Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Har du bestilt cybertruck?

Startet av Elbil fundamentalist, fredag 22. november 2019, klokken 06:59

« forrige - neste »

Øggen

P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Counterpointer

Ikke veldig overraskende

Lurer på hvorfor de ikke planla dette fra starten? Var det en ny utgave av 35 k $ car (dvs 39,9 k $ truck)?

lars667

Egentlig ganske overraskende spør du meg. Vil tro at det selges mange rwd pickups rundt om i USA. Med den fine vektfordelingen i en Tesla, ville en RWD cybertruck også sannsynligvis få mye bedre framkommelighet uten last. Har selv nesten vurdert rwd til tross for jeg bor grisgrendt til. Det gikk i sin tid med en Volvo 240, om enn på håret noen ganger, regner med at Tesla RWD fungerer betraktelig bedre.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

Oreo

Avventer og ser an mitt eget behov.
Har jo erfart at tidlig reservasjon ikke nødvendigvis betyr så ekslusiv tidlig leveranse.
Om MVA fritak opprettholdes fremover så tenker jeg Norge fort kommer etter USA/Canada med mange Pick-Up'er i trafikkbildet.
Har jo skrekkelig lyst på en, så ikke fremmed for å reservere.
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

Rævedilter

Vert nok ikkje mykje ventetid her til lands nei, TM3 utlevering tatt i betraktning.
Med så mykje nedbør som har her i landet er pickup lite egna for dei fleste, iallefall uten tak over planet, så eg trur ikkje CT vil selge så mykje til vanlige folk. Einaste grunnen til at eg vurderer den er ein rimeleg elbil til å dra henger med og plass til 5.
TMY vil sikkert dra 1500 kg og som er ein mykje meir aktuell bil for dei fleste i samme prisleie.

jlan

#125
Sitat fra: Rævedilter på mandag 09. desember 2019, klokken 17:11
Med så mykje nedbør som har her i landet er pickup lite egna for dei fleste, iallefall uten tak over planet
https://youtu.be/AC7U0UU-7mk?t=11
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

HCO

Jeg tror det kan være lurt å ha en tidlig reservasjon om man ønsker RWD, av to årsaker:

1. RWD kan kanskje bli den eneste varianten man kan kjøre på B-sertifikat

2. Dersom Tesla ikke har noe særlig marginer på denne "billigversjonen", kan det hende det blir produsert svært få av den. Litt som Model 3 LR RWD og SR (sistnevnte kom aldri hit).
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

1000kwh

Det er vel den eneste pickupen med 5 seter hvor man slipper å betale 400000,- i avgifter for baksetene. Tror mange vil ha en elektrisk pickup som kjører suv osv i dag.

Rævedilter

Sitat fra: jlan på mandag 09. desember 2019, klokken 18:00
Sitat fra: Rævedilter på mandag 09. desember 2019, klokken 17:11
Med så mykje nedbør som har her i landet er pickup lite egna for dei fleste, iallefall uten tak over planet
https://youtu.be/AC7U0UU-7mk?t=11
Har sett den ja, håper den blir tett og ikkje kun beregnet på Sunset Boulevard.

jlan

Sitat fra: Rævedilter på torsdag 12. desember 2019, klokken 07:43
Har sett den ja, håper den blir tett og ikkje kun beregnet på Sunset Boulevard.
Kan bli en utfordring i vinterforhold også kanskje. Den burde vel gått motsatt vei, så den dumpet snøen bak bilen. Og kanskje en tilsvarende over frontruten.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

hemi

hatt plan på pickup før, om vintern ble det mye utlasting av ting bak der via lemmen og ikke åpning av luka :p

1000kwh


1000kwh

Ser at ironien ikke kom fram i mitt innlegg..

Overskriften er « ELON MUSK CRASHES TESLA CYBERTRUCK INTO BOLLARD AFTER NIGHT OUT
It's the second embarrassing incident involving the brand new electric truck since launching last month»

Og så har de klart å lage et uskarpt bilde fra videoen som skal vise «kræsjen» ;)

(altså jeg mener også at artikkelen er komisk dum og dårlig)

thbo

Er jo bare en god demonstrasjon En «pansret» CT kan jo kjøre over det meste Forresten gjør det også det lettere for FSD på CT enn for lille Model 3 som må passe seg for mye mer
Porsche Taycan 4S PBP (2020)
Solgt: Tesla Model 3 Dual Motor LR (2019)
Reservert: Tesla Cybertruck Tri Motor

Counterpointer

Her bygger de en replika Cybertruck i halv størrelse. Veldig interessant å se hvordan de bretter karosseriet/exoscelleton.


https://youtu.be/cGR9EOgMY6w

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA