2019.40.2 (nå også for Europa)

Startet av Motorwatt, torsdag 05. desember 2019, klokken 14:53

« forrige - neste »

RuneW

Sitat fra: OhmPaPa på fredag 06. desember 2019, klokken 20:21
Kjørte en tur nå i kveld med lett yr i luften og viskerene på 1 med autowipers på.

Hva betyr "viskerene på 1 med autowipers". Er det ikke auto eller manuell (1-3)? Er det nå mulig å stille inn på hvor "aggressiv" auto skal være?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

jkirkebo

Sitat fra: RuneW på fredag 06. desember 2019, klokken 23:45
Sitat fra: OhmPaPa på fredag 06. desember 2019, klokken 20:21
Kjørte en tur nå i kveld med lett yr i luften og viskerene på 1 med autowipers på.

Hva betyr "viskerene på 1 med autowipers". Er det ikke auto eller manuell (1-3)? Er det nå mulig å stille inn på hvor "aggressiv" auto skal være?

Ikke på Model 3. På Model S og X kan man det.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

RuneW

TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

emurof

Klikker vindusviskerne fortsatt i auto slik at når man setter seg inn i bilen så visker bilen som gal i det uendelige selv om det ikke er en dråpe på ruta?

OhmPaPa

Sitat fra: emurof på fredag 13. desember 2019, klokken 14:23
Klikker vindusviskerne fortsatt i auto slik at når man setter seg inn i bilen så visker bilen som gal i det uendelige selv om det ikke er en dråpe på ruta?

Nei - dvs den gjorde noe lignende en tur men da var det faktisk regn på ruta. Min visker står på laveste auto hele tiden nå og visker omtrent 90% perfekt.

geirci2

Sitat fra: emurof på fredag 13. desember 2019, klokken 14:23

Ja, jeg opplevde det i dag - finnes ikke antydning til regn nå i Trondheim, men likevel var det umulig å stoppe den vanvittige viskingen - uten annet enn å slå av viskerne (2019.40.2.1).
2023 Model Y Perf. FSD, utlevert 18.3.23 - Firmware: 2025.38.3.1
2019 Model 3 LR HW3/FSD/Acc.boost, utlevert 4.4.19, SOLGT 7.7.23

Bob

Oppdaterte til 2019.40.2.1 i går og fikk kun opp det med forbedret visker og ingenting om adjacent lanes. Jeg har ikke FSD, kan det være noe?
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2016 VW e-Golf
2004 Mazda RX-8 231 HK
2008 Hyundai Accent

OhmPaPa

Sitat fra: Bob på fredag 13. desember 2019, klokken 20:39
Oppdaterte til 2019.40.2.1 i går og fikk kun opp det med forbedret visker og ingenting om adjacent lanes. Jeg har ikke FSD, kan det være noe?

Antar du er i Europa. Kun USA har fått adjacent lanes-koden enda.

turfsurf

Fikk kjørt en 30 mil med 40.2.1 i dag. Blanding av regn, snø og hagl. Autowipers er helt magiske, mye bedre enn på i3en.

Autopilot er litt både og, automatisk filskifte er mye mere kontant. Dessverre vingler den litt når opp merkingen er dårlig / nedsnødd. Virket helt fint inne i tunneler o.l. Fikk og ett par fantombremsinger som jeg ikke opplevde på 36.2 på landevei med midtstripe.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

ladov

Sitat fra: geirci2 på fredag 13. desember 2019, klokken 15:54
...
Ja, jeg opplevde det i dag - finnes ikke antydning til regn nå i Trondheim, men likevel var det umulig å stoppe den vanvittige viskingen - uten annet enn å slå av viskerne (2019.40.2.1).

Sjekket du for dugg foran 'kameraboksen'? Hadde en tur i regnet for et par uker siden hvor det ikke var noe dugg på ruta, *bortsett* fra den lille flekken i kameraboksen. Viskerne gikk uansett men duggen gjorde at ACC+autosteer ikke startet. Varmetrådene foran kameraene går samtidig med front defrost, som jeg ikke brukte siden det ikke var dugg ellers..
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

JorEl

Er fornøyd med autowipers jeg også. Endelig..
Har vel fått en liten SW-utfordring. Når jeg avbryter lading, kan jeg ikke starte den igjen, fra App. Ikke store problemet men buggen er der.
Før i dag gav jeg bilen en fin berøringsfri vask. Prøvde å høytrykkspyle minst mulig rundt baklyktende og der vannet kanskje ikke kommer ut igjen. Satte derfor på preheating + defrost i tilfellet det skulle hjelpe :) Tenkte at kanskje speilene fikk litt varme og at varm luft som driver ut av bilen var fint. Glemte så ut at jeg hadde den på oppvarming..ca 1time. Temperatur var satt til 23gr.C men når jeg kikket på APPen så viste den 40gr.C interior. Skrudde av og satte meg inn ca 30min etterpå i en gjennomvarm bil 8) Er vel en bug dette også? Skal vel ikke bli varmere enn den tempen jeg har satt? Eller var det fordi jeg trykket defrost-ikonet i tillegg, mon tro.
Ellers meget fornøyd med at Tesla hele tiden jobber med SW og gjør bilen min bedre :+1:
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

1000kwh

Sitat fra: JorEl på lørdag 14. desember 2019, klokken 18:41
Er fornøyd med autowipers jeg også. Endelig..
Har vel fått en liten SW-utfordring. Når jeg avbryter lading, kan jeg ikke starte den igjen, fra App. Ikke store problemet men buggen er der.
Før i dag gav jeg bilen en fin berøringsfri vask. Prøvde å høytrykkspyle minst mulig rundt baklyktende og der vannet kanskje ikke kommer ut igjen. Satte derfor på preheating + defrost i tilfellet det skulle hjelpe :) Tenkte at kanskje speilene fikk litt varme og at varm luft som driver ut av bilen var fint. Glemte så ut at jeg hadde den på oppvarming..ca 1time. Temperatur var satt til 23gr.C men når jeg kikket på APPen så viste den 40gr.C interior. Skrudde av og satte meg inn ca 30min etterpå i en gjennomvarm bil 8) Er vel en bug dette også? Skal vel ikke bli varmere enn den tempen jeg har satt? Eller var det fordi jeg trykket defrost-ikonet i tillegg, mon tro.
Ellers meget fornøyd med at Tesla hele tiden jobber med SW og gjør bilen min bedre :+1:
2 ganger på defrost inne i bilen gir jo full pupp på varmen.

Har forresten forvarmet MYE lengre enn det der :D (butikkturer som blir avlyst er en klassiker)

Klykken

Defrost-ikonet på app setter varmen til "HI". Altså maks.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

Autodidact

Ikke imponert — foreløpig.

Opplever at bilen ofte tar et drag rett etter jeg har provosert det frem, og at den innimellom gjøre en grei jobb med timing i forhold til min vurdering av sikten. Da er vi i sync. Men det er egentlig ikke mer enn 1/4 - 1/3 av tiden.

Noen ganger holder den på når det absolutt ikke er nødvendig — som om den står på halvparten av steg 1, og noen ganger tar den 3-4 tett påfølgende drag når sikten allerede er god.

Det som bekymrer meg mest, er når jeg passerer vogntog og sikten umiddelbart etterpå er — "baderomsvindu", uten at noe skjer før jeg ber om det. Flere ganger har jeg bevisst holdt igjen litt p.g.a. at veien og trafikken har tillat det, men ... nei ...

Håkon

Stig-Arne

Merker at auto viskere har blitt betydelig bedre. Men problemet med at den ikke ser i mørket er ennå sterkt tilstede
Tesla Model Y LR 2022
Hyundai Ioniq 28 kWh 2017

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA