Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Audi bytter kommunikasjonsmodul for å fikse app-problemer

Startet av Hårek, lørdag 28. desember 2019, klokken 13:52

« forrige - neste »

Trond.m

Sitat fra: Erik Ola Ulvestad på mandag 17. februar 2020, klokken 13:41
Tar en "spansk en" frå andre "problembarn" - har du sjekka 12V batteriet? (Ta ikkje for gitt at vedlikeholdslading skjer om bil er "av"...)

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
Nei, takk for tips og jeg har ikke sjekket 12V batteriet. (Kan man se status på det fra MMI ? 
Tar det for gitt at dette er i orden på en 4 dager gammel bil 😉. Har bare kjørt en tur på 3 timer, så da bør det være fulladet.

Orbit

Ny iOS-versjon (3.16.0) ute av app nå. De har byttet til Google som kartleverandør, og mener også det skal være forbedret rute/ladeplanlegging, bedre ytelse og færre feil.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

daktari

Ikke kommet på Android enda, fortsatt 3.15.2. Hadde forøvrig serverproblemer i dag.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

elektro

Sitat fra: Orbit på torsdag 20. februar 2020, klokken 21:25
Ny iOS-versjon (3.16.0) ute av app nå. De har byttet til Google som kartleverandør, og mener også det skal være forbedret rute/ladeplanlegging, bedre ytelse og færre feil.

Dessverre fremdeles ikke mulig å endre ladegrense i appen for 2019 modell, men appen har vært rimelig stabil for min del lenge, så hvis den blir raskere og enda mer stabil begynner det å ligne noe.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Trond.m

Min har også vært stabil den første uken etter at jeg fikk bilen. Den virker ca 15 minutter etter hver gang jeg gjør en hard reset av MMI. Etter det er den stabilt død til neste reset  >:(
Digitalsupport svarer:

«Vi har for øyeblikket problemer med kommunikasjonen mellom
myAudi applikasjonen / myAudi web portal og våre servere. Våre teknikere jobber kontinuerlig med å få løst problemet.

Vi beklager ulempene dette medfører, og takker for din tålmodighet»  ???

Synes dette høres ut som svada, og det er jo litt mystisk at jeg kan løse problemet midlertidig ved å resette MMI. Virker som et lokalt problem med min bil, så jeg får komme meg til forhandler for å få sjekket det.

Når den har virket er funksjonaliteten med å sette ladegrense i appen den jeg setter mest pris på. Var ikke klar over at dette ikke er støttet på 2019 modellen. Er det noen teknisk grunn til det ?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA