Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Gratis "all weather protection kits" i Norge?

Startet av ultimato, onsdag 20. november 2019, klokken 14:58

« forrige - neste »

Anders9

Sitat fra: CCTesla på søndag 26. januar 2020, klokken 10:30
Er det virkelig snakk om gratis skvettlapper til alle?
Min Tesla model 3 ble levert i desember; har ikke hørt noe siden og har tenkt å kjøpe sånne fra Finn

Takk

Har du ikke fått montert skvettlapper på bilen? Jeg forsto at alle som fikk bilen levert fra desember skulle få det ferdig montert.

Tom

Sitat fra: CCTesla på søndag 26. januar 2020, klokken 10:30
Er det virkelig snakk om gratis skvettlapper til alle?
Min Tesla model 3 ble levert i desember; har ikke hørt noe siden og har tenkt å kjøpe sånne fra Finn

Takk
Sjekk at adressen din er fylt inn på tesla kontoen din..

CCTesla

Jeg fikk bilen levert 31 desember uten skvettlapper.

Adressen min står registrert under mine opplysninger.

Jeg ringer i morgen for å høre med de; takk for info

Olofm

Sitat fra: CCTesla på mandag 27. januar 2020, klokken 18:05
Jeg fikk bilen levert 31 desember uten skvettlapper.

Adressen min står registrert under mine opplysninger.

Jeg ringer i morgen for å høre med de; takk for info

Fikk bil i mars, og idag kom det melding om pakke på vei!
Sort Nissan Leaf, hentet 22/2-2012 fra BNH på Ski. Solgt 2019
Tesla Model 3, hentet Lillestrøm 2019.

tesel

Sitat fra: Olofm på mandag 27. januar 2020, klokken 18:45
Fikk bil i mars, og idag kom det melding om pakke på vei!

Jeg fikk også melding fra Posten i dag om at en pakke er på vei, fra "Tesla Motors Norway - Project Mu". Project Mu hørtes mye mer spennende ut enn noen skvettlapper, med henvisning til µm (mikrometer), men jeg forventer ikke noe annet enn vinterpakken :p

kTesla

Etter å ha lest her og sett på de originale  skvettlappene jeg fikk tilsendt, har jeg bestemte meg for å bestille uoriginale istede. Hadde først ikke tenkt å bestille, men siden Tesla nå pusher ut til alle så er det tydeligvis en svakhet i design som gjør at bilen er ekstra utsatt for steinsprut/slitasje. For de fleste andre biler er skvettlapper ett tilvalg, som koster penger. Og så er det opp til hver enkelt om man bil beskytte bilen litt ekstra med skvettlapper eller ikke. Betalte selv 3700 kroner for originale skvettlapper til 40kWh Leaf i 2018. Legger ved link til de jeg venter på, de koster akkurat nå under 80 kroner for både foran og bak. Utifra bilder er de det samme som linkes til nettbutikker og Finn for flere hundre kroner. Kan evt oppdatere inntrykket av kvaliteten når jeg mottar de. Men tipper de er prikklik de som selges for 290-500 kroner.

https://m.aliexpress.com/item/4000434329627.html?spm=a2g0n.orderlist-amp.item.4000434329627&aff_trace_key=&aff_platform=msite&m_page_id=8899amp-qFoA3igsBUrEUPCCSokJ2A1580152463324&browser_id=3834ddc1dae54aaf8fe25ce9a63f6674&is_c=Y

Slarre40

Ja de fra Alix dekker mer enn tesla sine egne. Bare husk på å legge noe mellom lakk og lapp  :-)

Før du rigger deg til for montering kan det være greit å sjekke pakka. Hos meg var det to sett skvettlapper til venstre side av bilen.
Trondheim

kTesla

Sitat fra: Slarre40 på tirsdag 28. januar 2020, klokken 08:33
Ja de fra Alix dekker mer enn tesla sine egne. Bare husk på å legge noe mellom lakk og lapp  :-)

Før du rigger deg til for montering kan det være greit å sjekke pakka. Hos meg var det to sett skvettlapper til venstre side av bilen.

Takk for tips 🙌🏻⭐️

Enlace

Bestilt montering fredag. Ble montert tirsdag 28. Pris kr 354, tror jeg utført
hos Tesla. 😄

MikkeBoomBoom

Nå renner det inn med meldinger fra Posten her... noen i Kristiansandsområdet som ikke har fått enda, bare send en melding. Har minst to sett til overs :)

KlippeLars

Mulig dette er skikkelig amatørspørsmål, men; jeg har prøvd å montere de skvettlappene jeg fikk fra Tesla, og i følge instruksjonene skal man dreie rattet helt mot venstre/høyre for å komme til bak hjulene, men når jeg setter bilen i park rettes hjulene automatisk opp og jeg kommer ikke til. Er dette en funksjon man kan deaktivere?

RuneW

Hva skjer om du dreier hjulene ETTER du har satt bilen i park?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

KlippeLars

Sitat fra: RuneW på søndag 02. februar 2020, klokken 16:42
Hva skjer om du dreier hjulene ETTER du har satt bilen i park?

Får ikke vridd rattet i det hele tatt i park.

KlippeLars

Rettelse: får selvfølgelig dreid hjulene når jeg holder inne bremsen, men med en gang jeg slipper bremsen, retter de seg opp igjen.

pekle

#89
Retter seg helt opp? Litt spesielt i så fall. Om jeg har fullt utslag og så slipper rattet dreier det kanskje 1/6 omdreining tilbake elns., ikke mer.

Men fant ut at det er enklest å ta de ytterste skruene med bakerste del av hjulet inn i hjulhuset, men de innerste skruene er enklest med bakerste del ut. Men kommer muligens an på hva slags verktøy man har tilgjengelig.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA