E tron VS Mach E

Startet av Scoob98, tir 03. des 2019, kl. 09:52

« forrige - neste »

Scoob98

Hei,
Til alle som har forhåndsbestilt e tron 50, hvorfor har dere valgt e tron istedenfor Mach E? Ser jo ut som den slår E tron i absolutt alt utenom interiørdesign. Hvorfor kansellerer dere ikke bestillingen deres? Vil virkelig bare vite hva dere tenker om Mach E. Har selv lagt inn bestilling for en e tron 50, men begynner å bli usikker nå som Ford viser hva Mach E har å tilby.

Kires

Hvis rekkevidden holder for den enkelte vil vel Audi være en bedre bil på de fleste måter
2026 Tesla Model Y LR
2023 VW ID.3 Pro S

Scoob98

Sitat fra: Kires på tir 03. des 2019, kl. 10:01
Hvis rekkevidden holder for den enkelte vil vel Audi være en bedre bil på de fleste måter
Kan du liste noe av fordelene med audi iforhold til hva Mach E ikke kan tilby?

ID4

Sitat fra: Scoob98 på tir 03. des 2019, kl. 10:02
Sitat fra: Kires på tir 03. des 2019, kl. 10:01
Kan du liste noe av fordelene med audi iforhold til hva Mach E ikke kan tilby?

Tilhengervekt....

Kires

Luftfjæring
Opplevd kvalitet Audi Vs Ford
Taklast
Skiluke
Støy isolering
Hengervekt
Bagasjeplass er vel endel større i eTron også
Lys
2026 Tesla Model Y LR
2023 VW ID.3 Pro S

daktari

Audi har vært gode på å markedsføre "premium", kombinert med høye priser, men har allikevel solgt veldig mye i Norge. Ford er mer folkebilen, men personlig syntes jeg tidligere at Ford var bedre biler å kjøre i de lavere prisklassene. Eks. Mondeo vs A4 uten så mye utstyr - da er A4en ganske kjip i grunn. Ford har dog aldri hatt noe i de riktige luksusklassene, og en e-tron med "alt" utstyr inkl beste seter vil oppleves mer ekslusiv enn Ford.

Jeg synes Ford har rotete og for mye fjas infotainment-systemene sine.
Personlig er jeg mindre imponert over Mach E sitt design selv om jeg ikke synes e-tron er noen høydare heller.

Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

daktari

Sitat fra: Kires på tir 03. des 2019, kl. 10:08
Luftfjæring
Opplevd kvalitet Audi Vs Ford
Taklast
Skiluke
Støy isolering
Hengervekt
Bagasjeplass er vel endel større i eTron også
Lys
Dette er nok den kritiske listen over features når man kommer til fakta ja. Rekkevidde vs en lang liste.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

Scoob98

Sitat fra: daktari på tir 03. des 2019, kl. 10:11
Audi har vært gode på å markedsføre "premium", kombinert med høye priser, men har allikevel solgt veldig mye i Norge. Ford er mer folkebilen, men personlig syntes jeg tidligere at Ford var bedre biler å kjøre i de lavere prisklassene. Eks. Mondeo vs A4 uten så mye utstyr - da er A4en ganske kjip i grunn. Ford har dog aldri hatt noe i de riktige luksusklassene, og en e-tron med "alt" utstyr inkl beste seter vil oppleves mer ekslusiv enn Ford.

Jeg synes Ford har rotete og for mye fjas infotainment-systemene sine.
Personlig er jeg mindre imponert over Mach E sitt design selv om jeg ikke synes e-tron er noen høydare heller.
Speccet min bil og det kostet rundt 570,000. Ligger jo i samme prisklasse som en ok speccet Mach E, som er grunnen til at jeg i det hele tatt kom med innlegget her.

Kires

En annen ting er også at eTron kan leveres nå rett over nyåret mens Forden er forespeilet Q4.
2026 Tesla Model Y LR
2023 VW ID.3 Pro S

AJ82

Eneste grunnen til å bestille Ford må være rekkevidde.

A.J.
- 2024 Polestar 3
- 2022 Kia EV6
x 2022 Mercedes EQE 43 AMG
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

eivhelle

Sitat fra: Scoob98 på tir 03. des 2019, kl. 09:52
Hei,
Til alle som har forhåndsbestilt e tron 50, hvorfor har dere valgt e tron istedenfor Mach E? Ser jo ut som den slår E tron i absolutt alt utenom interiørdesign. Hvorfor kansellerer dere ikke bestillingen deres? Vil virkelig bare vite hva dere tenker om Mach E. Har selv lagt inn bestilling for en e tron 50, men begynner å bli usikker nå som Ford viser hva Mach E har å tilby.
Det er flere gode grunner.

1. Ford har vært så hemmelighetsfulle at vi ikke visste stort mer enn at den hadde 4 hjul på tidspunktet etron 50 ble lansert.
2. En bil uten mulighet for takstativ er dårlig egnet om du går på ski om vinteren.
3. Etron er en større bil
4. Mye bedre interiør løsning
5. Luftfjæring gir mulighet for å justere høyden. Det gir bedre grunnlag for å takle dårlige skogsveier eller dyp snø.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

No-name

Personlig,  interiørdesign med skjermer som stikker ut fra dashbordet,  som er umulige å integrere i design forøvrig er dealbreaker for meg.  Av samme grunn er ikke Tesla model 3 vurdert ved valg av mulig elbil kjøp.

Scoob98

Sitat fra: No-name på tir 03. des 2019, kl. 10:58
Personlig,  interiørdesign med skjermer som stikker ut fra dashbordet,  som er umulige å integrere i design forøvrig er dealbreaker for meg.  Av samme grunn er ikke Tesla model 3 vurdert ved valg av mulig elbil kjøp.

Ser at vi har samme smak. Tenker det samme selv.

ID4

Sitat fra: AJ82 på tir 03. des 2019, kl. 10:42
Eneste grunnen til å bestille Ford må være rekkevidde.

A.J.

De som bestiller e-tron nå får veli ikke den før nærmere sommeren? Eller?

No-name

Kontrakten min sier antatt levering 20/20..

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA