Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Vinterbilen e-tron quattro

Startet av elektro, mandag 11. november 2019, klokken 13:35

« forrige - neste »

daktari

Med e-tron 50 med 64 kWh (vs 83,5 kWh) så blir det ca 15 mil 100-til-0 i motorveifart med skiboks...
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Orbit

#31
Sitat fra: elektro på mandag 11. november 2019, klokken 13:35
Apropos viskere, hvor stor er spylervæsketanken? Må være bortimot 10 liter!?
Det gikk i alle fall nesten 7 liter på tanken da jeg fylte umiddelbart etter å ha fått varsel om lavt nivå i dag.

Sitat fra: Orbit på mandag 18. november 2019, klokken 19:38
Kamera sitter lenger oppe (#12), under ringene. Nattsyn sitter inni ringen på førersiden (#5). Den store sensoren nederst med spyling er lidar (#13). Avstandsradar er #7, men den er skjult bak grillen.

Jeg har hørt en pumpelyd nå i det siste ved hver oppstart, men har ikke lagt merke til den tidligere. Så det er mest sannsynlig noen form for behovsbasert spyling.

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Oppdatering: Tok en nærmere titt på lidar-sensoren, og den hadde et seigt belegg, sannsynligvis av salt og veistøv. Det satt skikkelig fast, og ikke noe som kunne spyles av. Etter en vask med såpevann og klut, så har jeg ikke lenger denne stadige automatiske kjøringen av spylerpumpe for sensoren etter oppstart (som bruker mye spylervæske).

Sitat fra: shb på søndag 17. november 2019, klokken 19:28
Er jo egen dyse foran på sensoren. Denne tømmer tanken ganske raskt. Spyler hver gang en starter å kjøre, etter ca 200m. Hører de som brumming forran til vensre side.

@shb: Kanskje din lidar også trenger en ekstra vask?

Jeg fant også egen spylerdyse for nattsynkameraet. Den sitter inne i samme ring, på venstre side av kameraet (sett forfra).
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

elektro

#32
Synes de konvensjonelle speilene fryser relativt lett når de er vippet inn. Her kunne de med fordel brukt patenten fra konsernbror VW e-Golf, som «aldri» fryser.

EDIT: La merke til at varme i speilene hadde gått da jeg kjørte forvarming fra appen i morges. :+1: Valgte glassflateoppvarming i appen, men speilene stod ikke i posisjon for varme i førerdøra. De var for øvrig innfelt.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

ThomasEL

Fikk endelig prøvd e-tronen på litt vanskelig vinterføre. Null grader, tett snøvær, såpeglatt veibane og sporete underlag på hovedveien. Samt klatreetappe på grusvei opp til ei hytte.

- Trekkevnen virker å være svært god. Bratt bakke med 10-15 cm ubrøytet vei og glatt, våt snø, var ingen problem overhodet. Rett opp.

- Prøvde "bakkekrabberen" nedover. Den fungerte for så vidt fint, men ser ut som den kobler ut av og til..? I alle fall slukket det grønne lyset noen ganger, for så å tenne igjen. Virket som om bilen økte farten de gangene lyset slukket.

- På hovedveien må jeg innrømme jeg følte meg litt mer utrygg. Opplevde tendenser til litt skliing mellom sporene. Men samtidig: Man får neppe dårligere forhold på en hovedvei enn det det var i Agder i går kveld.

Så alt i alt rimelig fornøyd, men særlig med egenskapene oppover på ubrøytet sidevei.
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA