Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

e-Niro: Super drosje

Startet av lars667, søndag 29. desember 2019, klokken 14:26

« forrige - neste »

lars667

Etter å ha prøvd meg på én romjulsnatt som drosjesjåfør, må jeg bare si at dette er en imponerende elbil som passer finfint som drosje.
- Hadde vakt fra 21 på kvelden til 6 i dag tidlig. Startet med fulle tanker. Første 4 timer var det stort sett venting i -5 med behagelig klimakontroll (22-23 grader). Fra 1.30 til 6.00 var det turer omtrent hele tida, flere av dem med mye stigning (bor i Vågå), både lengre og kortere turer.
- etter endt økt var det ca 1/3 igjen på batteriet, ca 100 km på GOM
- veldig behagelig bil for sjåfør (ingen klager fra passasjerer)
- som elbil er e-Niro veldig diskret, noe som kanskje fører til litt mindre "mas" for sjåføren hvis han ikke liker å krangle om elbil er bra eller dårlig.
- svakheten er kanskje framkommelighet på vinterføre, men det ser en best over tid
- fint med lufting i seter etterhvert som en blir småklam

Det var det jeg kom på. Hadde e-Niro bare hatt firehjulstrekk så hadde den vært komplett.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

Zuexi

Sjekk ut Facebook gruppa "Kia e-Niro owners group Norway" og en som heter Martin Furmyr. Han bruker e-Niro fulltid som drosje på den sentrale delen av Østlandet, og virker meget fornøyd med bilen til det formålet.

Sent fra min ONEPLUS A6003 via Tapatalk


Electric cars in Norway


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA