Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2019.40.50.7

Startet av ganton, onsdag 01. januar 2020, klokken 02:15

« forrige - neste »

Motorwatt

Sitat fra: kodax på fredag 03. januar 2020, klokken 16:07
Batterivarme-ikonet lyste i appen før jeg slo på kupevarmen. (Appen sa det var 13 grader i bilen. Bilen var koblet til strøm.)
Mottak av tekstmeldinger fungerer fint med iPhone X. Opplesning fungerer greit, og innlesing fungerer brukbart.
Trodde jeg hadde forsøkt det meste. Hvilken kommando gav du for å lese inn en ny tekstmelding? For meg virket "Naviger til ...." for første gang i dag, så kanskje ting løser seg underveis.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Klykken

Fortsatt ingen 85-biler som får ny SW? ☹️
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

jokke

har man bil eldre enn 1 1/2 år er man fucked  8)

kodax

Sitat fra: Motorwatt på fredag 03. januar 2020, klokken 16:14
Sitat fra: kodax på fredag 03. januar 2020, klokken 16:07
Batterivarme-ikonet lyste i appen før jeg slo på kupevarmen. (Appen sa det var 13 grader i bilen. Bilen var koblet til strøm.)
Mottak av tekstmeldinger fungerer fint med iPhone X. Opplesning fungerer greit, og innlesing fungerer brukbart.
Trodde jeg hadde forsøkt det meste. Hvilken kommando gav du for å lese inn en ny tekstmelding? For meg virket "Naviger til ...." for første gang i dag, så kanskje ting løser seg underveis.
Ingen kommando, jeg valgte "Svar" med scrollehjulet på en melding jeg fikk.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Motorwatt

Ok. Så da er det kanskje ikke mulig (nå) å initiere en tekstmelding.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

boppus

Sitat fra: jokke på fredag 03. januar 2020, klokken 19:11
har man bil eldre enn 1 1/2 år er man fucked  8)
Er det den tekniske betegnelsen?

Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

kodax

Sitat fra: Motorwatt på fredag 03. januar 2020, klokken 19:44
Ok. Så da er det kanskje ikke mulig (nå) å initiere en tekstmelding.
Tror ikke det har stått at det skal gå an å gjøre det.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

HCO

Jeg mistet lyd fra stereoanlegget etter å ha installert denne. Alt virker tilsynelatende som det skal, men ingen lyd. Noen flere enn meg som opplever dette.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

Electric Avenue

Installerte denne i går. Morro at den nå forstår Norsk. Hadde et håp om at schedualed charging skulle fungere igjen nå, men det gjore det ikke. Kanskje på tide å oppsøke service..
Tesla Model S

jlan

Jeg får ikke helt til det der med stemmestyring på norsk. For navigasjon får jeg ikke respons på "naviger til", jeg må  først trykke "naviger" knappen på skjermen, da forstår den norske gatenavn ganske bra. Byttet til engelsk, da forstår den "navigate to", men forstår da plutselig ikke norske gatenavn.  Og så fikk jeg til "open charge port", som jeg ikke har bruk for, men ikke "unlock charge cable", som kunne vært nyttig.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

plvr

Kommandoen 'naviger til' fungerte jo helt fint for noen oppdateringer siden. Fikk bilen rett før jul og fikk bakoversveis over hvor bra talekommandoer fungerte. På gamlebilen fungerte det aldri, faktisk null ganger på 5 år. Nå fungerer kun enkelte kommandoer på nyebilen. Tipper det ordner seg snart.
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

Motorwatt

Det er en del datatrafikk som går inn og ut når den er tilkoblet WiFi, og ikke sover. Kan det være at Stemmekontroll oppdateres kontinuerlig, og at det derfor er forskjellig virkning fra bil til bil?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Handyman

Sitat fra: jlan på lørdag 04. januar 2020, klokken 20:17
Jeg får ikke helt til det der med stemmestyring på norsk. For navigasjon får jeg ikke respons på "naviger til", jeg må  først trykke "naviger" knappen på skjermen, da forstår den norske gatenavn ganske bra. Byttet til engelsk, da forstår den "navigate to", men forstår da plutselig ikke norske gatenavn.  Og så fikk jeg til "open charge port", som jeg ikke har bruk for, men ikke "unlock charge cable", som kunne vært nyttig.
Min bil forstår norsk utrolig bra.
Vel og merke nå den får kontakt med serverne, teksten som da kommer opp ved siden av det grønne symbolet er overraskende korrekt, men bilen kan likevel ikke utføre mye av det jeg prøver. Noen ganger sier den ett eller annet «unknown» eller så sier den at kommandoen ikke er tilgjengelig enda.
Manglene ligger nok ikke i talegjenkjenningen, men heller i kobling til funksjonene (kanskje på Teslas servere).  Tippet det kommer stadige forbedringer uavhengig av nye SW-versjoner.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Elmo

Sitat fra: Handyman på lørdag 04. januar 2020, klokken 22:02
Min bil forstår norsk utrolig bra.
Vel og merke nå den får kontakt med serverne, teksten som da kommer opp ved siden av det grønne symbolet er overraskende korrekt, men bilen kan likevel ikke utføre mye av det jeg prøver.
Akkurat det samme opplever jeg, både med Norsk og Engelsk nå. Tidligere funket Engelsk rimelig bra - dvs. inkl. at den utførte kommandoene.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

jorgror

#29
Sitat fra: Motorwatt på fredag 03. januar 2020, klokken 19:44
Ok. Så da er det kanskje ikke mulig (nå) å initiere en tekstmelding.

Mener å huske at det er mulig å starte fra favorittliste i telefonappen.

Edit: Sjekket i dag, og nå var ikke muligheten der. Jeg er rimelig sikker på at det var mulig tidligere.
2016 VW GTE
2019 Model 3 LR AWD FSD (HW3)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA