Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Batterivarmer deaktivert i 2019.36.2.1?

Startet av Morpheus-, onsdag 13. november 2019, klokken 17:05

« forrige - neste »

Morpheus-

Etter at jeg innstallerte 2019.36.2.1 software så går ikke batterivarmeren på. Fungerte perfekt på 2019.32.12.2.

Range mode off, restartet bilens systemer 2 ganger.

Når jeg aktiverer forvarming med eller uten ladekabel i så får jeg aldri batterivarme symbolet.

Forferdelig kjedelig og kjøre rundt totalt uten regen.

Lurer veldig på hva som skjer nestegang det blir -10 eller kaldere å bilen skal lade... skal bli morsomt å se om den får det til.

Noen andre som kan avkrefte eller bekrefte om de har batterivarmer som aktiveres å man får regen?

I hovedsak gjelder de de som står ute og at det er noen minusgrader i batteriet.

Motorwatt

Hva var utetemperaturen, og var batteriet nedkjølt da du prøvde?

Virker for meg (idag tidlig):

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Morpheus-

Minus 7 ene dagen og minus 2 andre dagen. Bilen hadde stått over natta å kjørt maks 3 mil dagen før. Så batteriet var kaldt. Forvarmet i 1-2 timer for å være sikker på at jeg har fått så varmt batteri som mulig før kjøring.

Veldig kjedelig at ikke tesla har laget ett valg der man kunne forvarme til full regen

kzh

Sitat fra: Morpheus- på onsdag 13. november 2019, klokken 17:05
Etter at jeg innstallerte 2019.36.2.1 software så går ikke batterivarmeren på. Fungerte perfekt på 2019.32.12.2.

Range mode off, restartet bilens systemer 2 ganger.

Når jeg aktiverer forvarming med eller uten ladekabel i så får jeg aldri batterivarme symbolet.

Forferdelig kjedelig og kjøre rundt totalt uten regen.

Lurer veldig på hva som skjer nestegang det blir -10 eller kaldere å bilen skal lade... skal bli morsomt å se om den får det til.

Noen andre som kan avkrefte eller bekrefte om de har batterivarmer som aktiveres å man får regen?

I hovedsak gjelder de de som står ute og at det er noen minusgrader i batteriet.

Jeg har også mistet batterivarmer og regen etter siste oppdatering. TMX2017

Håper det kommer en løsning før vinteren.
Tesla Model X75D Des 2017 FSD 3.0
2012 Peugeot Ion
2008 BMW X3 2.0da - død/solgt

Øggen

#4
Fikk 36.2 1 idag tidlig, og innstallerte med en gang. Lading var satt til å starte 06.30 FØR ej visste ej fikk oppdatering.
Ferdig oppdatert 07.03, lading starta og ser i app at den begynne med å varme opp batteriet . (Lada med 230V quasi 3 fas, så ingen 22kW)
Så jo, varming e aktiv
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

tibber73

Min TMS fra 2017 har også mye kaldere batteri etter jeg fikk 2019.36.2.1. I tillegg til masse ladeproblemer med rødt lys i ladeporten (spesielt etter at bilen har gått i dvale).
Tesla Model S 75D, VIN 226XXX, 14.12.2017
Tesla Model 3, reservert 01.04.2016 07:00, kansellert 03.2019
Nissan Leaf Tekna, VIN 6011XXX, 26.03.2014, solgt 01.2020

kzh

Takk Øggen, etter at jeg har slått range mode av og på 3-4 ganger ser det ut til at den har begynt å varme batteriet igjen når jeg kjører og etter 10 minutter kjøring får jeg re-gen tilbake. Endre mellom Low eller standard regen har ingen effekt.

Men den varmer fortsatt ikke batteriet under pre-heat, det ser ut til å leve sitt eget liv, jeg har ikke sett batterivarmer symbolet i appen.

Oppdaget i helga at den trakk strøm fra laderen, uten at lading var aktivt eller kupevarmen var på. Det kan nesten se ut som den holdt batteriet varmt. Dette har jeg ikke sett før...
Tesla Model X75D Des 2017 FSD 3.0
2012 Peugeot Ion
2008 BMW X3 2.0da - død/solgt

Morpheus-

Sitat fra: Øggen på tirsdag 19. november 2019, klokken 07:08
Fikk 36.2 1 idag tidlig, og innstallerte med en gang. Lading var satt til å starte 06.30 FØR ej visste ej fikk oppdatering.
Ferdig oppdatert 07.03, lading starta og ser i app at den begynne med å varme opp batteriet . (Lada med 230V quasi 3 fas, så ingen 22kW)
Så jo, varming e aktiv

Du har jo lader tilkoblet, da virkerbatterivarmeren for bilen finner fort ut at den ikke kan lede pga. For kaldt batteri. Det som er med 2019.36.2.1 er at batterivarmeren er deaktivert ved preheat å og kjøring.

kzh

#8
Sitat fra: Morpheus- på tirsdag 19. november 2019, klokken 10:16
Sitat fra: Øggen på tirsdag 19. november 2019, klokken 07:08
Fikk 36.2 1 idag tidlig, og innstallerte med en gang. Lading var satt til å starte 06.30 FØR ej visste ej fikk oppdatering.
Ferdig oppdatert 07.03, lading starta og ser i app at den begynne med å varme opp batteriet . (Lada med 230V quasi 3 fas, så ingen 22kW)
Så jo, varming e aktiv

Du har jo lader tilkoblet, da virkerbatterivarmeren for bilen finner fort ut at den ikke kan lede pga. For kaldt batteri. Det som er med 2019.36.2.1 er at batterivarmeren er deaktivert ved preheat å og kjøring.

Det stemmer, men det ser ut til at den har begynt å varme under kjøring igjen, fordi jeg får noe regen ganske fort, selv når jeg ikke er tilkoblet, det var ikke tilfelle i forrige uke.
Tesla Model X75D Des 2017 FSD 3.0
2012 Peugeot Ion
2008 BMW X3 2.0da - død/solgt

Øggen

Sitat fra: tesla73 på tirsdag 19. november 2019, klokken 08:25
Min TMS fra 2017 har også mye kaldere batteri etter jeg fikk 2019.36.2.1. I tillegg til masse ladeproblemer med rødt lys i ladeporten (spesielt etter at bilen har gått i dvale).

Da har ej forsøkt litt, og fikk rødt lys og feilmelding med en gang.
Endra også meining angående batterivarmer. Den stod på jobb idag, ca -1 grader, starta forvarming i 30 min, kom ut i bil og ingen regen, og blei ikkje det på tur heim heller. Så her e nokke endra ja......
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Klykken

Bilene krever høyere temp i batteri for å få regen i disse dager (etter V10). Samme gjelder for å oppnå høy hastighet på SuC.
Det hjelper ikke å ha SuC som mål i navigasjonen heller, da batterivarmeren ikke varmer til høy nok temp.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Motorwatt

#11
Denne turen startet med "kald" bil (ca. +5 grader), og gikk til SuC Ringdal (lagt inn som destinasjon), og turen varte i 20 minutter. Utetemperatur var +5.4. Ved ankomst hadde jeg full regen. Legg merke til at Teslafi nå rapporterer at Battery Heater var "on for 53% of drive".

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Morpheus-

Sitat fra: Motorwatt på onsdag 20. november 2019, klokken 08:58
Denne turen startet med "kald" bil (ca. +5 grader), og gikk til SuC Ringdal (lagt inn som destinasjon), og turen varte i 20 minutter. Utetemperatur var +5.4. Ved ankomst hadde jeg full regen. Legg merke til at Teslafi nå rapporterer at Battery Heater var "on for 53% of drive".

Ok, da kan vi konkludere med at det er to måter og få batterivarmer aktiv på, 1. Koble på lader når batteriet er så kaldt at det ikke tar imot lading (Varmer bare til full ladeing, som regel 16.5kw, så langt i fra det en hadde tildligere ved preheat). 2. Navigere til SuC.

Vil anse 2019.36.2.1 til den værst updaten tesla noengang har hatt, for å ikke ha batteri varmer er rett å slett en katastrofe, må lade det dobble av tidligere pga. enormt forbruk, og hver gang en skal lade så må batteri varmeren på i lengre tid før batteriet i det hele tatt tar imot lading.

Preheat = ikke batterivarmer
Scheduled departure = ikke batteri varmer
Kjøring med kaldt batteri = ikke batteri varmer
Range mode on = ikke batteri varmer
Range mode off = ikke batteri varmer

kzh

Ja, dette må være den verste updaten, istedenfor one pedal driving har vi fått ICE driving....

Men etter at jeg slo på og av range mode flere ganger i helga ser det ut til at jeg har fått batterivarmer aktivert under kjøring, ihvertfall fungerer regen mye bedre enn forrige uke, da hadde jeg gul linje på hele turen.
Varmeren mangler fortsatt under pre-heat...
Tesla Model X75D Des 2017 FSD 3.0
2012 Peugeot Ion
2008 BMW X3 2.0da - død/solgt

Motorwatt

#14
Kanskje føye til at jeg har 2019.36.2.2. Muligens bedre med denne siste versjonen.
Minnefeil: Dataene over er fra 2019.36.2.1
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA