Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil med forvarming

Startet av Myrknir, mandag 04. november 2019, klokken 11:46

« forrige - neste »

Myrknir

Hei.

Forvarmingen på bilen fungerer ikke helt som den skal.
Den er satt til forvarming på 22 grader kl 0600 alle dager. Men når jeg kommer ut på morgenen så er bilen kald. Går vi da inn på forvarmingsinstillinger så står den plutselig på 15 grader. Den har ladet i løpet av natten, så jeg vet den får strøm.

Sist vinter så fungerte alt som det skulle. Jeg mistenker at feilen kan ha dukket opp etter at vi hadde den inne på service i sommer, og fikk samtidig software oppdatert. Vi har vært i kontakt med forhandler og prøvd å kjøre ny oppdatering, men det hjalp ikke. De kjente heller ikke til denne feilen.

Er det andre som har opplevd dette?
Hyundai Ioniq 2019 Aurora Silver.
Mitsubishi Outlander 2014 PHEV.

GJ

Har akkurat det samme, hadde bilen på service i slutten av oktober. Første dagen med forvarming hjemme i morges, syns bilen var mistenkelig kald, og ganske riktig, temp var innstilt på 15 grader, gikk inn i lademeny, og der er fortsatt temp på 22 på innstillinger.
2020 - Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak
2019- Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.Brannoffer på Sola..
-Sandnes

Zimon

Mulig "bug" etter firmware oppdatering? Prøv å juster temp i lademenyen til noe annet, lagre gå ut. Skru av bil og skru på igjen, så juster tilbake til det man vil ha det til og lagre igjen.

Bruker ikke forvarming selv da jeg syntes bilen blir kjempefort varm + at står i carport så ikke største med snø og is problematikk heller.
Hyundai Ioniq EV (utlevert juni 2018)

Bosted - Flateby, Enebakk kommune.

iknutis

Jeg oppdaget i dag at jeg ikke hadde slått på "klima" under forvarme-innstillingene.
Nå har jeg slått den på, så da forventer jeg varm bil i morra tidlig. :)

Morino

Sitat fra: GJ på onsdag 06. november 2019, klokken 07:01
Har akkurat det samme, hadde bilen på service i slutten av oktober. Første dagen med forvarming hjemme i morges, syns bilen var mistenkelig kald, og ganske riktig, temp var innstilt på 15 grader, gikk inn i lademeny, og der er fortsatt temp på 22 på innstillinger.

Fant du noen løsning på dette? Min gjør akkurt det samme, og jeg har sjekket at Klima er huket av.

GJ

Nei, ikke funnet noen løsning. Ladet bilen igjen i natt, stod fortsatt på 15 grader. Skal prøve å endre på gradene, slik som nevnt over for å se om det hjelper.
2020 - Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak
2019- Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.Brannoffer på Sola..
-Sandnes

Myrknir

Jeg prøvde følgende og det har fungert.

Gikk inn på instillinger og tilbakestilte alt sammen til fabrikkstandard, for så å legge inn alt på nytt.
Hyundai Ioniq 2019 Aurora Silver.
Mitsubishi Outlander 2014 PHEV.

andersbj


Vet dere om det fungerer med forvarming av Ioniq (gammel type) uten at man har bilen koblet til strøm? Altså på bakgrunn av batteriet - gitt at det er tilstrekkelig ladet?

Kjetil1986

Sitat fra: andersbj på tirsdag 19. november 2019, klokken 17:20

Vet dere om det fungerer med forvarming av Ioniq (gammel type) uten at man har bilen koblet til strøm? Altså på bakgrunn av batteriet - gitt at det er tilstrekkelig ladet?

Nei, den må være tilkoblet strøm desverre.
Model 3 long range 2021

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA