Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

2019.40.2.5 - edit: Smart summon

Startet av geear, fredag 27. desember 2019, klokken 13:25

« forrige - neste »

geear

Fikk akkurat beskjed om denne.. trodde 50, som er nyere (?), var under utrulling? Har 40.2.1. Noen som vet hva som ligger i den? X AP2.5 MCU1.

Toalmar

2019.40.2.5 må være lavere enn 2019.40.50.1 ut i fra tallene i hvert fall. Ser at det er pr nå 7 biler på TeslaFi som har får den, alle i dag
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Motorwatt

Det antydes at versjonen skal korrigere en feil hvor bilen mistet dataforbindelsen når den "sov".
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

geear

Blank change log hos meg, fortsatt ingen batterivarming, og har fortsatt samme bug med forvarming som tidligere, med at den bare virker av og til.

Øggen

Sitat fra: gr på fredag 27. desember 2019, klokken 18:24
Blank change log hos meg, fortsatt ingen batterivarming, og har fortsatt samme bug med forvarming som tidligere, med at den bare virker av og til.

Da blir ikkje denne her heller installert. Blank Change Log har ej hatt grise lenge, og kan ikkje huske når ej sist fikk opp den. E det et MCU1 fenomen??
(X75D AP 2.5)
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

sjokomelk

Sitat fra: Øggen på fredag 27. desember 2019, klokken 21:27
Blank Change Log har ej hatt grise lenge, og kan ikkje huske når ej sist fikk opp den. E det et MCU1 fenomen??
(X75D AP 2.5)
Release Notes blir presentert av nettleseren. Og siden den er treigere enn sirup, så tar det bare laaaaang tid før du får se noe. Hvis du gjør gjentatte forsøk på å åpne de, og lar den stå i noen minutter, så kanskje det kommer opp noe.
Men ja. MCU1-relatert.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

OhmPaPa

Da er denne på vei her også.

Jeg får også blank release notes - men tar alltid en 4-finger reset etter oppgraderinger. Og da pleier release notes å være leselige etter restarten.

supaplex

Fikk denne i morges, installerte den og merker ingen forskjell.
Får ikke opp release notes heller på grunn av MCU1.

Model X 75D / AP 2.5 / MCU1

OhmPaPa

Mine release notes sier:

Smart Summon (Beta)

Automatic Wiper Improvements

Automatic Lane Change Improvements

High Voltage Battery Diagnostic Improvements

sjokomelk

Jeg fikk også denne i går kveld.
Kom Smart Summon med noen av de andre 2019.40.x før 2019.40.50?
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

geear

Stod ikke i rel notes på 40.2.1 iallfall, som jeg hadde før. Men hva er det egentlig smart summon skal gjøre annerledes enn tidligere summon, her i Europa? Vi må vel fortsatt ha keyfob rett ved bilen?

OhmPaPa

Sitat fra: gr på lørdag 28. desember 2019, klokken 13:26
Stod ikke i rel notes på 40.2.1 iallfall, som jeg hadde før. Men hva er det egentlig smart summon skal gjøre annerledes enn tidligere summon, her i Europa? Vi må vel fortsatt ha keyfob rett ved bilen?

Den kan svinge?

Jeg hadde 40.2.1 før og fikk summon med 2.5 i dag på AP2.0 MCU1 2017-bil.

makki

Jeg har også fått samme idag, AP2.0 MCU1 2017 tmx fsd.

Øggen

Sitat fra: OhmPaPa på lørdag 28. desember 2019, klokken 11:45
Mine release notes sier:

Smart Summon (Beta)

Automatic Wiper Improvements

Automatic Lane Change Improvements

High Voltage Battery Diagnostic Improvements

Ka App versjon he dokke for å få "Smart Summum" ?
Har 3.10.3 no, og ingen oppdatering tilgjengelig🤷‍♂️
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

geear

3.10.3. Men du må connecte summon til bilen før du får opp valget om
Smart summon.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA