Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

VW USA CEO sier ID.4 skal starte på USD 33.000

Startet av Gnist, onsdag 20. november 2019, klokken 00:20

« forrige - neste »

Gnist

https://www.cnet.com/roadshow/news/volkswagen-future-electric-cars-scott-keogh/

USD 33.000 = NOK 300.000

I intervjuet sier Scott Keogh også at det er salgsstart i USA i slutten av 2020. De første to årene skal ID.4 som selges i USA importeres fra VW fabrikk i Europa.

Counterpointer

Er dette i samme prismodell som ID 3 som skulle koste 220 k ? I så fall kan vi plusse på minst hundre tusen.

Gnist

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 20. november 2019, klokken 09:45
Er dette i samme prismodell som ID 3 som skulle koste 220 k ? I så fall kan vi plusse på minst hundre tusen.

VW sier fremdeles at rimeligste versjon av ID.3 skal koster under EUR 30.000 i Tyskland. Selvsagt versjonen med minste batteri og uten varmepumpe og en del annet som nok de fleste vil ønske seg. EUR 30.000 tilsvarer NOK 254.000 eks Tysk MVA.

NOK 220.000 vet jeg ikke hvor du har fra.

I USA starter Tiguan i dag på USD 25.000. Ref https://www.vw.com/models/tiguan/section/overview/

I Tyskland starter Tiguan i dag på EUR 31.000. Dette tilsvarer NOK 263.000 eks Tysk MVA. Ref https://www.volkswagen.de/de/modelle-und-konfigurator/tiguan.html

Counterpointer


kodax

Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Tellus

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 20. november 2019, klokken 09:45
Er dette i samme prismodell som ID 3 som skulle koste 220 k ? I så fall kan vi plusse på minst hundre tusen.

Teslaaksjonærer  virker oppriktig bekymret   :D

Counterpointer

Sitat fra: Tellus på fredag 29. november 2019, klokken 21:23
Sitat fra: knut.aulie på onsdag 20. november 2019, klokken 09:45
Er dette i samme prismodell som ID 3 som skulle koste 220 k ? I så fall kan vi plusse på minst hundre tusen.

Teslaaksjonærer  virker oppriktig bekymret   :D
For hva? At VW lover mer enn de kan holde?

For et stusselig perspektiv du har!

Vi trenger elbiler med rekkevidde i en rimelig klasse! Det er btw en klasse Tesla ikke stiller i. SUV klassene vil bli stappfulle uansett. Har jo ikke vært annet en Tesla «killers» siden 2013, aksjonærene har hatt en grei reise siden da fra 30 til 330$.

Skal vi heller holde oss til VW var temmelig sikker på at det var det tråden handler om. Men noen klarer ikke la være å tenke på Tesla, tenk på det neste gang du syter i en annen tråd.

Vi kan gjenoppta diskusjonen når prisen kommer på en bil for salg.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA