Bakluke i vaskehall

Startet av Oddsen, man 30. des 2019, kl. 12:39

« forrige - neste »

turfsurf

Er det ikke bare å låse bilen bilen mens man sitter i den? Kan vel ikke åpnes utenfra da. Har sett at noen har hatt samme problem med dørene på Tesla X hvis de ikke låser bilen under vask.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

elektro

Skulle tro at det å låse bilen med knappen i førerdøren løser problemet jo, som flere her har foreslått. Test med en venn, eller en bedre halvdel som er interessert i å bli med ut i isvinden for å trykke på en knapp.  :) Dette hjelper imidlertid ikke hvis man sitter på nøkkelen, uten at jeg sier at det er det som har skjedd trådstarter. Note to self likevel; La alltid nøkkelen ligge i midtkonsollen ved maskinvask.

Utover dette finnes det en aktuell innstilling under Bil -> Innstillinger og Service -> Sentrallås. Hvis man slår på valget "Lås håndtak baluke", må man ha nøkkelen i lommen eller i umiddelbar nærhet av bakluken for å åpne den med håndtaket, sånn som med fotsensoren. (Det siste er ikke valgfritt). Dette gjelder også hvis bilen er startet og/eller opplåst.

TIPS: Man kan lage en snarvei ved å trykke og holde valget "Lås håndtak bakluke" inne, dersom man ikke ønsker å ha dette på hele tiden. Da må man imidlertid huske å gjøre det, dermed kan man vel like gjerne låse bilen.. ;)

Merk også valget "Hold inne for å åpne vindu". Dette gjelder altså åpne-knappen på nøkkelen. Den anbefaler jeg på det sterkeste å slå av, sånn at du ikke uforvarende åpner vinduene ved vask, utenfor huset/hytta, eller i det du forlater bilen på flyplassen før juleferien i Thailand. :o
2024 Polestar 3 Dual Motor | 2019 e-tron 55 quattro | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

vikingsemb

Lot nøkkelen ligge i bilen ved siste selvvask! Bakluken holdt seg igjen selv om jeg spylte energisk over alle sensorer (også fotsensor). Ser kanskje ut til at det er løsningen!

Sent fra min SM-G975F via Tapatalk

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA