Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

SUV salget ødelegger mer enn BEV salget redder.

Startet av elektrolux, fredag 13. desember 2019, klokken 06:31

« forrige - neste »

elektrolux

Trist utvikling. Og mye skyldes nok at folket blir forledet til å tro at den nye SUV'en er mer miljøvennlig og nødvendig for å overleve i trafikken. I virkeligheten er det den gamle Corolla'en som forbruker minst dinasaursuppe, og dekket behovet for folk flest.

https://www.tu.no/artikler/suv-ene-har-skadet-klimaet-fem-ganger-mer-enn-elbilene-har-bidratt-til-a-redde-det/480983

Dessverre betalingsartikkel, men overskriften sier mye.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Counterpointer

Nå er jo faktisk Tesla også bidragsyter ved at de leverer en bil som er stor og tung samtidig som den har sportsbilprestanda. Dette vil gjøre at hauger med folk skaffer seg en veldig mye større bil enn de trenger.

Trøsten med Tesla er at de for noen erstatter en like stor og tung fossilbil med massive utslipp.

Jeg tror løsningen er de fleksible leiebilløsningene som kommer nå hvor du kan kjøpe en liten bil som holder til daglig transport og så kan en bytte til større bil de få gangene en trenger det.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA