Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

App-versjon 3.10.2

Startet av thbo, søndag 24. november 2019, klokken 20:34

« forrige - neste »

Vesel

#15
Fikk appen for 15 min til Android. Jeg har prosentvisning av ladenivå, ikke km. Forskjellen er at nå viser den et nøyaktig siffer når man stiller inn ladegrense, man behøver ikke gjette seg fram.

Uansett så viser den bare 96% når jeg stiller ladegrensa til max. Jeg la også merke til for en ukes tid siden for første gang, at bilen slutta å lade ved 96%, selv om jeg hadde stilt den inn til å lade til batteriet var fullt. Dette betyr kanskje at jeg har hatt et kapasitetstap på 4% på mine første 26000 km? Det var litt høyere enn jeg forventa mtp Teslas gode rykte for holdbare batterier. Kjipt med kapasitetstap, men det er ihvertfall flott om den virkelig er så lett å sjekke nå.  :)

Vedder på at nå fyker dere alle ut i bilen og stiller visning til % så dere også kan sjekke kapasitetstap.   :laugh:

Ellers så er appen nå på norsk, som resten av mobilen, selv om jeg ønsket å beholde engelsk som i bilen. Finner ikke noen måte å endre språket til kunne denne appen. Min erfaring er at språket i appene endres etter hvilket språk man setter mobilen til. Har ikke funnet noen katastrofale oversettelser i appen ennå da, som i bilen, bare mange halvdårlige ("Controls" - "Kontroller", "Frunk" - "Foran", "Charging" - "Lader").

PS: Nå viser den plutselig 98% når jeg stiller inn ladegrensa til max. 🤔 Det er godt i tråd med kapasitetstapet jeg forventa.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

geear

Godt observert, nå viser faktisk appen rekkeviddestimat ved 100%, 318 km typical på min to år gamle X75D (327 ny). Det stemmer bra med estimatene til Teslafi.

På iOS er det bare å gå på innstillinger og scrolle helt ned til Tesla-appen og endre språk der til hva-man-vil. Fungerer heldigvis fint med engelsk der selv om telefonen står på norsk.

cra

Sitat fra: gr på tirsdag 26. november 2019, klokken 21:27
På iOS er det bare å gå på innstillinger og scrolle helt ned til Tesla-appen og endre språk der til hva-man-vil. Fungerer heldigvis fint med engelsk der selv om telefonen står på norsk.


YYEESSS!! Sweet! Dette funka på en annen app jeg har pint meg gjennom talentløse oversettelser i. At jeg ikke tenkte på å sjekke dette! I forige versjon av appen stilte man det inne i appen, men det ser ut til at iOS nå styrer dette i settings for appen. Sånn sett ryddig nok det, men en kobling mellom en funksjon inne i appen og dette hadde vært snertent. Men nå vet jeg hvordan jeg gjør det.  8)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

geear

 :+1: Godt jeg kan være til nytte en sjelden gang i blant.   :P

Counterpointer

Sitat fra: Vesel på tirsdag 26. november 2019, klokken 20:37
Fikk appen for 15 min til Android. Jeg har prosentvisning av ladenivå, ikke km. Forskjellen er at nå viser den et nøyaktig siffer når man stiller inn ladegrense, man behøver ikke gjette seg fram.

Uansett så viser den bare 96% når jeg stiller ladegrensa til max. Jeg la også merke til for en ukes tid siden for første gang, at bilen slutta å lade ved 96%, selv om jeg hadde stilt den inn til å lade til batteriet var fullt. Dette betyr kanskje at jeg har hatt et kapasitetstap på 4% på mine første 26000 km? Det var litt høyere enn jeg forventa mtp Teslas gode rykte for holdbare batterier. Kjipt med kapasitetstap, men det er ihvertfall flott om den virkelig er så lett å sjekke nå.  :)

Vedder på at nå fyker dere alle ut i bilen og stiller visning til % så dere også kan sjekke kapasitetstap.   :laugh:

Ellers så er appen nå på norsk, som resten av mobilen, selv om jeg ønsket å beholde engelsk som i bilen. Finner ikke noen måte å endre språket til kunne denne appen. Min erfaring er at språket i appene endres etter hvilket språk man setter mobilen til. Har ikke funnet noen katastrofale oversettelser i appen ennå da, som i bilen, bare mange halvdårlige ("Controls" - "Kontroller", "Frunk" - "Foran", "Charging" - "Lader").

PS: Nå viser den plutselig 98% når jeg stiller inn ladegrensa til max. Det er godt i tråd med kapasitetstapet jeg forventa.
Min har gått 19 k km, den går til 100% (dumt at en ikke kan stille mellom km og prosent i app...) Får sjekke km i morgen.

Øggen

Min går kun til 98%
Den står no plugga til og stillt inn på 50%, men lada til 51% :o
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

kraez

Min 2017 X100 som har 44.000 på telleren viser fremdeles 100% i oppdatert android app. Men det kan kanskje skyldes at jeg ikke har ladet siden jeg oppdaterte appen for 5min siden.

Ellers kunne jeg gjerne tenke meg å endre fra norsk til engelsk jeg også, men dette er vel en funksjon forbeholdt iOS. Vi Android brukere må nok streve med "hærheten" i noen år.
Model X100D - November 2017

geear

Jaja, når dere har solgt sjela deres til verdens verste på personvern, og kanskje installert Facebook på toppen av det hele, så er "hærheten" deres minste problem...  :o

Øyvind.h

Yay! Endelig har de fikset slideren! Den har vært knotete i lang tid på min telefon. Den har rett og slett ikke hengt med når jeg skulle dra slider frem eller tilbake. Noen ganger fungerte det best å dra fingeren på selve batteriet, andre ganger under. Nå fungerer det feilfritt over alt. Inkludert visning av nøyaktig hva du har satt den til som liten info nede til høyre på batteriikonet (km/prosent).
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Chris Neumann Ruud

Sitat fra: gr på tirsdag 26. november 2019, klokken 21:27
På iOS er det bare å gå på innstillinger og scrolle helt ned til Tesla-appen og endre språk der til hva-man-vil. Fungerer heldigvis fint med engelsk der selv om telefonen står på norsk.

Fant ut at dette kun virker dersom du har valgt flere språk i Generelt - Språk og region. Har du bare norsk der så dukker ikke valget for "Foretrukket språk" opp i app-innstillinger", ihvertfall ikke hos meg på iOS13.2.3
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

geear

Det kan godt stemme, jeg har norsk bokmål og så engelsk under ønsket rekkefølge av språk.

Muffinman

Ikke noe nytt med tanke på oversettelser altså  :) Går det an å få byttet tilbake til engelsk?

Appen må for øvrig være mindre begavet. Når jeg stopper lading fra appen gir samme app øyeblikkelig push-varsel om "charging interrupted".

Handyman

Sitat fra: Muffinman på lørdag 30. november 2019, klokken 21:22
Ikke noe nytt med tanke på oversettelser altså  :) Går det an å få byttet tilbake til engelsk?

Appen må for øvrig være mindre begavet. Når jeg stopper lading fra appen gir samme app øyeblikkelig push-varsel om "charging interrupted".
https://elbilforum.no/index.php?topic=49460.msg858605#msg858605
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Tom

#28
Sitat fra: zbk på mandag 25. november 2019, klokken 08:23
Noen spesielle besvergelser for å oppdatere? Har 3.10.1-384 og får ikke opp noen tilgjengelig oppdatering (Android i mitt tilfelle).

Crap, ser min telefon ikke er støttet lenger..finner den ikke i play butikken på telefonen..
Mi A1
Men fungerte fint å sidelaste den..
https://apps.evozi.com/apk-downloader/?id=no.fokus.android.tribank

Elmo

Veldig irriterende at APPen ikke melder ifra om at ny versjon (av APPen !) er tilgjengelig.   

Jeg hadde Ver. 3.10.8 og når jeg søkte nå i GooglePlay, så fant jeg at 3.10.9 har vært tilgjengelig siden 23.okt.2020.

Neppe noen stor oppdatering, men allikevel.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA