Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Dacia K-ZE

Startet av edyrli, tirsdag 17. desember 2019, klokken 17:59

« forrige - neste »

edyrli

Jeg tror denne kan slå bra fra seg på det norske markedet.
https://www.motor.no/artikler/elbil-lanserer-elektrisk-dacia-suv-til-sensasjonspris/
Rekkevidden er ikke all verden men vi snakker om en veldig kurant bil til i-MiEV pris.
2021 BYD Tang
2020 SEAT Mii Electric
2017 Zoe Z.E. 40 Bose
2020 SEAT Mii Electric Frii
2013 Peugeot iOn
2009 Reva i

Counterpointer

Det er så synd at de ikke også kunne hatt en awd utgave av denne (med påslag for awd).

Da hadde salget blitt ekstremt!

Mr Oizo

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 17. desember 2019, klokken 21:02
Det er så synd at de ikke også kunne hatt en awd utgave av denne (med påslag for awd).

Da hadde salget blitt ekstremt!
Er det du som skal ha awd på alt som finnes? Virker jo nesten sånn. Kjøpere av en slik bil tenker nok ikke alt for mye på det. Ellers ser jeg ikke helt kundegruppen til en slik bil, helt ny bil med batteri på 25 kwh er elendig. Rekkevidden på en slik blir veldig "Leaf 24" Bedre med en 2-3 år gammel loniq  til rundt 180 tusen.

Counterpointer

Sitat fra: Mr Oizo på tirsdag 17. desember 2019, klokken 22:08
Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 17. desember 2019, klokken 21:02
Det er så synd at de ikke også kunne hatt en awd utgave av denne (med påslag for awd).

Da hadde salget blitt ekstremt!
Er det du som skal ha awd på alt som finnes? Virker jo nesten sånn. Kjøpere av en slik bil tenker nok ikke alt for mye på det. Ellers ser jeg ikke helt kundegruppen til en slik bil, helt ny bil med batteri på 25 kwh er elendig. Rekkevidden på en slik blir veldig "Leaf 24" Bedre med en 2-3 år gammel loniq  til rundt 180 tusen.
Det var da voldsomt!
Tror salget av Suzuki og Subaru viser at det er mange som tenker slik.
Pluss at SUV er en biltype som er basert på rammebil med firhjulstrekk så det er ikke veldig unikt.

PS har ikke sagt et ord om hengerfeste....

kaiat

Som kjent har salget av kompakte SUV'er skutt i været de siste årene, men all statistikk viser at firehjulstrekk ikke er viktig for kundene - spesielt i utlandet. De fleste selges uten firehjulstrekk. Her hjemme kan det være litt annerledes med tanke på vær og føre, men det selges mange SUV'er uten firehjulstrekk her hjemme også. En Toyota-selger jeg kjenner, var overrasket over hvor mange som nøyde seg med tohjulstrekk på RAV4 hybrid når den kom.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA