Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bil til singel aktiv mann.

Startet av Malotru, torsdag 31. oktober 2019, klokken 23:45

« forrige - neste »

thomas1973

Du presiserer at du er "single mann" så det er rart ingen har nevnt "draget på damer" som et kriterium her. Da kan man ihvertfall ikke komme trekkende med Hyundai osv.

Hva med den nye Porsche Taycan ? Litt over budsjett men men god rekkevidde samt økt mulighet for å hanke inn noen gold diggers i de sene nattetimer :)

Malotru

Sitat fra: thomas1973 på onsdag 13. november 2019, klokken 16:35
Du presiserer at du er "single mann" så det er rart ingen har nevnt "draget på damer" som et kriterium her. Da kan man ihvertfall ikke komme trekkende med Hyundai osv.

Hehe, godt poeng 😀. Bilen må gjerne se litt fresh ut ja.

elektrolux

Sitat fra: Malotru på onsdag 13. november 2019, klokken 17:10
Sitat fra: thomas1973 på onsdag 13. november 2019, klokken 16:35

Hehe, godt poeng 😀. Bilen må gjerne se litt fresh ut ja.

Ikke det? Sjekk ut Svar #10 på: mandag 04. november 2019, klokken 04:44, eller Svar #12 på: mandag 04. november 2019, klokken 09:18 der jeg har lagt ut video som viser at en scorer om en velger riktig kjøretøy.

Mangler riktignok en del scener mellom håndholding i solnedgangen og frokost dagen etter, men det skal ikke mye fantasi til å tenke seg at stemningen har vært god.  8)
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

elektrolux

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Egil Fonn

Rivian er kul, men du for den ikke for 500k
Jaguar I-Pace høres ut til å passe. Den er pen å se på, god på vei, morsom på bane, kan kjøre 400km sommer, har justering av bakkeklaring, kan kjøres offroad og har 500mm vade høyde.
Pr nå eneste elbil som er godkjent av fabrikant til offroad. I 2020 kan du kjøpe brukt I-Pace til 500k
BMW IX 40 fra sept.2022
Mercedes EQC fra 31.03.20
Jaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
BMW i3 94ah Rex 2017 (solgt 31.07.20)
BMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt 31.05.19)
Tesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
Mercedes B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)

RJK

Nå er det vel Ford Mustang Mach-E som seiler opp som første gode alternativ som er på vei, foruten TMY. Altså innenfor prisområdet ditt.

Ellers, om du vil ha taktelt og ikke må ha 4WD, så vil Kona, som jeg selv har, seile opp som et veldig greit alternativ. Mulig det blir for dårlig lagringsplass, men du kan jo legge ned baksetene.

Ellers vil jo også Kia E-Niro og Kia E-Soul også være gode alternativ, der E-Niro nok har noe bedre plass.

Vurderer selv taktelt til min Kona, og da dekker den absolutt behovet for 2 personer (Meg og datteren min) som ikke må fylle med seg så alt for mye, og likevel kan klare seg med baksetene oppe.

Se forøvrig min egen ferske tråd om Kona og taktelt, og kom gjerne med dine betraktninger rund temaet, om du føler for det.

https://elbilforum.no/index.php?topic=49326.0
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Chris Aurora

Jeg tror ikke han vil ha kona, står jo i trådtittelen at han er singel  ;D

...jeg viser meg selv ut
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

Malotru

Ford Mach blir det nok ikke, har hverken mulighet for takstativ eller skiluke på den såvidt jeg har fått med meg.

chargedup

Ford mach-e har ikke mulighet for takstativ og får sannsynligvis ikke skiluke.
Den kan fås med hengerfeste der man kan feste sykkel, selv om noen mener sykler skal på taket.
Skiluke ser jeg ikke som noe show stopper, selv om jeg står mye på ski. Er jo bare å legge ned ett sete og bruke skitrekk. Jeg har aldri hatt skiluke på noen av de 5 bilene jeg har eid, men når jeg har brukt biler med skiluke har jeg endt opp med å slå ned ett sete pga alt for lite plass når alle bindinger treffer hverandre i luken.

Man klarer vel aldri å finne en bil som tilfredstiller på absolutt alt, spesielt ikke med elbiler der det er mindre å velge mellom.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

RJK

Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på tirsdag 19. november 2019, klokken 07:54
Jeg tror ikke han vil ha kona, står jo i trådtittelen at han er singel  ;D

...jeg viser meg selv ut

Hehehe!

Sitat fra: chargedup på tirsdag 19. november 2019, klokken 09:52
Ford mach-e har ikke mulighet for takstativ og får sannsynligvis ikke skiluke.
Den kan fås med hengerfeste der man kan feste sykkel, selv om noen mener sykler skal på taket.
Skiluke ser jeg ikke som noe show stopper, selv om jeg står mye på ski. Er jo bare å legge ned ett sete og bruke skitrekk. Jeg har aldri hatt skiluke på noen av de 5 bilene jeg har eid, men når jeg har brukt biler med skiluke har jeg endt opp med å slå ned ett sete pga alt for lite plass når alle bindinger treffer hverandre i luken.

Man klarer vel aldri å finne en bil som tilfredstiller på absolutt alt, spesielt ikke med elbiler der det er mindre å velge mellom.

På en elbil så bør man unngå sykkel på taket, da det gir mer luftmotstand enn å ha de på en krok bak.

Ser at Mach-E har 60-40 splitt på baksetet, noe som gjør løsningen din suboptimal. Det ene er at med 40-20-40 splitt, så har hver baksetepassasjer 40 % hver, fremfor å måtte dele på 60 %, som atpåtil er 20 % mindre bakseteplass. Det andre er at dagens biler gjerne er laget for at man sitter best ved hvert sitt sete, slik at personen i midtsete sitter relativt "grusomt" på en hardere flate.

I tillegg så mister den i midten både armlene og tilgang til vindu og dør for lett lufting og utstigning ved pauser, men begge mister mulighet til å bruke "skiluken" som armlene. Et pledd over, og kanskje en pute eller to, så kan man greit sove og kose seg godt på en kjedelig hjemtur der alle er relativt slitne.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Morgankane123

Ford calls the Mustang Mach-E an SUV, but it definitely errs on the sporting side rather than outright practicality. Its 5.7-inch ground clearance, in fact, is about the same as that of a regular Mustang.

Hvis dette stemmer, har den bakkeklaring på 14,5 cm.

Det er omtrent akkurat det samme som på Tesla model 3.

elektrolux

Ford "Mustang" har et troverdighetsproblem.

Alle forventer seg en relativt liten og relativt lett sportslig sedan, og så presenteres en Volvo lignende SUV. Snakk om nedtur, og misbruk av en merkevare. Det er ingenting med el Mustangen som minner om røttene så dette er bare trist.

En single mann som drar Mustang kortet på en potensiell brud vil nok bli oppfattet som en bløffmaker.

Stavanger:

thomas1973

"En single mann som drar Mustang kortet på en potensiell brud vil nok bli oppfattet som en bløffmaker"

Yepp, han får heller skryte av å være en "hingst" på andre områder :laugh:

Svein_H

Vel, hvis dama er mer opphengt i hva slags bil fyren kjører enn i selve fyren er hun uansett ikke noe å samle på i mine øyne, men det kommer jo selvfølgelig an på øya som ser...  ;)
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

elektrolux

Da kom vel fasit på trådstarters spørsmål.

Tesla sin Cybertruck tikker av på alle krav:

https://www.youtube.com/watch?v=bytciPIJIU4
Stavanger:

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA