Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Smart Summon i Norge i 2019

Startet av OhmPaPa, lørdag 28. desember 2019, klokken 12:04

« forrige - neste »

Kim-

Sitat fra: gr på fredag 10. januar 2020, klokken 22:04
Bare få fikset pakningene dine, så kommer det ikke en dråpe inn i bilen. Var et problem første to månedene til Tesla fikset det, hatt nesten to år uten å se en dråpe. På vestlandet. ;)
Jeg har på min av og til at vannet hopper over pakningen og inn i bilen. Feiljusterte lister?
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

geear

Da sitter nok de to pakningene i toppen (på taket, inn mot bjelken i midten) for tett. Det skal være 2-3 mm glipe slik at vannet forsvinner ned mellom de. Mine var feilmontert fra fabrikk i solfylte strøk. Ble tatt av i sin helhet og limt på ny (de ville egentlig montere nye, men var så lang leveringstid da), og det har fungert perfekt i snart to år nå. Første månedene vi fikk bilen hoppet vannet over hver gang det lå vann på taket, rett inn i setene på midtrekka, eller inn på gulv/fang i tredje seterad. Har aldri skjedd etter pakningene ble plassert riktig.  :+1:

Ole Petter

Forsøker å benytte meg av Smart summon ut ifra min egen garasje og frem til parkeringsplass min fremfor huset, på min egen tomt.

Alikevell får jeg «Smart summon ikke tilgjengelig på offentlige veier»

Noen måter å få endret dette her?

sjokomelk

Sitat fra: Ole Petter på onsdag 22. januar 2020, klokken 21:17
Forsøker å benytte meg av Smart summon ut ifra min egen garasje og frem til parkeringsplass min fremfor huset, på min egen tomt.

Alikevell får jeg «Smart summon ikke tilgjengelig på offentlige veier»

Noen måter å få endret dette her?
Flytte huset og garasjen lenger vekk fra offentlig vei. :P
Smart Summon er ikke tilgjengelig på offentlige veier i Europa. Hvis du ser på kartet i appen når du driver med Smart Summon, så ser du at du er for nærme en offentlig vei.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA