Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ettermontere frunk

Startet av Jim_Nos, lørdag 21. desember 2019, klokken 20:08

« forrige - neste »

meitran

Noen som har denne som har erfaring med hva de sier på merkeverkstedet om denne? Vurderer å kjøpe, men er litt avhengig av om det vil påvirke garantien på noen måte. Kom gjerne med andre erfaringer med frunken også, om noen har 🙂

RJK

Ikke erfaring ennå, men har kjøpt meg eurokasse her til lands, og bestilt og nylig mottatt fotsats til min Kona som har identisk motorrom. Mangler egentlig bare å montere føttene.

Har og kjøpt meg demperarmer for å kunne montere til panser og motorrom, slik at jeg slipper å bruke stanga for å holde panseret oppe.

Rent juridisk må de bevise at denne er årsak til problemer som de mener ikke skal dekkes av garanti. Det skal veldig godt gjøres at de får gehør for dette. Det er godt med lufting under, så dette skal være trygt og godt.

Men om du er bekymret, det er bare å ta dette ut og sette på originaldekselet før du leverer inn bilen, så ser de ikke dette, og har lite og intet å pirke på.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

meitran

Hvor kjøpte du fotsats? 2000 for en plastkasse er jo litt i overkant om man kan snekre selv.

RJK

Sitat fra: meitran på søndag 14. juni 2020, klokken 16:44
Hvor kjøpte du fotsats? 2000 for en plastkasse er jo litt i overkant om man kan snekre selv.

Fotsatsen har jeg bestilt hos han østerrikeren som har websiden frunk.at. Kassen kjøpte jeg her i Norge, hos et firma som selger slike, og fikk god rabatt på den. sjekk gjerne postene mine (og andres) på følgende link:

https://elbilforum.no/index.php?topic=42637.0
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Hansakaasa

Har noen undersøkt om den frunken passer til 2020 mod med 11kW ombordlader? Jeg har kun gjort noen undersøkelser som tilsier at det er en forskjell nemlig, ettersom «motordekselet» erlikt på 2019 eNiro, Kona og eSoul med 7,2kW OBC. Det er derimot et annet artikkelnr på dekselet på en eNiro med 11kW OBC. Grunnen til at jeg spør er at vi lå har en 2019, men skal oppgradere til 2020. Og jeg gidder ikke å handle en dyr sak(som jeg har bruk for) som ikke passer til den nye som jeg planlegger å ha lenge.
2015 VW eUP! High Silver
2019 Kia eNiro First Edition SnowWhitePearl
2017 Hyundai Ioniq Phantom Black - Solgt
2019 Kia eNiro First Edition Moss Grey -Solgt
2019 Kia Soul Exclusive ClearWhite- solgt
2018 Hyundai Ioniq Teknikk Skinn MarinaBlue - Solgt
2015 Nissan 24Leaf Tekna Hvit - Solgt

Tjomsas

Litt gammel tråd nå, men jeg sendte melding til Kia Norge for å spør om frunk og hva det har å si for garanti. Svaret jeg fikk:

Fabrikken har valgt å ikke tilby «frunk» til våre biler, blant annet på grunn av:

1.     De ønsker ikke at kundene skal bruke motorrommet unødvendig av sikkerhetshensyn

2.     Dette kan påvirke luftgjennomstrømning i motorrommet

Vi anbefaler derfor ikke denne løsningen.


repvik

Sitat fra: Tjomsas på tirsdag 27. oktober 2020, klokken 11:44
1.     De ønsker ikke at kundene skal bruke motorrommet unødvendig av sikkerhetshensyn
Tesla, Audi, m.fl. bekymrer seg tydeligvis ikke for dette.

Sitat fra: Tjomsas på tirsdag 27. oktober 2020, klokken 11:44
2.     Dette kan påvirke luftgjennomstrømning i motorrommet
Hvilken luftgjennomstrømning i motorrommet? Det er god klaring mellom frunken og toppen av laderen. Ikke nevneverdig forskjellig fra det plastdekselet som er der fra før.

Sitat fra: Tjomsas på tirsdag 27. oktober 2020, klokken 11:44
Vi anbefaler derfor ikke denne løsningen.
Anbefaler ikke er en ting. Men de svarer ikke på spørsmålet.

Jaroslavas

Sitat fra: Tjomsas på tirsdag 27. oktober 2020, klokken 11:44
Litt gammel tråd nå, men jeg sendte melding til Kia Norge for å spør om frunk og hva det har å si for garanti. Svaret jeg fikk:

Fabrikken har valgt å ikke tilby «frunk» til våre biler, blant annet på grunn av:

1.     De ønsker ikke at kundene skal bruke motorrommet unødvendig av sikkerhetshensyn

2.     Dette kan påvirke luftgjennomstrømning i motorrommet

Vi anbefaler derfor ikke denne løsningen.
Bravo! Du er den eneste som har hode! Enig med Kia, og hundrevis ingeniører
KIA e-Soul 2020, 64kWh, blå

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA