Hotspot Drive? Trådløs ladning?

Startet av dabis, tirsdag 31. desember 2019, klokken 13:22

« forrige - neste »

dabis

Hei Orakler!

Har nylig kjøpt med en i3 120Ah 2019 model.

Ved en tilfeldighet oppdaget jeg at i følge noen nettsider så skal det være mulig å få hotspot med bruk av bilens eget simkort (mot betaling selvfølgelig). så sant du har en bil etter 2016 og med ekstrautstyret trådløs ladning av smarttelefon.

Tjenesten kan aktiveres her : www.bmw.hotspotdrive.com

Du taster inn vin nummer også lit kontaktinfo så får du 1 gb gratis for en begrenset periode.

Men så kom jeg ikke lengre. Hvordan få dette til og fungere i bilen?
Ikke finner jeg noe wifi innstillinger og ikke finner jeg noe wifi søkbart på tlf.

Noen som har en løsning i ermet? 
2005 VW Golf MK5 1,9 tdi (solgt)
2014 VW Passat m/Hengerfeste (solgt)
2016 VW e-GOLF m/VP Nightblue (Solgt)
2019 Volvo XC60 T8 Inscription
2019 BMW i3 Fully Charged

dabis

Sitat fra: dabis på tirsdag 31. desember 2019, klokken 13:22
Hei Orakler!

Har nylig kjøpt med en i3 120Ah 2019 model.

Ved en tilfeldighet oppdaget jeg at i følge noen nettsider så skal det være mulig å få hotspot med bruk av bilens eget simkort (mot betaling selvfølgelig). så sant du har en bil etter 2016 og med ekstrautstyret trådløs ladning av smarttelefon.

Tjenesten kan aktiveres her : www.bmw.hotspotdrive.com

Du taster inn vin nummer også lit kontaktinfo så får du 1 gb gratis for en begrenset periode.

Men så kom jeg ikke lengre. Hvordan få dette til og fungere i bilen?
Ikke finner jeg noe wifi innstillinger og ikke finner jeg noe wifi søkbart på tlf.

Noen som har en løsning i ermet?

https://www.bmw.hotspotdrive.com/#/infos/faq

Undermenyen : Hvordan koble meg til mitt Hotspot Drive WLAN

Torodd Stangeland

Hei 😃
Fant et tema der trådløs lading iallfall var nevnt i tema, så spør her:
Er det noen som har målt hvor lang telefon det er plass til på den trådløse ladeplata?
Og hvordan fungerer den trådløse ladingen? Lader den fort, blir telefonen varm?
Bmw i3 2015 Solgt
Bmw i3s 2020

dabis

Min iphone XR passer akuratt ned i laderen. I følge Apple er telefonen min 150,9mm høy. Så alt under dette burde gå bra. Effekten er nå heller ikke så mye å skryte av. Føler selv den fungerer mer som vedlikeholdslader om du bruker trådløs Apple Carplay sammtidig som du lader. Det er påtenkt at telefonene kan bli varme så ser det er lagt inn ventilasjonshull og til og med en mulig vifte et sted under der om ikke jeg er helt på jordet. Ellers er 2019 versjonen og nyere utstyrt med både USB-C og USB-A ladekontakter om du fortsatt orker å plugge i en kabel.

Torodd Stangeland

Takk for ordentlig utfyllende svar 👍😃
Så de nyeste har USB C og ja, det visste jeg ikke. Da blir det nok bedre fart i ladingen ja. Fryktet det trådløse var litt tregt. Synd igrunnen, da det hadde vært bra å slippe kabel.
Venter på ny bil, men med stengte fabrikker kan det ta litt tid 😏
Bmw i3 2015 Solgt
Bmw i3s 2020

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA