Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2019.40.50.7

Startet av ganton, onsdag 01. januar 2020, klokken 02:15

« forrige - neste »

geear

Sitat fra: sjokomelk på onsdag 15. januar 2020, klokken 19:27
Sitat fra: gr på onsdag 15. januar 2020, klokken 18:50
Jeg ventet til bilen hadde gått nesten 30k (i underkant av to år), og ble sjokkert over hvordan disse Brembo-bremsene så ut.
Har ikke du en X75D fra slutten av 2017? Det er ikke Brembo-bremser på den. Det er Mando som leverer bremser til non-performance S og X nå. Bilene med Brembo har egen caliper for håndbrekket bak. Har den ikke det, er det standard bremser fra Mando. (Min X100D som ble levert ut dager etter din har Mando.)
Har ikke sjekket noe som helst rundt dette, men skrudde på de selv, og hvis ikke kaliperne foran er Brembo så er de ren kopi av Brembo sine, syns det virker rart. Bak kan godt være noe annet, for det er en helt annen konstruksjon, men de var heller ikke noe problem.

geear

Alt jeg finner tilsier at det er Brembo-kalipere foran på alle Teslaer, også din, sjokomelk. Bakkaliperne som har integrert parkbrems er derimot fra Mando. Bremseskivene er en tredje produsent. Og det er de firestemplede Brembobremsene foran som er suverent størst problem.

sjokomelk

I stand corrected!
Min feil, ny feil følger! :-X :laugh:
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

geear

På en måte skulle jeg ønske det var Tesla som hadde valgt en jalla Kinaprodusent, men at Brembo-kalipere skal være så dårlige i daglig bruk er kjipt. De burde være bedre. Gikk nesten ikke å demontere mine...

Rævedilter

Fordelen er jo at uorginale reservedeler er billig og lett å oppdrive, betalte under 300,- for komplette klosser foran.  Skiver koster 6-700 pr. stk. Skivene holder ikkje 100 000 km (mine iallefall).

Elmo

Men SW 2019.40.50.7 er det ikke noe problem med.
Dog litt vanskelig å få tak i uorginalt  :police:
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Toalmar

Vet det er en stund siden siste SW nå, men bremser kan vel diskuteres i en annen tråd uansett kanskje?
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Handyman

Pussig: Fikk varsel om 2019.40.50.7 nå, men den har jeg jo installert tidligere.
Feil varsel? Noen andre som opplever det samme?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

RuneW

Sitat fra: Handyman på mandag 20. januar 2020, klokken 09:26
Pussig: Fikk varsel om 2019.40.50.7 nå, men den har jeg jo installert tidligere.
Feil varsel? Noen andre som opplever det samme?

Jeg fikk det noen ganger, men det var mens bilen var på service. Ble så lei varslene at jeg satte igang en oppdatering hjemmefra... Da ble de borte i alle fall  :laugh:

Jeg hadde også 2019.40.50.7 fra før, men trodde kanskje at bilen hadde blitt "fabrikk-resatt" eller noe.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Motorwatt

Har et uløst problem med min bil som sannsynligvis blir fikset i neste versjon som skal hete 2020.8.x. Kommer "soon" (mener å ha hørt ordet før...).
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

o.b.lix

Sitat fra: Motorwatt på torsdag 23. januar 2020, klokken 10:15
Har et uløst problem med min bil som sannsynligvis blir fikset i neste versjon som skal hete 2020.8.x. Kommer "soon" (mener å ha hørt ordet før...).

Siden uke 8 er bortimot i slutten av februar, kommer denne neppe før midten av mars...
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Motorwatt

Mulig det ikke ble sagt "neste" (var litt uklart i telefonen). Isåfall kan det komme andre versjoner tidligere, men uten "min" fix.

Ser også at det blir spekulert i om neste versjon skal ha ny GUI lik det som ble vist på Cybertruck.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

HCO

#72
Sitat fra: HCO på lørdag 04. januar 2020, klokken 11:30
Jeg mistet lyd fra stereoanlegget etter å ha installert denne. Alt virker tilsynelatende som det skal, men ingen lyd.

3 uker uten stereo. Har vært i kontakt med kundeservice, og de og jeg har forsøkt utallige reboot og noen andre triks. Jeg kunne antakelig fått fikset det ved å dra til SC og få retanking av samme SW, men har ikke hatt tid.

I dag ringte jeg på ny, og fikk tips av (norsk!) dame om å forsøke "power off" og å sitte helt i ro til alt hadde skrudd seg av. Hun foreslo 10 minutter, men det tok omtrent 6. Så tråkket jeg på bremsepedalen for å få liv i bilen igjen, og voila: Lyden er tilbake!

Aldri kjedelig å ha Tesla 😁
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

Hodetelefoner

Nest gang lager du "service avtale" i appen. Ber om at de sender deg ny SW update. Skriv at problemet ofte blir fikset da.
Vår X har "alltid" hatt problemer med gps.
Plutselig kan den stå hjemme i "gårdsplassen".. Uansett hva vi gjør. Vi lærte at reinstall av sw hjelper.
Går sjelden lengre enn et par timer ifra vi skriver i app til ny SW er på vei ned.
(Husk og avlyse avtale etterpå. Hvis feilen rettes)

geear


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA