Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2019.40.50.7

Startet av ganton, onsdag 01. januar 2020, klokken 02:15

« forrige - neste »

ganton

Første 2020 release. Nå kommer de tett. Aner ikke hva denne inneholder men starter nedlasting og sjekker ut litt ut på første nyttårsadag😉
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

Motorwatt

Installeres hos meg i dette øyeblikk....
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Toalmar

Er Vel bare bug fiks for 2019.40.50.1 utgaven tipper jeg.
Forhåpentlig så fikser de "Voice Commands" nå
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

jcnorway

Er det helt tilfeldig hvordan dette rulles ut? Noe man kan gjøre utover å «spamme» knappen «Advanced/Promotør» (som tydeligvis ikke fungerer)?

2019 Model S Raven
Bosted: Oslo
Kjøretøy: Tesla Model S 75D (2017)

Motorwatt

#4
Da var den på plass. Men: For de håpefulle så er stemmestyring like håpløs. Tror nok mere på at dette er en server-problematikk, og løses nok uten oppdatering av firmware.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Toalmar

Kom her også nå. Er litt tvil til alle disse kjappe oppdateringene de siste dagene må jeg si
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Toalmar

Fant en sak på denne siden som visstnok skal være i denne oppdateringen som skal gjelde bykjøring. Grønt lys support

https://teslaownersonline.com/threads/software-build-v10-2-2019-40-50-7-ad132c7bo57e-12-31-2019.15122/page-2

Se innlegg 4 og 5 på side 2


Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Motorwatt

Sitat fra: Toalmar på onsdag 01. januar 2020, klokken 09:55
Fant en sak på denne siden som visstnok skal være i denne oppdateringen som skal gjelde bykjøring. Grønt lys support
Garantert bare for HW3 biler.

Kort tur på E18, og ingen endringer på "ping pong". Vandrer fremdeles. Så denne oppdateringen gav null og niks for min bil.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

JorEl

Da er min bil med på SW 50.7  :)
Om det er slik Motorwatt sier mtp HW3, så er vi med eldre FSD-biler et skritt nærmere en installering av ny hardware, kanskje ;)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Motorwatt

Har en forventning om at det skal skje i løpet av de neste 3 månedene. Det sier EM, men igjen vet vi ikke hvilket kontinent han snakker om.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Toalmar

Sitat fra: Motorwatt på onsdag 01. januar 2020, klokken 09:30
Da var den på plass. Men: For de håpefulle så er stemmestyring like håpløs. Tror nok mere på at dette er en server-problematikk, og løses nok uten oppdatering av firmware.
Helt klart like håpløs stemmestyring. Kun noen bilen utfører hos meg i hvert fall
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Toalmar

Sitat fra: Motorwatt på onsdag 01. januar 2020, klokken 09:30
Da var den på plass. Men: For de håpefulle så er stemmestyring like håpløs. Tror nok mere på at dette er en server-problematikk, og løses nok uten oppdatering av firmware.
Kan hende du har rett her. Motorwatt. Kjører TeslaFi og har nå noen dager kjørt ett annet selskap sin løsning parallelt og det har vært noen ting hvor jeg har vært i dialog med de pga dette.
I dag har disse problemene vært borte, men jeg har hatt problem med å få bilen til å sove og nevnte dette til de, da får jeg svar om at det har vært ett problem med Tesla sine servere nå noen timer. Så kanskje oppdateringen kan bli bedre når dette er løst.

"The cause of the vehicle being offline and any errors encountered was Tesla's servers were experiencing downtime for about six hours, which caused all third parties to experience issues. It seems to be resolved now, which I'm very happy about."
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

kodax

Nja, tviler på at Tesla lar eksterne snakke rett med Teslas «kjerne-servere», tipper api-et ligger på andre «integrasjons-servere» i en annen nettverksone, så selv om det er trøbbel med api-et så behøver ikke det bety at det har sammenheng med andre eventuelle problemer hos Tesla.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

cra

Noen fiks på ryggekamera som gikk i svart med oppdatering 2019.50.1 / 2019.50.2.5?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

kodax

Batterivarme-ikonet lyste i appen før jeg slo på kupevarmen. (Appen sa det var 13 grader i bilen. Bilen var koblet til strøm.)
Mottak av tekstmeldinger fungerer fint med iPhone X. Opplesning fungerer greit, og innlesing fungerer brukbart.
Trax var en litt laggy og uinspirerende opplevelse.
Talekommandoer gjør ikke noe mer enn tidligere.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA