Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Fornøyd eier av Leaf 62kwh

Startet av psyfoon, mandag 16. desember 2019, klokken 23:04

« forrige - neste »

psyfoon

Synes det står en god del negativt om nye Leaf her og andre steder på nettet så tenkte å dele litt positivitet rundt Leaf nå før jul  :)

Først litt om meg selv, mann 37år. Er bilentusiast og har eid over 40 biler.
Har 3 hobbybiler som går på bensin i garasjen.
Kjøpte min første elbil, Mitsubishi i-miev ny i 2015. Hadde den litt over ett år før vi flyttet lengre på landet og gikk tllbake til fossilbil.

Etter et par år byttet jeg jobb og startet med å pendle, ble da kjøpt inn en brukt 2012 Nissan Leaf til formålet. Denne brukte jeg i litt over 1 år og har vært godt fornøyd med den. (Er nå til salgs).

Når Nissan Leaf kom med sin 62kwh utgave så begynte jeg å tenke på om vi kunne kombinere en slik bil både som familiens nummer 1 bil (har 2barn over vognalder) og pendlerbil. Vi gikk for den løsningen og fikk helt ny Leaf 62kwh N-Connecta utlevert for ca.3 uker siden.

Mange sier det er dumt å velge Leaf, at den er gammeldags, bruker mye strøm +++ Men som bilentusiast så undersøkte jeg flere alternativer før vi landet på Leaf og for VÅR del var det ingen som nådde opp til Leaf på følgende kvaliteter:
- Romslig og stort,praktisk bagasjerom samt bakseteplass
- Nærhet til forhandler, velkjent og velprøvd kvalitet
- Gode vinteregenskaper
- Kort leveringstid
- Pris

Etter 3 ukers daglig bruk er hele familien godt fornøyd. Bilen er kvikk, god å kjøre, bra varmeapparat, velfungerende app, har det utstyret vi behøver, masse plass, pent interiør samt strømforbruket er ikke avskrekkende.

Pr. i dag kan jeg fortsatt trygt anbefale en ny Leaf til de som har samme behov og kriterier som oss. Leasing, slik vi har valgt, kan gi litt økonomisk trygghet ifht. at prisene kan bli satt ned noe fremover.

6-12mnd frem kan det godt finnes bedre alternativer på markedet til lavere pris som fyller våre kriterier bedre enn Leaf, men jeg tror det alltid vil være noe bedre som kommer om ytterligere 6-12mnd slik utviklingen er nå.

Vi hadde behov for bil nå og da ble det Leaf -et valg jeg fint tror vi kan være fornøyde med og dekke alle våre behov på en god måte, -iallefall i de 3 årene leasingavtalen løper  :)
2019 Nissan Leaf 62kWh N-Connecta
2012 Nissan Leaf
2003 Toyota RAV4
1991 BMW 750i
1972 BMW 1602
1971 BMW 2800

daktari

Bra du er fornøyd. Hvor langt går den, og hva er prisen "på gaten"?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

psyfoon

Sitat fra: daktari på tirsdag 17. desember 2019, klokken 15:40
Bra du er fornøyd. Hvor langt går den, og hva er prisen "på gaten"?

Har ikke kjørt noe langtur med den enda, tar ferge til jobb og sitter i bilen med varmeapparat på 23 grader begge veier i 2x35min + kanskje 20min i fergekø med varmeapparat på, i tillegg til ca.30km kjøring t/r. Bruker også forvarming som går på batteriet både før jobb og etter jobb så snittforbruket på dette meget uøkonomiske bruksmønsteret gir et snittforbruk på ca.25kWh/100km. 2012-Leafen lå på ca.29kWh med akkurat lik bruk. Så jeg bruker mye strøm på varme. Selv med dette klarer jeg fint ca.20mils kjøring mellom ladingene så jeg er veldig fornøyd. Men ifølge andres erfaringer skal rekkevidden på langtur vinterstid holde til ca.30 mil og ca.40 mil sommerstid.

Pris kom seg på 368.000 inkl.lev.omkostninger, vinterdekk og ferdig monterte skvettlapper i bilens farge.
2019 Nissan Leaf 62kWh N-Connecta
2012 Nissan Leaf
2003 Toyota RAV4
1991 BMW 750i
1972 BMW 1602
1971 BMW 2800

Desti

 :+1: :+1: :+1: Good choice. Great car.  :+1: :+1: :+1:


Don't let you down by paid liar agents and fake news.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA