Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kommer endelig MCU2 til oss med MCU1?

Startet av OhmPaPa, mandag 18. november 2019, klokken 16:40

« forrige - neste »

Klykken

Det står FM, AM og Sirius (satellitt-radio). DAB er ikke nevnt, så ikke ta sorgene på forskudd. Uansett har man internett i bilen, så radio får man jo streamet uansett.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

turfsurf

Sitat fra: Klykken på tirsdag 03. mars 2020, klokken 10:55
DAB er ikke nevnt, så ikke ta sorgene på forskudd. Uansett har man internett i bilen, så radio får man jo streamet uansett.
Men det er kjent at DAB antennen ikke er på samme plass i MCU2 og MCU1, så det er nok sannsynlig.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Klykken

Venter til det kommer info om dette før jeg drar frem høygaffelen jeg i alle fall. :p
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Motorwatt

Wow! Kan man bruke høygaffel som DAB-antenne? Stilig...
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

turfsurf

Sitat fra: Paul på tirsdag 03. mars 2020, klokken 09:49
mistenker at vi som har MCU1 og betalt FSD, men vil ikke betale for "Infotainment Upgrade" skal få MCU2 til slutt, men med SW begrenset funksjønalitet (uten netflix, youtube, karaoke etc..)
Det mistenker jeg og. De tilbyr dette først, så vil kunden ta en del av kosten med oppgraderingen, og så vil de som ikke vil betale for MCU oppgradering få en kastrert versjon av MCU2 gratis med HW3 til slutt.

Ser egentlig på dette som en fin mid life upgrade hvis vi beholder bilen, så slipper man unna emmc rep og.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

HKS

Sitat fra: Klykken på tirsdag 03. mars 2020, klokken 10:55
Det står FM, AM og Sirius (satellitt-radio). DAB er ikke nevnt, så ikke ta sorgene på forskudd. Uansett har man internett i bilen, så radio får man jo streamet uansett.
Det er fordi de ikke bruker DAB i USA, men problemet er fremdeles at MCU1 og MCU2 bruker forskjellige tunere, og tuner fra MCU1 er ikke kompatibel med den som er i MCU2. Mulig man kan kjøpe en MCU2-tuner, men da blir garantert prisen endel høyere.
Tesla Model 3 Long Range

OhmPaPa

Slik jeg leser siden hos Tesla så er FSD/HW3 og MCU-oppgraderingene to separate ting.

Velger man HW3 uten MCU2 vil AP fungere perfekt men grafikken på skjermen blir forenklet.

Man kan oppgradere MCU1 til 2 og få kjappere skjerm, bedre eMMC og Netflix mm. uavhengig av om man har FSD.

Velger man å oppgradere til MCU2 og har/kjøper FSD kommer man først i køen som får oppgradert. Og man får full pakke grafikk fra FSD på skjermen. Og Sentry Mode.

Og for min del er dette verdt pengene. Kjører mye og det tar lengre tid før bilen begynnes å kjennes gammel ut.

jkirkebo

Sitat fra: turfsurf på tirsdag 03. mars 2020, klokken 11:14
Sitat fra: Paul på tirsdag 03. mars 2020, klokken 09:49
mistenker at vi som har MCU1 og betalt FSD, men vil ikke betale for "Infotainment Upgrade" skal få MCU2 til slutt, men med SW begrenset funksjønalitet (uten netflix, youtube, karaoke etc..)
Det mistenker jeg og. De tilbyr dette først, så vil kunden ta en del av kosten med oppgraderingen, og så vil de som ikke vil betale for MCU oppgradering få en kastrert versjon av MCU2 gratis med HW3 til slutt.

Ser egentlig på dette som en fin mid life upgrade hvis vi beholder bilen, så slipper man unna emmc rep og.

Vi har FSD og AP2.0. Om de må oppgradere MCU for å gi oss HW3 så får de fint gjøre det gratis ja, det er ikke noe i MCU1 jeg savner bortsett fra dashcam og det er ikke veldig viktig (vi har MCU2 i Model 3 så jeg bruker den også daglig). Men om de oppgraderer MCU får de fint se å fikse så vi får DAB, siden vi bruker DAB daglig. Jeg aksepterer ikke å miste DAB. Om det er et teknisk krav får de heller refundere alle pengene for FSD. TuneIn er en dårlig erstatning da den bruker mye lengre tid på å skifte kanal og har dårligere dekning mange steder. Spesielt når man kjører over Svinesund, da forsvinner internett-forbindelsen i lengre tid mens DAB virker helt til Strømstad.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Motorwatt

Tenker de bare gjør det så enkelt som at oppgraderingen bare gjelder for USA.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

geear

Sitat fra: Hodetelefoner på tirsdag 03. mars 2020, klokken 08:29
23.000kr. Jobben tar deg 10min.  Så ber du tesla kopiere over.

25k er lite for en sånn flott oppdatering.
Hva er det du kommenterer/svarer på her? Hva er det som koster 23k, hva koster 25k, hva er det som tar 10 minutter og hva er det Tesla skal kopiere?

Øyvind.h

Har man mcu utenfor garanti som ryker ville jeg heller fått den reparert og forbedret med ytelseøkning enn å gå til Tesla. Det koster vel bare noen få tusenlapper istedenfor nærmere 30.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

turfsurf

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 03. mars 2020, klokken 14:23
Har man mcu utenfor garanti som ryker ville jeg heller fått den reparert og forbedret med ytelseøkning enn å gå til Tesla. Det koster vel bare noen få tusenlapper istedenfor nærmere 30.
Nå vet vi vel ikke mere om denne ytelsesøkningen enn en enkelt post på facebook. Og må si jeg er litt skeptisk til å sende emmcen til Kroatia.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Øyvind.h

Ja litt tidlig å sprette sjampisen, men regner med han som la det ut har reparert en del. De fleste nordmenn har vel sendt brikkene sine til nederland så langt. Kjenner meg ikke nødvendigvis mer skeptisk til å sende brikken til en som har reparert mange brikker i nederland vs en som har reparert mange brikker i Kroatia.

Men det var interessant å lese påstanden om at tegra-brikken ikke utnyttes fullt ut. Det er jo ikke spesielt avansert grafikk som vises, så jeg har alltid mistenkt at programvarekoden eller utnyttelsen av hw har vært middels. 

Det viktigste med reparasjonstjenesten er uansett at de kan fikse brikken og sette inn en skikkelig solid brikke for bare noen tusenlapper istedenfor den solide summen Tesla tar.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Zanka

For oss med veteran med 3G så må jo dette være kurant.
4G modulen blir vel inkludert ved bytte?
Ekeberg, Oslo
X 100 og Model 3 LR

Klykken

4g får du høyst sannsynlig. Men det får du vel kostnadsfritt uansett? 🤔
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA