Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2019.40.50.7

Startet av ganton, onsdag 01. januar 2020, klokken 02:15

« forrige - neste »

HCO

2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

cra

Sitat fra: HCO på fredag 24. januar 2020, klokken 23:56
Sitat fra: gr på fredag 24. januar 2020, klokken 23:51
Sjekket sikringer?

Model 3 har ikke sikringer.

Ikke?? Hvordan beskytter de komponenter og ledningsnett mot overbelastning/powersurges?? :o
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

sjokomelk

Sitat fra: cra på tirsdag 28. januar 2020, klokken 08:17
Sitat fra: HCO på fredag 24. januar 2020, klokken 23:56
Sitat fra: gr på fredag 24. januar 2020, klokken 23:51
Sjekket sikringer?

Model 3 har ikke sikringer.

Ikke?? Hvordan beskytter de komponenter og ledningsnett mot overbelastning/powersurges?? :o
De bruker Mosfet og andre komponenter til å bryte strømmen. Ganske tøft og fascinerende opplegg.

YouTube-kanalen ingineerix har åpnet mesteparten av innmaten i en Model 3. Videoen deres som viser kontrollenheten som sitter i venstre forbrønn er fjernet fra YouTube nå, men den viste tidlig utganger for tilhengerkontakt og strøm til denne.
Her er en annen video som viser kontrollenheten som sitter foran i bilen:

http://www.youtube.com/watch?v=AVCHC2cw0v0
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

sjokomelk

Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 28. januar 2020, klokken 09:39
Er det denne du mener? Fra ca. 2:55:
Nei. Det var en egen video for VCleft som ble demontert i molekyler. Hadde den lagret i en spilleliste, og nå er den satt som "private" og utilgjengelig.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

jlan

Sitat fra: HCO
Model 3 har ikke sikringer.
Jeg kan bekrefte det. Jeg klarte å kortslutte parklyset på en tilhenger i forsøk på å fikse en dårlig kontakt. Det ble mørkt på både høyre og venstre kurs på hengeren, men fortsatt parklys på bilen. Parklys av/på og alt var i orden igjen.

En pussighet som jeg oppdaget under den seansen er at hvis en setter på parklys og forlater bilen med lukket dør, så slukker parklyset på tilhengeren.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

jcnorway

Sitat fra: jcnorway på onsdag 01. januar 2020, klokken 09:05
Er det helt tilfeldig hvordan dette rulles ut? Noe man kan gjøre utover å «spamme» knappen «Advanced/Promotør» (som tydeligvis ikke fungerer)?

2019 Model S Raven

Og for ordens skyld, denne fikk jeg inn på bilen idag etter besøk på servicesenter pga en ladeluke som var litt kranglete. Skjønner jeg henger litt etter resten når dette var siste tilgjengelige versjon
Bosted: Oslo
Kjøretøy: Tesla Model S 75D (2017)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA