Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Deling av adresse fra Google maps

Startet av cra, torsdag 05. desember 2019, klokken 11:01

« forrige - neste »

cra

Er det noen som bruker deling av adresser i Google Maps og som kan si noe om det fungerer i nyere versjoner? Jeg bruker dette rett som det er når jeg får beskjed om å skulle innom et sted etter jobb, men i 36.2.1 får jeg det ikke til å fungere. GM på mobilen sier at adressen er delt, men den ligger ikke på navi når jeg kommer ut i bilen.

Edit:
iOS 3.10.2
Bil  2019.36.2.1
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Chris Neumann Ruud

Har fungert før men ikke på app 3.10.2/iOS og bil 2019.32.12.7
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

Motorwatt

På IoS virker både Apple Maps og Google Maps. Testet akkurat nå, og har siste Tesla-app.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

z4rd

Funker her også.

Tesla-app: 3.10.2 (iOS)
Bil: 2019.36.2.1
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

emurof

Fungerer ikke på min Model 3. Vet ikke om det fungerte før, for jeg har ikke prøvd det før nå (med siste SW-versjon).

geear

Kanskje det blir overskrevet av auto-home/work-funksjonen dersom du sender den til bilen før bilen er på? Og motsatt at det virker hvis bilen allerede er på, og dermed ikke overskriver destinasjon? Det kom vel nå med 36.2.1...

cra

Det kan selvsagt tenkes; det var da jeg skulle hjem jeg opplevde dette. Men jeg mener å huske at jeg prøvde å sende over en gang til etter at jeg startet hjemturen. Får uansett se om jeg finner en måte å slå av eutonavigering på; hvis det overskriver andre destinasjoner er det jo ikke bare lite nyttig, men direkte plagsomt.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

ok67

Tidlegare funka det kun dersom du hadde engelsk språk satt på mobilen (Android). Lenge sidan eg har prøvd det, så eg veit ikkje korleis det er no.
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

ladov

Har ikke prøvd denne på en stund men fra apple maps til bil feilet det fordi adressene ble formatert feil, telefonen sendte 'storgata 10' mens bilen forventet '10 storgata'.. Adressen lå gjerne i navien men da uten treff. Så kunne alltids passasjeren skrive inn adressen på nytt, på en måte bilen forsto.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Øggen

P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Rosstopher

Visste ikke at det var mulig, men jeg testa i dag og det funka fint på min Kina-mobil med stock Android.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

geear

Funker visst ikke på min heller nå dette her. Prøvde å dele adr da jeg gikk fra kontoret i går, og tlf sa den var senst, men da jeg kom til bilen så navigerte den hjem... 40.2.1.

Morsk

#12
Bruker denne funksjonen ganske ofte og funker som bare det. Har måttet bytte til engelsk som hovedspråk på telefonen (S10) for å få det til å funke. Noe som også funket for meg var reinstallering av maps. Dette er android da, så vet ikke om dette funker på IOS.

Android 10
TeslaApp: 3.10.3-390
2019.40.2.1
2019 Model 3 Performance- med HF

TeslaModelX

Funker ikke her. Står at addressen er delt, men i bilen skjer det ingenting. Samme gjelder summon, det fungerer heller ikke lenger. Rart de ikke kan legge inn LITT innsats på å fikse ting som fungerte før.

ladov

Sitat fra: ModelS på lørdag 21. desember 2019, klokken 09:01
Funker ikke her. Står at addressen er delt, men i bilen skjer det ingenting. Samme gjelder summon, det fungerer heller ikke lenger. Rart de ikke kan legge inn LITT innsats på å fikse ting som fungerte før.
Sjekk i bilens navi om adressen ligger der, bare at bilen ikke klarer å tolke den på grunn av formateringsforskjeller.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA