Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bluetooth media fungerer dårlig etter oppdatering

Startet av VegarHenriksen, lørdag 21. desember 2019, klokken 17:21

« forrige - neste »

VegarHenriksen

Hei! Oppdatering '2019.28.3.1' endret litt på hvordan bluetooth oppfører seg når man spiller av musikk fra telefonen.

Sitat"While you phone is paired to bluetooth media, the audio volume will match the vehicle's volume level regardless of your phone settings."

Dette er svært problematisk for meg da jeg alltid har 100% på mobilen og som oftest fra 6-8 i volum på bilen. Hver eneste gang det kommer en ny sang blir volumet på telefonen dyttet ned til omtrent 65%, noe som gjør at musikken blir svært lav. Dette skjer med flere mobiler og flere musikkapplikasjoner. Jeg har tilogmed forsøkt å skru av "Absolute volume" i developer settings i Android uten at det har hjulpet.

Er det noen her inne som kan bistå? Jeg kan ikke være den eneste? Er helt sinnsykt irriterende å måtte skru opp volumet på mobilen hver eneste gang den bytter sang. Takk!
Tesla SP90DL+ (v3) & S85
OpenPilot & Tinkla | Full innvendig & utvendig facelift
https://vsco.co/vegarhenriksen

Nodland

Jeg sliter med noe av det samme. Min android HTC u11+ ligger og justerer volume ned og opp i hytt og pine når den er koblet til bilens bluetooth. Selv om jeg kun bruker bilens spotify.

Så kan bare glemme og prøve og bruke mobilen(chatte f.eks) mens den er koblet opp mot bilen. Dukker opp på sida med volumjusterings maset hele tiden.. Må bare skru av bluetooth...

Bmw iX3 Fully Charged Phytonic blue bestilt :)
Tesla Model S 75d 2018(Solgt)

emmern

#2
Man kan ikke gjøre noe med det tror jeg. På meg er Bluetooth lav så ting jeg bruker den på nå stå på 6-7. Spiller jeg Spotify eller tune in så er det dtithøyt. Veldig irriterende
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Hodetelefoner

Forsovet meg flere ganger nå. Fant ut at volumet senkes seg på tlf etter kjøretur.
Lyd på tlf = 0...

VegarHenriksen

Sitat fra: Hodetelefoner på søndag 22. desember 2019, klokken 00:05
Forsovet meg flere ganger nå. Fant ut at volumet senkes seg på tlf etter kjøretur.
Lyd på tlf = 0...

Åjasså? Det forklarer hvorfor jeg ikke hørte alarmene mine her om dagen...  :-1:
Tesla SP90DL+ (v3) & S85
OpenPilot & Tinkla | Full innvendig & utvendig facelift
https://vsco.co/vegarhenriksen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA