Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Snø i ladeluka

Startet av petwi, mandag 11. november 2019, klokken 09:20

« forrige - neste »

petwi

I dag kom jo årets første skikkelige snøfall. Da dukket det opp en designfeil, i alle fall etter min mening.
I og med min bil ikke kan stå i garasjen når den lades, og man må jo forvente at bilen skal kunne lades under alle værforhold synes jeg det er ganske irriterende at selv om jeg børste bort så mye snø som jeg fikk til før jeg dro ut kabelen av bilen, ble ladeluka så full av snø at jeg sleit sikkelig med å få ladet bilen på nytt etter endt kjøretur fordi det var så mye snø inne i kontakten.

Er det noen som har et life hack for å slippe å rense kontakten med en liten kost eller lignende etter hvert eneste snøfall?
2019 Grå Renault Zoe 4.0
2011 Hvit Mercedes Benz 220 CDI E-klasse Stasjonsvogn
2012 Antrasitt Mercedes Benz 200 CGI E-klasse Cabriolet

HCO

#1
En liten papplate stukket under panseret gjør susen. For tiden bruker jeg en (stor) rosineske som jeg har brettet ut. Den er vokset på utsiden, så den ikke blir så raskt gjennombløt ved våt snø.

Du kan ikke vise dette vedlegget.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

ladov

Den rosinesken var en god ide. Funker sikkert bedre enn det gamle håndkledet jeg selv av og til la over ladeluka. Det holdt unna snøen greit nok men ble gjennombløtt og måtte tørkes etter hver gang..
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

bjaolsen

Jeg bruker en tom "spylerveskepose", ellers så har jeg også sett bilder av noen som hadde skjært ut en deksel av en spylerveskekanne.
bjaolsen

2020 e-2008
(2015 Zoe 43kW)
Jeg jobber i ABB, men er ikke direkte involvert med hurtigladere

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA