Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Møte for å diskutere elbil forholdene i Tønsberg/Vestfold

Startet av Haahov, fredag 24. februar 2012, klokken 22:28

« forrige - neste »

Haahov

Hei!
Siden Tønsberg kan regnes som omegn til Oslo legger jeg dette i denne tråden.
I Tønsberg og Vestfold er det perfekte forhold for elbil med flatt landskap og korte avstander. Burde vi elbileiere i Tønsberg (Vestfold) samlet oss for å fronte elbilsaken bedre her? Vestfold er jo en av fylkene med dårligst elbil dekning, lite incentiver og få ladeplasser. Hvordan er stemningen for det?

Foreslår ett uformelt møte på Esmeralda i Tønsberg (eller peppes eller andre gode forslag) Onsdag 7. Mars.

Håper på mange positive svar.

Haakon Hovde
E-Niro 2019: "Evion"
Euro-Leaf 2013 med 6,6 kW lader: "Selma"

Boogie

Tønsberg:
Tesla Model Y 2023

Tidligere:
ca 11 stk Citroen Saxo/Peugeot 106
5 stk Citroen Berlingo/Peugeot Partner
4 stk Nissan Leaf

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt over 500 000 km.

Haahov

E-Niro 2019: "Evion"
Euro-Leaf 2013 med 6,6 kW lader: "Selma"

MARIUS_EL

Jeg er med, med forbehold at kona ikke har født enda! Da er det esmeralda kl 20.00?

sven erik

regner  dere sandefjord  å med i området ? her vil komunen ikke jøre noe for elbiler

jeg har å akurat kommet fra  lengste turen som er gjort med elbil  spania å jem igjen

vi må vise vestfold politerne at de må jøre noe   de sier det ikke er nokk elbiler for å gjøre noe

Haahov

Sitat fra: MARIUS_EL på søndag 26. februar 2012, klokken 01:20
Jeg er med, med forbehold at kona ikke har født enda! Da er det esmeralda kl 20.00?
Esmeralda it is! Kl 20 !
Sitat fra: sven erik på søndag 26. februar 2012, klokken 02:31
regner  dere sandefjord  å med i området ?
vi må vise vestfold politerne at de må jøre noe   de sier det ikke er nokk elbiler for å gjøre noe

Sandefjord regnes som en del av Vestfold ;) Oslo/Bærum er vel beviset på at incentivene må komme først, så kommer elbilene etterpå.
E-Niro 2019: "Evion"
Euro-Leaf 2013 med 6,6 kW lader: "Selma"

sven erik


MARIUS_EL

Sitat fra: sven erik på søndag 26. februar 2012, klokken 23:50
esmiralda hvor er det  i tønsberg ?

Det ligger på brygga. Kom deg ditt så finner du det helt uten problemer.. :)

Rilum

akkurat den dagen kan dessverre ikke jeg  :(
Passer det for dere å flytte det en dag frem eller tilbake ?
Porsche 993 Turbo '96
Sort Nissan Leaf '11
Renault Twizy '12
Tesla S85D '15

MARIUS_EL

Vi får heller holde flere samlinger. Jeg møter opp kl 20.00 idag på Esmeralda, håper jeg får se alle med elbil i Vestfold der  ;D

Rilum

Sitat fra: MARIUS_EL på onsdag 29. februar 2012, klokken 18:16
Vi får heller holde flere samlinger. Jeg møter opp kl 20.00 idag på Esmeralda, håper jeg får se alle med elbil i Vestfold der  ;D

idag ?
over står det onsdag 7 mars, dvs om 1 uke.
Jeg kan idag, men trenger da raskt beskjed om at dere andre også skal idag.
Porsche 993 Turbo '96
Sort Nissan Leaf '11
Renault Twizy '12
Tesla S85D '15

sven erik

håper det ikke hvar i dag  sett en  konkret dag å klokke slett så skal jeg få kommet

MARIUS_EL

Hehe ser jo nå at det står nevnt 7. Mars. Så var nok litt tidlig ute der gitt. Men jeg og Boogie møtte opp og fant vel ut at det hadde vært hyggelig å treffes ved flere anledninger, forhåpentligvis med flere. Blir oppmøte fremover bra, kan vi jo vurdere å starte opp Vestfold elbil forening.

Haahov

Uff da! Det var virkelig ikke meningen å villede dere til feil dato. Jeg mente Onsdag 7. Mars kl. 20.00.

Håper dere som var der i dag kan komme neste uke også?

@Rilum: Jeg kan desverre ikke hverken dagen før eller etter, men vi skal nok få til flere møter.
E-Niro 2019: "Evion"
Euro-Leaf 2013 med 6,6 kW lader: "Selma"

sven erik

ja det høres bra ut  vi må få til  faste  møter  jeg kan  og ordne antaglig ordne rimlig ordning på  møte lokaler om vi vil ha det litt mer for oss selv

men dette kan vi ta  fremover

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA