Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Brukte eller nye sommerdekk?

Startet av nilsen33, tirsdag 03. desember 2019, klokken 09:08

« forrige - neste »

nilsen33

Har en 2014 Leaf som trenger nye sommerdekk til våren. Dagens dekk står på noen triste stålfelger. Er jeg en idiot som vurderer å slå to fluer i en smekk og kjøpe et nytt alu hjulsett hos en hugger med dekk som holder noen sesonger?
Se f.eks:
https://finndel.no/delinfo.aspx?dnr=57178&f=x59&bk=165501&dk=0074&no=4&regnr=
https://finndel.no/delinfo.aspx?dnr=116839&f=761&bk=165501&dk=0074&no=7&regnr=

Alternativet er nye dekk, men da må jeg beholde stålfelgene og hoste opp ca. 5000 for noen gode dekk. Fordelen er jo at jeg da får noen splitter nye dekk.

Noen som har noen innspill?

kaiat

Så lenge det er bra mønster og dekkene ikke er for gamle, ser ikke jeg noen problemer med det. Hadde ganske nye vinterdekk på fossilbilen som ble vraket da jeg kjøpte Leafen min nå i vår, og disse har en dimensjon som passer til Leaf. Så de har jeg tatt vare på for å bruke på Leafen etterhvert (den hadde litt mer slitte vinterdekk enn gamlebilen).

Sjalabais

Enig med @kaiat, men husk nå at dekkene er den allerviktigste slitedelen på bilen. Jeg skifter etter maks 5-6 sesonger og har aldri kommet under 5 mm. Likevel er det alltid merkbart hvor mye bedre feste nye dekk har ift. gamle.

(Jeg har for øvrig pleid å sverge til Uniroyal RainSport, bergensdekket, med mine fossilbiler. Nå kjører jeg for første gang energispardekk.)
2012 Leaf Tekna

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA