Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Premium tilkobling - Tesla starter betaling nå for biler solgt fra sommeren 2018

Startet av Toalmar, lørdag 07. desember 2019, klokken 23:09

« forrige - neste »

Toalmar

Da ser det ut til at Tesla skal begynne å ta betalt for Premium tilkoblingen.
I følge Teslarati så vil dette koste $9,99 pr mnd.

https://www.teslarati.com/tesla-premium-connectivity-subscription-cost/

https://itavisen.no/2019/12/07/na-skal-tesla-ta-manedsbetalt-for-dette-men-noen-av-dere-slipper-unna/
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Motorwatt

Hva menes egentlig med det som er uthevet her? I min kontrakt/faktura står det ikke noe om "Premium Connectivity Package" eller Trial. Bilen ble levert ultimo september 2018.

Premium Connectivity provides the ability to access all connectivity features over cellular, in addition to Wi-Fi, for the most intuitive and engaging ownership experience. Premium Connectivity is available as a monthly subscription of $9.99 plus applicable tax and can be purchased at any time from your Tesla Account. Orders of Model S, Model X and Model 3 with Premium Interior will receive a Premium Connectivity trial for one year after delivery.
If you purchased your Tesla on or after July 1, 2018 and have an expected Premium Connectivity trial end date on or before December 31, 2019, you will maintain Premium Connectivity until returning to Standard Connectivity on January 1, 2020.
All deliveries of Model 3 Standard Range and Standard Range Plus on or before December 31, 2019 will receive a 30-day complimentary Premium Connectivity trial.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

HKS

Det betyr at hvis ett år med "Premium tilkobling" egentlig hadde gått ut før 1. januar 2020, så får du nå frem til 1. januar.
Tesla Model 3 Long Range

Motorwatt

Står det noe om tidsbegrenset "Premium Connectivity trial" i dagens kontrakter?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

mthoring

Hvis jeg husker riktig så begynte det å stå ett år premium connectivity inkludert på salgssidene til S/X i siste halvdel av 2018.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

z4rd

Jeg liker det ikke, men skjønner veldig godt at dette innføres nå. Andre produsenter har hatt tidsbegrenset tilbud fra levering. Tesla har sponset dette i ganske mange år nå. Det som er viktig er at aktivering av abonnement gjøres enkelt via Tesla-konto eller app. Slik at man slipper å dra frem betalingskort og må sitte på en PC - som jeg har opplevd med andre merker.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

HKS

Sitat fra: Motorwatt på søndag 08. desember 2019, klokken 08:46
Står det noe om tidsbegrenset "Premium Connectivity trial" i dagens kontrakter?
Det har vel stått noe ala dette en god stund nå...

Du kan ikke vise dette vedlegget.
Tesla Model 3 Long Range

Toalmar

Jeg liker dette heller ikke, men forstår at det kommer. Hva jeg velger er jeg ikke sikker på enda.
Fordelen med Tesla er brukervennligheten rundt dette, man får alt i appen og så lenge betalingsløsningen er satt opp så løses alt enkelt.
Akkurat som ladenettverket, det er kun å velge hvor du skal lade, bilen klargjør seg før ankomst, du kjører eller rygger inntil laderen og plugger den til. I tillegg nesten aldri kø.
Man blir faktisk avhengig av enkeltheten til Tesla.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Motorwatt

Sitat fra: HKS på søndag 08. desember 2019, klokken 09:05
Sitat fra: Motorwatt på søndag 08. desember 2019, klokken 08:46
Står det noe om tidsbegrenset "Premium Connectivity trial" i dagens kontrakter?
Det har vel stått noe ala dette en god stund nå...
Står ikke noe om dette i mine papirer. Verken i tilbud, ordre, eller faktura. Bilen ble riktignok produsert 14.06.18, og kjøpt som Inventory.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Magnus Hansen

Sitat fra: Motorwatt på søndag 08. desember 2019, klokken 09:15
Sitat fra: HKS på søndag 08. desember 2019, klokken 09:05
Sitat fra: Motorwatt på søndag 08. desember 2019, klokken 08:46
Står det noe om tidsbegrenset "Premium Connectivity trial" i dagens kontrakter?
Det har vel stått noe ala dette en god stund nå...
Står ikke noe om dette i mine papirer. Verken i tilbud, ordre, eller faktura. Bilen ble riktignok produsert 14.06.18, og kjøpt som Inventory.

Men står det noe om premium connectivity i det hele tatt?

Men det står vel heller ikke

Motorwatt

Sitat fra: Magnus Hansen på søndag 08. desember 2019, klokken 09:20
Sitat fra: Motorwatt på søndag 08. desember 2019, klokken 09:15
Sitat fra: HKS på søndag 08. desember 2019, klokken 09:05
Sitat fra: Motorwatt på søndag 08. desember 2019, klokken 08:46
Står det noe om tidsbegrenset "Premium Connectivity trial" i dagens kontrakter?
Det har vel stått noe ala dette en god stund nå...
Står ikke noe om dette i mine papirer. Verken i tilbud, ordre, eller faktura. Bilen ble riktignok produsert 14.06.18, og kjøpt som Inventory.

Men står det noe om premium connectivity i det hele tatt?
Nei. Ikke nevnt noe sted. @HKS: Hvor fant du dette?

Kjøpsavtale ser slik ut, og det samme i faktura:

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

z4rd

2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

arthur

Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

HKS

Sitat fra: Motorwatt på søndag 08. desember 2019, klokken 09:32
Nei. Ikke nevnt noe sted. @HKS: Hvor fant du dette?

Kjøpsavtale ser slik ut, og det samme i faktura:
https://www.tesla.com/no_no/models/design#interior

Står også under "Ofte stilte spørsmål"
https://www.tesla.com/no_NO/support/frequently-asked-questions-connectivity

Dette har også blitt kommunisert av Tesla tidligere (sommeren 2018):
https://ww.electrek.co/2018/06/23/tesla-new-paid-premium-connectivity-package-in-car-internet-features/

Det er bare en bonus at det har tatt så lang tid før de faktisk begynner å ta seg betalt.
Tesla Model 3 Long Range

Motorwatt

Saken er at jeg ikke har blitt tilbudt noen av de pakkene Electrek refererer til i artikkelen fra 23.06.18 (For vehicles ordered after July 1st, Tesla will start offering two different packages: 'Premium Connectivity package' and 'Standard Connectivity package.) Derfor lurer jeg på om noen andre som kjøpte bil rundt 01.07.18 har dette i sine papirer.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA