Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Batterivarmer deaktivert i 2019.36.2.1?

Startet av Morpheus-, onsdag 13. november 2019, klokken 17:05

« forrige - neste »

JFa

#15
Mange varianter her, fikk 36.2.1 i går.
Her er min utgave:
Satte på utsatt lading og kupeoppvarming til 07:30. Bilen var fulladet, kupeen varm og batteriet oppvarmet slik at det gjensto fire og en halv gul strek av regen.begrensningen. Men da jeg begynte å kjøre var det ingen varme å få. Viftesymbolet lyste, men ikke tallet som viser innstilt temperatur. Skrollehjul-resett og varmeapparat av/på noen ganger fikk liv i varmeapparatet.
Mod. X 2017


Morpheus-

Sitat fra: JFa på onsdag 20. november 2019, klokken 14:20
Mange varianter her, fikk 36.2.1 i går.
Her er min utgave:
Satte på utsatt lading og kupeoppvarming til 07:30. Bilen var fulladet, kupeen varm og batteriet oppvarmet slik at det gjensto fire og en halv gul strek av regen.begrensningen. Men da jeg begynte å kjøre var det ingen varme å få. Viftesymbolet lyste, men ikke tallet som viser innstilt temperatur. Skrollehjul-resett og varmeapparat av/på noen ganger fikk liv i varmeapparatet.
Mod. X 2017

Ja, men prøv preheat uten lader i minusgrader og gi oss tilbakemelsing om det virker hos deg eller ikke. Må vente ober natt eller noe sånt om batteriet er varmt.


svarteper

Batterivarming virker ikke som tidligere, må sette på lading samtidig med forvarming for att symbolet for batterivarming skal komme opp. ventet ikke lenge før jeg kjørte i dag, men regner med den faktisk varmer batteriet. Dette regner jeg med fikses ved neste oppdatering.
Tesla model s 75 d 2017

JFa

Prøvde preheat uten tilkoblet ladekabel i natt, ingen forvarming av batteriet, gule regen.streker helt til topps ved start.
Heller ingen batteri symbol å se i appen, slik det var i forrige SW versjon.

Motorwatt

Hva var utetemperaturen? Kan det tenkes at terskelen for når batterivarming skal slå inn, er endret?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Morpheus-

Sitat fra: Motorwatt på torsdag 21. november 2019, klokken 08:44
Hva var utetemperaturen? Kan det tenkes at terskelen for når batterivarming skal slå inn, er endret?


Har kun testet ned til -10 grader.

Er overbevist om at preheat ikke har batterivarmer uansett.

Men idag når jeg kjørte med batteri på ca. -4 grader og ca 30% soc så kom det mye effektsperre også i tillegg til 0 regen så kom også batterivarmeren på under kjøring. Er jo helt på bærtur at den slår seg på under kjøring men ikke under preheat.

Virker som bilen tenker at "jeg greier meg nok uten batterivarmer idag, batteriet er ikke så kaldt, ups alt gikk til helevete idag igjen, kjøringen svikter, bruk batterivarmer alikavel"

Håper dette blir fikset i software,vis ikke er det en så stor nedgradering at det er verdt å tenke på salg av bil.

Øggen

Endelig bekreftelse idag.
Bil stått 24t uten tilkobling av strøm i -3°c, forvarma 45 min, og som nevnt over, absolutt 0 regen. :-1:
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Cowboystrekk

For S og X er jo dette krise. Ikke så ille i Model 3 som gir adskillig mer regen i kulda enn S og X, virker nesten som om de har lagt inn batterivarme-oppførselen til 3 i S og X. Det er slett ikke bra! Får droppe å ta den oppdateringa når den kommer om det skal være sånn.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

1000kwh

La oss nå se om dette er en bug, noe midlertidige greier og om det rettes tilbake slik det var :)

Inntil videre så får dere jo kvesset bremsene litt :D

Kim-

Batterivarmeren står hvertfall på når man kjører.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

kodax

@Øggen og @Morpheus, hva slags modell har dere? (Ikke sikkert dette gjelder alle.)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Klykken

Sitat fra: Øggen på torsdag 21. november 2019, klokken 09:52
Endelig bekreftelse idag.
Bil stått 24t uten tilkobling av strøm i -3°c, forvarma 45 min, og som nevnt over, absolutt 0 regen. :-1:
Ta kontakt med Tesla via appen. De kan sikkert se om noe er deaktivert hos deg via fjerndiagnose.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

kzh

Sitat fra: Kim- på torsdag 21. november 2019, klokken 11:18
Batterivarmeren står hvertfall på når man kjører.

Ja, jeg mister nå 3 gule streker etter ca 10 minutters kjøring, i forrige uke forsvant ingen.
Tesla Model X75D Des 2017 FSD 3.0
2012 Peugeot Ion
2008 BMW X3 2.0da - død/solgt

Øggen

Ser jo på forbruket det at varmen slår inn. 267 Wt/km
Forøvrig @kodax, som signatur fortelle, 2017 X75
I og med ej veit det e software, treng en ikkje plage verkstedet. Ingenting dei kan gjere likevel. Tenk over det folkens.....
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

kzh

Sitat fra: Øggen på torsdag 21. november 2019, klokken 12:51
Ser jo på forbruket det at varmen slår inn. 267 Wt/km
Forøvrig @kodax, som signatur fortelle, 2017 X75
I og med ej veit det e software, treng en ikkje plage verkstedet. Ingenting dei kan gjere likevel. Tenk over det folkens.....

Jeg kontaktet Tesla, men så begynte kupevarme, regen og batterivarmer under kjøring å fungere igjen, så jeg kansellerte timen.

Nå venter jeg bare på oppdatering slik at batterivarme under pre-heat fungerer igjen.

Scheduled charging og departure fungerer kjempe bra!
Tesla Model X75D Des 2017 FSD 3.0
2012 Peugeot Ion
2008 BMW X3 2.0da - død/solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA