Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Performance eller LR

Startet av Bellatrix, torsdag 12. desember 2019, klokken 00:54

« forrige - neste »

CorsoDante

Begynner å kjenne (om) en del folk med TM3 nå.

Kan virke som om de litt eldre velger awd lr, og de yngre velger Performance. Egentlig ganske naturlig. Vannskillet ser ut til å gå ved ca. 35 år. Barneforeldre velger naturligvis ikke P. Og de som kommer fra Skôda, Toyota, Hyundai etc. velger naturligvis bort røde kalipere...

Og dersom man mener at Performance er så fryktelig stiv(!), bør man sikte seg inn på noe med luftfjæring :o
TM3P "FSD"

hemi

Jeg er over 35, og har performance... :o

Tegnet nylig kontrakt på ny bensinsuv med v8 twinturbo typ helt firkanta som kommer i starten av januar, og har v8 ymse bensinbiler fra før så vetke om jeg er med i statestikken eller bare ødelegger den.

Men om du synes TM3P er fryktelig stiv, er du ikke typen som daily driver bmw m2/m3/m4/m5 heller. Teslaen er nok mykeste mest komfortable stilleste bilen jeg har per dd, også trolig bedre enn nye SUV'en gjennstår å se. Jeg har hatt mye bmw 3 og 5 serie, TM3P er vesentlig mer moderne og bedre i understellet enn E46 M ymse som du referer til den som "2000 talls" Virker egentlig bare som en LR de har raffinert litt mer sportslig med potensielt bedre/dyrere dempere og marginal endring fjærrate.

turfsurf

Sitat fra: CorsoDante på fredag 20. desember 2019, klokken 14:53
Og dersom man mener at Performance er så fryktelig stiv(!), bør man sikte seg inn på noe med luftfjæring :o
Prøvekjørte TM3 P, og synes ikke den var utpreget stiv. Frister litt med P, men da må i3en byttes ut. Må ha en bil med hengerfeste.
Alternativt kunne man hatt CT + M3 P.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Topsy

Sitat fra: CorsoDante på fredag 20. desember 2019, klokken 14:53
Begynner å kjenne (om) en del folk med TM3 nå.

Kan virke som om de litt eldre velger awd lr, og de yngre velger Performance. Egentlig ganske naturlig. Vannskillet ser ut til å gå ved ca. 35 år. Barneforeldre velger naturligvis ikke P. Og de som kommer fra Skôda, Toyota, Hyundai etc. velger naturligvis bort røde kalipere...

Hehe. Skulle heller tro det var motsatt, at de på 40-50 endelig skulle få seg sportsbil. Men de kjøper kanskje s i stedet?

daggad

Nå er jo en LR ganske sportslig den også da ;)
Mulig jeg kjøper acceleration boost men uansett artig med en bil som er lynkjapp sammenlignet med de fleste og allikevel fin å hypermile med.
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

jlan

Sitat fra: Topsy på fredag 20. desember 2019, klokken 21:04
Hehe. Skulle heller tro det var motsatt, at de på 40-50 endelig skulle få seg sportsbil. Men de kjøper kanskje s i stedet?
S nei. Vi over 40 må jo ha hengerfeste. Hvordan skal vi ellers få med oss vannscooteren og snøscooteren?
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

knegg

Performance var aldri aktuelt for oss da vi må ha hengerfeste til oppussing av tomannsbolig  :-[
2020 Model 3

Tiger123

Sitat fra: knegg på lørdag 21. desember 2019, klokken 20:30
Performance var aldri aktuelt for oss da vi må ha hengerfeste til oppussing av tomannsbolig  :-[

Ja, eller til å kjøre flyttelass hit og dit..:P

Flaago

Derfor kjøpte jeg base performance med hengerfeste.
Eneste minus er fjæringen som er litt for bløt til aktiv kjøring.

Sitat fra: Tiger123 på lørdag 21. desember 2019, klokken 22:01
Sitat fra: knegg på lørdag 21. desember 2019, klokken 20:30
Performance var aldri aktuelt for oss da vi må ha hengerfeste til oppussing av tomannsbolig  :-[

Ja, eller til å kjøre flyttelass hit og dit..:P

CorsoDante

Sitat fra: hemi på fredag 20. desember 2019, klokken 16:26
Jeg er over 35, og har performance... :o

Tegnet nylig kontrakt på ny bensinsuv med v8 twinturbo typ helt firkanta som kommer i starten av januar, og har v8 ymse bensinbiler fra før så vetke om jeg er med i statestikken eller bare ødelegger den.

Fantastisk, regner med vi snakker om Mercedes (AM)G. Gratulerer i så fall, sikkert en helt utrolig kjerre. Mener bestemt at du ikke ødelegger Gauss-kurven, bare forbedrer (bittelitt)... ;)
TM3P "FSD"

knegg

Sitat fra: Flaago på søndag 22. desember 2019, klokken 10:19
Derfor kjøpte jeg base performance med hengerfeste.
Eneste minus er fjæringen som er litt for bløt til aktiv kjøring.

Sitat fra: Tiger123 på lørdag 21. desember 2019, klokken 22:01
Sitat fra: knegg på lørdag 21. desember 2019, klokken 20:30
Performance var aldri aktuelt for oss da vi må ha hengerfeste til oppussing av tomannsbolig  :-[

Ja, eller til å kjøre flyttelass hit og dit..:P

Performance base har bare 500kg maks hengervekt dessverre
2020 Model 3

magnetic

Sitat fra: Flaago på søndag 22. desember 2019, klokken 10:19
Derfor kjøpte jeg base performance med hengerfeste.
Eneste minus er fjæringen som er litt for bløt til aktiv kjøring.


man bør vel ha 245 dekkbredde minimum for å kjøre aktiv på bane. med 235 dekk på felgen (8,5) , så er felgen bredere enn dekka. som regel.
Når dekka begynner å miste grepet så aktiveres bremsene litt for å korrigere skrens, og da blir bremsevesken fortere kokt.

På denne videoen så kjører en (mykere) base performance ifra en stivere full performance.


https://www.youtube.com/watch?v=lmaQVxG7WI8

olavxxx

Sitat fra: turfsurf på fredag 20. desember 2019, klokken 20:52
Sitat fra: CorsoDante på fredag 20. desember 2019, klokken 14:53
Og dersom man mener at Performance er så fryktelig stiv(!), bør man sikte seg inn på noe med luftfjæring :o
Prøvekjørte TM3 P, og synes ikke den var utpreget stiv. Frister litt med P, men da må i3en byttes ut. Må ha en bil med hengerfeste.
Alternativt kunne man hatt CT + M3 P.
Anbefaler deg 3P ja.
Man har bedre aks, mindre krenging men kanskje aller viktigst er jo vesentlig bedre bremser. Og de dagene man vil leke på bane er Track mode på plass.

Jeg er veldig glad i 3P, skiftet fra late 17 X (f.reg. 22. Des 2017). Hadde alt utstyr i Xen. Men 3P er veldig mye morsommere å kjøre. Hadde ellers en P85+ loaner I 2 uker, skikkelig nedsig etter 3P.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA