Vibrasjon E-Tron 55

Startet av DodSmith, man 16. des 2019, kl. 15:23

« forrige - neste »

DodSmith

Hei,

Jeg har en E-tron 55 levert I August 2019. Jeg la merke til at hele bil ristet ved ca. 60-70 km/t. Jeg levert bilen til forhandler og det sier det var avbalansert hjul som de sier de fikset. Det var mye mindre etterpå men fremdeles litt vibrasjon. Etter jeg satt på min nye vinterfelg og deck, er vibrasjon tilbake med ca samme hastighet. Merkelig synes jeg. Bilen skal inn til verksted denne uken igjen og jeg skal få de til å sjekke dette igjen.

Andre ting ang. vibrasjon er at jeg føler nesten alle vei ujevenhet i gass pedalen! Jeg hadde en Q7 før men hadde aldri slik følelse!

Er det noe som andre har opplevd?

Pitil

Tidligere:
Audi 100 Avant 2,3 E Quattro 1991 mod
Audi A6 Avant 2,4 Quattro 1999 mod
Audi A6 allroad 2,7 tdi 2011 mod
e-Golf 2018
Audi e-tron 50 Advanced Business++
Har nå:
Tesla model Y

Ara

kjbu

Opplever det samme på 2020 modell 55.
Småristing mellom 60-70 kmt. Antar det er motorene som jobber synkront.

Opplever også klunking i småhumper høyre side fremme, noe flere har meldt.
Audi E-Tron 55, 2020
Norges 2. EuroLeaf 2013
Porsche Cayenne, 2004 (solgt)
Opel Zafira 2002 (solgt)
Mercedes 190E 1986 (solgt)

daktari

Fikk installert software-fiksen for denne feilen. Det var jaggu digg! Innbiller meg at bilen ruller mykere i alle hastigheter nå.
En annen sak; virker også som forbruket gikk ned også. Dette på tross av at verkstedet mener det ikke vil bety nå, men synes jo det er rart at "feil programmering" av motorene som gir risting i bilen ikke påvirker forbruk?
Kan dette være med å forklare hvorfor E50 går så mye billigere enn E55?
Kun testet småkjøring; har ikke tatt langtur enda, og været har vært likt de siste 3 ukene i hovedsak med tørre veier og pluss 1-8 grader.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

terskaar

Det hørres lovende ut, har min inne idag for samme oppgradering

evtronDK

Sitat fra: daktari på man 30. mar 2020, kl. 10:22
Fikk installert software-fiksen for denne feilen. Det var jaggu digg! Innbiller meg at bilen ruller mykere i alle hastigheter nå.
En annen sak; virker også som forbruket gikk ned også. Dette på tross av at verkstedet mener det ikke vil bety nå, men synes jo det er rart at "feil programmering" av motorene som gir risting i bilen ikke påvirker forbruk?
Kun testet småkjøring; har ikke tatt langtur enda, og været har vært likt de siste 3 ukene i hovedsak med tørre veier og pluss 1-8 grader.

Har du aktionsnummeret på denne?
Audi e-tron 55 Quattro 2020 model fra 08/2019.

Orbit

PS: Servicetiltak/aksjonskode skal også være tilgjengelig i "Bilhold"-app'en (fra Møller, norsk importør) for de som har vært inne, dersom de ikke har fått noe papirer i etterkant.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

elektro

Godt å høre. Dette er for øvrig interessant. Jeg har ikke merket noe til dette problemet, og har jo hele tiden ment at bilen går relativt billig. Jfr. både hva nlen andre har rapportert og hva jeg forventet ut fra bilens form, størrelse, vekt og dekkdimensjon.

Men er det belegg for å si at e50 går billigere enn e55?

I de fleste samtidige tester jeg har sett er forskjellene marginale og i minst ett tilfelle har e55 også det som må sies å være vesentlig lavere forbruk. Jeg tenker da på Motor sin vintertest. Høydemeterne, tilbakelagt distanse- og det faktum at det var en ganske tidlig modell, EV8xxxx ettellerannet, med 83,6 kWh batteri, tatt i betraktning.
2024 Polestar 3 Dual Motor | 2019 e-tron 55 quattro | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

daktari

Sitat fra: evtronDK på man 30. mar 2020, kl. 20:42

Har du aktionsnummeret på denne?
Dessverre, står ikke noe på verksted-faktura at de har gjort noe overhodet...
Mine I-Pace videoer

terskaar

Står ikke noe aksjonskode på min faktura heller
Står kun det er utført software oppdatering på nykking mellom 60-70 KMT
Di har også utført oppgradering 93G1 programvareoppdatering og 91X4 MMI oppgradering
Og fikset feilen med at viduene alltid viste åpen i appen ( var en kalibrering)

Truls Antonsen

Hva er denne MMI oppdateringen? Merket noe forskjell?

Sent from my iPhone using Tapatalk

terskaar

Har ikke merket noe forskjell, men har kun kjørt bilen hjem fra verksted.

AJ82

Oppgradering 93G1 tar blant annet for seg småristingen.

A.J.
- 2024 Polestar 3
- 2022 Kia EV6
x 2022 Mercedes EQE 43 AMG
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

daktari

Lagt merke til at det nå er wattmeteret i bilen som vibrerer istedetfor hjulene? Både med cruise og manuell kjøring.
Mine I-Pace videoer

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA