e-tron 50 og 55 Teoretisk og faktisk rekkevidde og betraktninger om forbruk

Startet av daktari, onsdag 20. november 2019, klokken 09:36

« forrige - neste »

Orbit

Er det en bil du har fått utlevert, eller er den underveis? I siste fall kan du kanskje finne produksjonsuke i «mitt bilhold»-appen (eller kontakte selger).
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Polarbear

Bil er utlevert, reg nr er ikke mye å stole på
står ikke noe på myaudi appen
jeg ønsker noe annet enn selgers innspill, det har begrenset verdi,

finnes det noe objektivt info noe sted, som noen vet?

elektro

2019 e-tron 55 quattro | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Hårek

(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

Orbit

Dersom du tar en titt nedi/under verktøykit'et foran, evt under bagasjeromsgulvet bak (oppå subwoofer dersom du har dette), finner du en klistrelapp begge steder med alle utstyrskodene på bilen. Øverst til venstre på den står det også en dato og klokkeslett, som jeg vil tippe er da den ble skrevet ut - sannsynligvis helt på starten av samlebåndet. Min dato er i alle fall på tirsdag morgen den uken bilen ble produsert.

Edit: Det er også et mer "permanent" klistremerke på høyre D-stolpe, dvs på innsiden av karmen for bakluka. På den står det lengst til høyre på høykant seks sifre som stemmer med produksjonsmåned og -år i mitt tilfelle, kanskje også for andre? Det gir ikke eksakt produksjonsdag, men nært nok for de fleste formål.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Kaland

Sitat fra: janbanan på onsdag 05. februar 2020, klokken 16:30
Jeg ville ikke stolt for mye på kjennemerke, det er ikke lenge siden det ble Registert biler med EV.

Den den kan være nyere enn det reg.nummeret tilsier, men sannsynligheten for at den er eldre er vel rimelig slim.

Hårek

Sitat fra: Polarbear på onsdag 05. februar 2020, klokken 19:06
Hvor ser jeg versjon av sw da?
Kjenner ikke noen metode for å se det uten diagnose-verktøy. MMI er bare en av totalt 36 moduler med hvert sitt versjonsnummer.
Ikke sikker på om noen vet hvilke moduler og versjonsnummer som er endret på oppgraderingen.
(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

Contango

Har «ny» 55 den samme indikatoren på batteriet som 50? Altså at den ikke skal lade over 90% til daglig?

Edit: eller annen måte å se de ekstra 3 batteriprosentene på? Nullstille/resette GOM og se range eksvs?
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

Orbit

2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Polarbear

Contango

Sitat fra: Polarbear på torsdag 06. februar 2020, klokken 12:57
uke 49,  så sant klistremerket stemmer da;.)
Hvilket av disse skjermbildene har du?
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA