Erfaringstråden for OBDeleven på e-tron

Startet av Hårek, fre 27. des 2019, kl. 12:34

« forrige - neste »

ThomasEL

Sitat fra: Hårek på tir 01. sep 2020, kl. 16:53
Ser at H-V battery, nominal capacity har forsvunnet, ja. Den var øverst på lista.
Har sent forespørsel til support. De svarte umiddelbart: "Thanks for getting in touch. We're on it."

Så bra jobba, Hårek!!!

Da slipper jeg dille med å få låne en Androidtelefon. Dette er da tydeligvis en bug som har oppstått, og skyldes da ikke iphone kontra Android.

Krysser fingrene for at de får fikset dette, ellers er det de mest bortkasta 1200kr jeg har brukt noen gang🙈🙈🙈🤪😂

Edit:
Snakket med OBDeleven Norge på telefon i ettermiddag. De oppfordret meg og alle andre til å sende direkte henvendelser til den internasjonale supporten. E-tron er ikke den mest utbredte bilen internasjonalt, så jo flere som henvender seg, dess bedre!!

Ps!
Fikk også svar få sekunder etter jeg sendte mail. Nøyaktig samme ordlyd som du fikk, Hårek. Frykter/tror derfor dette er et autosvar, ikke nødvendigvis en bekreftelse på at de jobber konkret med denne saken😰😰
Skoda Enyaq 85X Sportline Max (2026)

Audi e-tron 55 AS (solgt)
Skoda Citigo (solgt)
Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Hårek

Du har nok rett i at det var et autosvar.
Men de tok kontakt, og fikk nå dette svaret:
"the issue was forwarded to our developers as a BUG and they will investigate this. If we will need any additional information, I will contact you."
(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

ThomasEL

Sitat fra: Hårek på ons 02. sep 2020, kl. 08:44
Du har nok rett i at det var et autosvar.
Men de tok kontakt, og fikk nå dette svaret: :
"the issue was forwarded to our developers as a BUG and they will investigate this. If we will need any additional information, I will contact you."

Jeg fikk også det svaret nå. Vi får håpe det betyr at de ordner det :-)

Synd ikke flere e-tron eiere engasjerer seg i dette. Da hadde kanskje utviklerne prioritert det mer. Ser nesten ut til at flertallet av de tusenvis av e-tron eiere ikke mister nattesøvnen av dette  ;) ;)  :laugh: :laugh: :laugh:

Skoda Citigo (solgt)
Audi e-tron 50 (solgt)

Orbit

....eller ikke har ODBeleven.....  8)

Vurderer riktignok å kjøpe, av samme grunn som ThomasEL.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

ThomasEL

En midlertidig løsning kunne jo vært å få reinstallert forrige versjon av appen, men det er vel ikke så enkelt i praksis...?

Skoda Citigo (solgt)
Audi e-tron 50 (solgt)

Hårek

Kan være mulig. Google 'ios app old version' så dukker det nok opp noen guider.
(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

PF

Sitat fra: janbanan på tor 20. aug 2020, kl. 21:34
Sitat fra: Etam på tir 28. jul 2020, kl. 21:19
Har nettopp justert og oppdatert mine testede OBDeleven e-tron tweaks.
Blant oppdateringene er:
- Aktivere 360 kamera i fart
- Aktivere Trailer Assist
- Deaktivere fjernkontroll åpning av bakluke

Se dagens innlegg i OBDeleven forum:
https://forum.obdeleven.com/thread/7801/confirmed-tron-obdeleven-tweaks
Jeg forsøkte meg på aktivering av "Trailer Assist" på min e50, etter oppskriften som du har linket til.
Men punktet:
Sitat
Long coding:
    Control unit: 44 Steering Assistance
    Name: Trailer manouver assist
            Old value: Not active
            New value: Active
Fikk jeg ikke til å

Fikk du gjenomført alle punktene?
Jeg forsøkte også å utføre denne endringen til slutt, uten at det hjalp.
Jeg satte alt tilbake til utgangspunktet, siden dette feilet.

funker gull på min limited, testet med henger nå og alt funker som det skal.
Hadde panseret i åpen stilling uten å løfte det opp.

Hårek

Er det nødvendig å sitere hele innlegget, med det kjempestore bildet? Det er enkelt å redigere før man poster.
(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

PF

Sitat fra: Hårek på tor 03. sep 2020, kl. 15:42
Er det nødvendig å sitere hele innlegget, med det kjempestore bildet? Det er enkelt å redigere før man poster.

Når man sitter på mobilen er det ikke alltid like lett, men fornøyd nå?

Hårek

(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

Amatøren

@PF:
Sitat fra: Hårek på tor 03. sep 2020, kl. 22:44
flott.
Har ikke problem med å endre sitater på mobil. Herved gjort. 😉

Er også rimelig lei av lange sitater.

Synes også at det er unødvendig å sitere siste post nå man svarer rett etter en post. Unntaket slik jeg ser det er når man vil trekke ut noe spesielt og svare/kommentere spesielt det.

Så er jo folk forskjellige. 😉
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

ThomasEL

Jippi!!!

Nå går det på ny an å lese av "HV battery nominal capacity" i OBDeleven appen (i alle fall i IOS)  :+1: :+1: :+1: :+1: :+1:

Har opprettet egen tråd for avlesning. Anbefaler dere å legge ut!
Da får vi etter hvert en oversikt over hvordan batterihelsen utvikler seg rundt omkring, avhengig av alder kjørelengde etc.

Skoda Citigo (solgt)
Audi e-tron 50 (solgt)

chb

Hei, hvilke erfaringer har andre e-tron eiere gjort seg med scanning av feil-logger over tid på bilen? Jeg har lagt på mellom 25 -30 ulike feilmeldinger konstant, siden jeg begynte å scanne bilen 2 måneder etter levering. Nå er bilen 4 måneder og fremdeles ligger jeg på samme antall meldinger (i følge Møller skal meldingene slettes etter et visst antall start/stopp).

Har brukt OBD-porten til diagnose i snart 15 år og aldri hatt tilsvarende problemer. Hatt flere VAG-biler før dette, senest en eGolf og aldri denne type meldinger med hverken VAG-COM (lisensen min er brukt opp, så ikke fått testet på e-tron) eller OBDEeleven. Min erfaring med OBD har vært at en feil (nesten utelukkende), har vært grunnet et reelt problem der del må byttes eller software oppgraderes.

Jeg sjekket med OBDEleven int. support, som sier at det må være noe galt med bilen (og ingen kjente problemer med e-tron/OE). Det spesielle med meldingene er at de ikke er konkrete utover feil på databus/missing communication for de ulike kontroll-modulene. Var inne på reperasjon på baklykt/skiltlampe og Møller får opp de samme feilmeldingene, men kan heller ikke fortelle hva dette er for noe.

Håper på gode tips ;)

Hårek

Hva med datostempel på meldingene, kommer det inn nye feil?
Har ikke fulgt med noe særlig, men sjekket på et par logger. Har hatt flere moduler med f.eks Databus error value received - Intermittent.
Første log er fra 19 Januar. 28 April var de der fremdeles.
30 April var bilen på verksted. Noen feil ble resatt. Var igjen 4 moduler med feilkode, alle med datostempel denne dagen.

(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

chb

Hvor ser man datostempel på når feilen oppstod? Hos meg viser "Date" feltet i appen kun dato/tid for manuell utlesing. Bruker iPhone.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA