Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bil til singel aktiv mann.

Startet av Malotru, torsdag 31. oktober 2019, klokken 23:45

« forrige - neste »

bmw2002

Polestar 2. Ellers er vel I-Pace den som takler dårlige veier best.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: bmw2002 på mandag 04. november 2019, klokken 11:07
Polestar 2. Ellers er vel I-Pace den som takler dårlige veier best.
Polestar 2 har vel 135 mm bakkeklaring. Mindre enn Model 3.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Lepet65


Espen Hugaas Andersen

#18
Sitat fra: Lepet65 på mandag 04. november 2019, klokken 11:22
Hva med denne? Vet ikke prisen på den ennå, men typisk singel mann bil..

https://www.youtube.com/watch?time_continue=124&v=txwcJI3DMVs
Er nok ikke innenfor budsjett på 500k. Heller ikke Bollinger - tror den havnet på rundt 2 mill.

Edit: 1,25 mill for Bollinger, var det. Startpris.

Edit2: Og Rivian SUVen er forventet å starte på 650k.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

elektrolux

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

alda

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på mandag 04. november 2019, klokken 11:20
Sitat fra: bmw2002 på mandag 04. november 2019, klokken 11:07
Polestar 2. Ellers er vel I-Pace den som takler dårlige veier best.
Polestar 2 har vel 135 mm bakkeklaring. Mindre enn Model 3.
Var och såg på den "live", och den ser ut att ha betydligt högre markfrigång än TM3.
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

jkirkebo

Om man har tid til å vente et drøyt år så passer vel Tesla Model Y perfekt. 474k + vinterdekk for AWD LR som har WLTP på 505km. Legg på vinterdekk og hengerfeste så snakker vi 500k blank tipper jeg.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Nickelilltroll

Rivian T1? Guddløkk med of få en brukbar versjon for "rundt 500k". Venter på den selv, hvis ikke Tesla sin kommende pickup er brukbar el er vond at se på blir det nok en Rivian, men koster fort oppemot 1,1-3 mill med største batteriet, og muligens rundt 800-900 for en godt utstyrt, medium størrelse batteri. "Billigmodellen" fra Rivian sies koste 650k men fint redd den er både ribba og stusslig kjørelengde om vintern mot vekt og størrelse på dekk.
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

bmw2002

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på mandag 04. november 2019, klokken 11:20
Polestar 2 har vel 135 mm bakkeklaring. Mindre enn Model 3.

Mulig dette er målt ulikt, Polestar 2 ser ut til å ha betydelig mer i virkeligheten.

Malotru

Takker for mange gode og interessante innlegg. Skal nok smøre meg med endel tålmodighet med tanke på bilvalget ennå. Er ikke sånn at det blir så ekstremt mye kjøring på dårlig vei, men siden jeg skal ha bare en bil så vil jeg ha mulighet til å komme meg fram på litt krøkkete veier hvis jeg ønsker.

Skulle gjere hatt noen cm ekstra på bakkeklaring på Polestar 2, da hadde det fort blitt den 😀

alda

Sitat fra: Malotru på mandag 04. november 2019, klokken 16:43
Takker for mange gode og interessante innlegg. Skal nok smøre meg med endel tålmodighet med tanke på bilvalget ennå. Er ikke sånn at det blir så ekstremt mye kjøring på dårlig vei, men siden jeg skal ha bare en bil så vil jeg ha mulighet til å komme meg fram på litt krøkkete veier hvis jeg ønsker.

Skulle gjere hatt noen cm ekstra på bakkeklaring på Polestar 2, da hadde det fort blitt den 😀

Bor du i Oslo? Då kan du se bilen live, den har inte alls så låg bakkeklaring. Se bilde!
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

4Matic Fanatic

Pant noen ekstra flasker så finner du deg en I-Pace på Finn.  ;)
Dekker alle kravene ellers - skikkelig 4WD, sportsbilytelser, lang nok rekkevidde og med luftfjæring har du 23cm bakkeklaring for skogsturene eller vadingen langsetter elva.


Bzzlink

Tesla model 3 tikker alle boksene dine. Er tilgjenglig idag, sånn at du kan ha den på tunet innen et par dager (om du tar en lagerbil)

Vil anbefale alle å prøve en roadtrip med ladenettverket til Tesla, og så en roadtrip uten ladenettverket til Tesla før de bestemmer seg for bil.

elektrolux

Enig. For meg er det enten Dieselpumpe, eller Tesla supercharger for ny energi. Beundrer de som er mer vågale.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

4Matic Fanatic

Sitat fra: Bzzlink på mandag 11. november 2019, klokken 15:00
Tesla model 3 tikker alle boksene dine.

Denne også?
Sitat fra: Malotru på torsdag 31. oktober 2019, klokken 23:45
.. Blir ofte litt kjøring på humpete skogsveier, så vil gjerne ha litt bakkeklaring på bilen...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA