokomelk

  • Medlem i Elbilforeningen siden 2013
  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1734
    • Vis profil
Sv: 2019.40.50.7
« Svar #58 på: Onsdag 15. Januar 2020, klokken 19:27 »
Jeg ventet til bilen hadde gått nesten 30k (i underkant av to år), og ble sjokkert over hvordan disse Brembo-bremsene så ut.
Har ikke du en X75D fra slutten av 2017? Det er ikke Brembo-bremser på den. Det er Mando som leverer bremser til non-performance S og X nå. Bilene med Brembo har egen caliper for håndbrekket bak. Har den ikke det, er det standard bremser fra Mando. (Min X100D som ble levert ut dager etter din har Mando.)

SW 2019.40.50.7 ?? !!!!!! :police:
Sorry :-X
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
Har fortsatt en 2013 Opel Ampera med OVMS
Reserverte Tesla Model 3 17.01.17

Kim-

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 819
    • Vis profil
Sv: 2019.40.50.7
« Svar #59 på: Onsdag 15. Januar 2020, klokken 20:02 »
Takk for feedback! Konstanterer at dette ikke er sw relatert og får se på bremsene :)
2021 Tesla Model 3 LR (819)
2018 Hyundai Ioniq
2018 Tesla X75D - solgt