Tesla måneds abonnement for 4G bruk.

Startet av Samco, lør 07. des 2019, kl. 23:11

« forrige - neste »

Samco

Da kom nyheten om 4g månedsabonnement for data bruk.
9.99usd  i måneden.

https://youtu.be/G2sRU1_yyGg

Hva synes folk om dette?

RuneW

TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

janhr

Blir prisen samme i Norge?
Fra hvilken dato?
TM3 SR+ HF

Counterpointer

Har vært varslet en god stund. Er vel litt dyrere enn varslet, var snakk om 100$ i året som nå er blitt 120$.

Det er mulig å la være, bilen fungerer jo stort sett likt og det er ikke allverden en får for premium....

For min del er det kun live trafikk info og satelittkart jeg ville savne.
Selv om det egentlig er 90 kr pr mnd blir det sikkert 100kr som er litt mye for info en har på telefonen.

OhmPaPa

Hva koster connectivity i Jaguar/Audi/Volvo etc? Og hva får man for pengene der?

Counterpointer

Opel var 1000kr pr år, og det var egentlig bare live Onstar telefonsupport og fjernvarming via app en fikk.
Jeg droppet det andre året jeg hadde bilen og savnet det to ganger maks.

daggad

Ca 1200,- pr år er vel halvt levelig for det en får da. Spotify, Netflix, spill, trafikkvisualisering. Meeen de bør ikke dra denne strikken mye lenger synes jeg.
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

janhr

Burde vært mulig å bruke bilen som tilgangspunkt for internet, til mobil og bærbar pc da hadde 10 dollar i mnd vært mer ok
TM3 SR+ HF

Hodetelefoner

Uff.. Må jobbe en time for å dekke et års abonnement. Ille...

Smurfboy

Sitat fra: Hodetelefoner på søn 08. des 2019, kl. 06:30
Uff.. Må jobbe en time for å dekke et års abonnement. Ille...

Er vel ikke alle som har 190.000 utbetalt i måneden

knegg

Om du har en god dataavtale på mobilen så er det mulig å sette opp automatisk hotspot når den kobler seg på bilens Bluetooth. Bare et tips :)
2020 Model 3

Ingeniøren

Sitat fra: knegg på søn 08. des 2019, kl. 09:00
Om du har en god dataavtale på mobilen så er det mulig å sette opp automatisk hotspot når den kobler seg på bilens Bluetooth. Bare et tips :)

Eller en parallell data SIM...
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
Linux Zorin på PC'n og Sunstyle integrerte solceller på taket

geear

Sitat fra: OhmPaPa på lør 07. des 2019, kl. 23:53
Hva koster connectivity i Jaguar/Audi/Volvo etc? Og hva får man for pengene der?
Rundt 900,-/år i e-Golf for eksempel, og det er da KUN mulighet for den håpløst trege app-styringen som nå til og med vil gå over på Edge. Uten betaling kobles den helt av nett.

Vesel

Kan man overvåke og styre bilen via appen uten dette abonnementet? Det er det desidert viktigste for meg, men Spotify og gode kart er også kjekt å ha.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

Counterpointer

Sitat fra: Vesel på søn 08. des 2019, kl. 10:22
Kan man overvåke og styre bilen via appen uten dette abonnementet? Det er det desidert viktigste for meg, men Spotify og gode kart er også kjekt å ha.
Appen sin vanlige funksjonalitet skal være den samme slik jeg forstår det.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA